Skip to main content

Is 0800-0402 ook gratis vanuit het buitenland??

0800 nummers zijn niet te bereiken vanuit het buitenland.


Hm… héél vreemd dan dat ik in de wachtrij sta bij KPN terwijl ik in Spanje ben???

Ik bel met een Spaans telefoonnummer!

 


Hi @Uilie,

Vanuit het buitenland kan je ons bereiken via +316 1200 1200! Binnen de EU is dit kosteloos 🙂 


Hm… héél vreemd dan dat ik in de wachtrij sta bij KPN terwijl ik in Spanje ben???

Ik bel met een Spaans telefoonnummer!

 

Ik had dit bericht nog niet gezien, vreemd! Voor mijn beeldvorming: kreeg je direct een wachtstand of kreeg je eerst het menu waarbij ook duidelijk aan is gegeven dat je KPN aan de lijn hebt?


Wat maakt dat uit? Ook al bel je met een ander nummer, je komt nog steeds bij dezelfde servicedesk uit met gewoon dezelfde wachtrij.


Wat maakt dat uit? Ook al bel je met een ander nummer, je komt nog steeds bij dezelfde servicedesk uit met gewoon dezelfde wachtrij.

Of je komt in de wachtrij bij het Spaanse 0800-0402 nummer.


Wat maakt dat uit? Ook al bel je met een ander nummer, je komt nog steeds bij dezelfde servicedesk uit met gewoon dezelfde wachtrij.

Of je komt in de wachtrij bij het Spaanse 0800-0402 nummer.

Dit ja, vandaar mijn vraag 😉


Heb ondertussen iemand van KPN gesproken; ook hij kon me niet vertellen of ik met een Spaans telefoonnummer grátis 0800-0402 kon bellen.
Hopen maar dat ik geen gepeperde rekening krijg van mijn Spaanse provider. 😥 Ik weet nl. dat ik niet gratis naar NL kan bellen… maar ja, hoe werkt dat als ik naar een gratis nummer bel??


0800 nummer zijn gratis als je via een Nederlands nummer belt. Als je met een buitenlands nummer naar een Nederlands nummer belt, worden daar wellicht wel kosten voor in rekening gebracht, hier zal je Spaanse provider je meer over kunnen vertellen dan wij!

Ik ben nog steeds verbaasd dat je met een Spaans nummer überhaupt bij een 0800  nummer terecht bent gekomen, zou je mijn eerdere vraag daarover nog kunnen beantwoorden?

Voor mijn beeldvorming: kreeg je direct een wachtstand of kreeg je eerst het menu waarbij ook duidelijk aan is gegeven dat je KPN aan de lijn hebt?

 


Ik dacht dat het bellen van +318000402 niet mogelijk was maar blijkbaar is dat tegenwoordig wel mogelijk.


@ MAJA

Ik kreeg direct KPN aan de lijn en moest een menu-tje doorlopen. De eerste keer had ik waarschijnlijk de verkeerde keuzes gemaakt (?) want er werd gezegd dat er een link naar mijn emailadres gestuurd was en dat ik maar op de website moest kijken voor de oplossing. 
Toen ik direct terugbelde, kreeg ik de vraag of ik belde voor hetzelfde probleem. Ja dus; toen werd er gezegd dat ik in de wachtrij stond (12 wachtenden voor me had) en met een medewerker doorverbonden zou worden. 

Ondertussen ben ik erachter dat bellen naar het gratis nummer voor mij (met een Spaans tel. abonnement) dus niét gratis was!! 😥

Hoop dat dit je vraag beantwoordt, Maja. 

😊


Balen dat dit je extra kosten op heeft geleverd @Uilie 😬

En bedankt voor de aanvullende info, ik ga hier intern even mee aan de slag omdat wij hier allemaal niet beter weten dan dat het niét kan om vanuit het buitenland met een 0800 nummer te bellen. Als daar wat aan gewijzigd is waardoor dit wél kan, moet die informatie overal aangepast worden 😉


Ik heb een reactie ontvangen van iemand die hier meer over weet 🙂 Het hangt af van de provider waarmee je op dat moment verbonden bent. Sommige providers routeren gewoon door naar een 0800-nummer als je er +31 voor zet, andere doen dat niet. Het zal via sommige providers dus wél lukken om een 0800 nummer te bellen, maar dat is dus niet iets waar de houder van een 0800 nummer enige invloed op heeft 😉 Ook zullen hier kosten voor in rekening worden gebracht.Â