Skip to main content

Vanmiddag ineens een man aan de deur die ons mailadres wilde weten. Hij zei dat hij van KPN kwam en dat dit in verband met glasvezel was. Enigszins overdonderd mailadres gegeven - hij had wel een soort kpn-tag om de hals hangen. Maar ik snap niet waarom hij dat mailadres nodig had en ik had online al toestemming gegeven voor aanleg… Waarom werkt KPN op zo’n rare, ondoorzichtige manier? Of zijn dit inderdaad oplichters? Ik werd ook al gebeld door iemand die zich voordeed als Ziggo-medewerker - geen idee of dat echt was…

Gebeurt dit vaker?

Zie onderstaande link voor nadere uitleg @Marco Kunst :

 


Tja, het algemene verhaal ken ik wel.


Hi @Marco Kunst, terechte vraag, goed dat je 'm stelt.

Toevallig hebben we hier onlangs een topic aan gewijd met meer informatie. Het klopt inderdaad dat er ook tijdens de uitrol van glasvezel deur-tot-deur collega's langs komen:

 


Vanmiddag ineens een man aan de deur die ons mailadres wilde weten.

Waarschijnlijk een onderaannemer van KPN. Die lopen ook gewoon met KPN jastjes aan.

Die onderaannemers krijgen misschien niet zomaar alle gegevens over u van KPN. En zodoende moeten ze zelf om uw emailadres vragen.


Waarom in deze tijd D2D? De laatste tijd in het nieuws: nep agenten/bezorgers/telecommers etc. (met de “juiste” kleding en pasje) aan de deur, en voordat je het weet…… Het wordt steeds erger en helaas trappen veel mensen er in. Volgens schema krijgen wij eind van het jaar glasvezel. Vorige week iemand aan de deur, KPN shirt, pasje en vroeg aan mijn man om zijn telefoonnummer omdat hij dat nodig had voor de aanleg. Mijn man vertrouwde het niet (gelukkig maar, misschien onterecht maar toch) en gaf door dat hij geen telefoon heeft. Ongeloof bij de medewerker die daarna wegging. Graag dit soort zaken via MijnKPN, mail of post. 


Hi @Tweetzz, dank voor het delen van je zorgen. Ik zie je punt, aangezien wat jij vertelt (mensen die zich voordoen als een ander of namens een bedrijf), helaas ook gebeurt. 

Door 2 Door is een deel van de strategie waar nu voor gekozen is. We zorgen er inderdaad zo veel mogelijk voor dat de medewerkers zo veel mogelijk goed herkenbaar zijn en zich kunnen legitimeren. Voor wie zich daar niet goed bij voelt, kan je dit gerust aangeven en het online of via de klantenservice regelen. Het is goed om er scherp op te zijn en als je gevoel niet goed is, moet je daar vooral naar luisteren. Ik neem je signaal daarom zeker mee ter verbetering.


Stond net iemand aan de deur die een belangrijke mededeling had over glasvezel en bij de deuren langs ging, ik heb deze man geen antwoorden op zijn vragen gegeven. Als het zo belangrijk is wat je hebt mee te delen, stuur dan een brief of mail met die informatie. Hij gaf aan dat we post hebben ontvangen van Ziggo, ik zie niet wat Ziggo met KPN te maken heeft en er stond geen  belangrijke info in dat krantje over glasvezel. Je kan het in deze tijd met al die fake figuren aan de deur, niet maken om onaangekondigd aan de deur aan te bellen en al helemaal niet rond 19.30 


Hi @Niet belangrijk, dank voor jouw signaal. 

Voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als het antwoord dat ik hierboven heb geschreven. Goed dat je het signaal geeft. Dit is wel de werkwijze waar nu voor is gekozen. Maar het belangrijkst is dat je kiest voor wat voor jou het beste voelt. Dus zit je daar aan de deur niet op te wachten, dan is het je goedrecht om dat aan te geven en verder niet in gesprek te gaan. Mocht je toch meer informatie over glasvezel willen hebben of daar hulp bij willen hebben, kan je ook gerust bellen met onze klantenservice.


Vanmiddag ineens een man aan de deur die ons mailadres wilde weten. Hij zei dat hij van KPN kwam en dat dit in verband met glasvezel was. Enigszins overdonderd mailadres gegeven - hij had wel een soort kpn-tag om de hals hangen. Maar ik snap niet waarom hij dat mailadres nodig had en ik had online al toestemming gegeven voor aanleg… Waarom werkt KPN op zo’n rare, ondoorzichtige manier? Of zijn dit inderdaad oplichters? Ik werd ook al gebeld door iemand die zich voordeed als Ziggo-medewerker - geen idee of dat echt was…

Gebeurt dit vaker?

Yep, paar weken geleden ook een paar jochies aan de deu gehad ovenglasvezel en aansluiting.wilden ons telefoonnummer hebben en alvast inde meterkast kijken. NEE,


Reageer