Skip to main content

Goedenavond, dit is volgensmij het IS/RA punt. Is dit nog te maken? Er loopt hier een glasvezel abonnement via T-mobile (niet van mij), maar ik wil graag een telefoonlijn van KPN hebben. Dus vroeg mij af, of dit IS/RA punt nog hersteld kan worden. Volgensmij heeft iemand het ooit weggeknipt en daar baal ik dus van aangezien ik daar nu pas achterkom. Weet niet zeker of dit het IS/RA punt is, maar heb een groot vermoeden. Bij de buurman zit het namelijk op dezelfde plek.

 

Heb nog even gecheckt voordat ik ging werken, gaat zeker om een IS/RA punt. Ik zag koperen aders uitsteken. Woon hier pas net dus het is allemaal even uitvogelen wat waar zit.


Heb je een reden waarom je jouw telefoonnummer via KPN wilt laten lopen?

Er zijn goedkopere alternatieven die via Internet lopen en net zo betrouwbaar zijn.

Zo heb ik mijn telefonie bij CheapConnect ondergebracht.


Heb je een reden waarom je jouw telefoonnummer via KPN wilt laten lopen?

Er zijn goedkopere alternatieven die via Internet lopen en net zo betrouwbaar zijn.

Zo heb ik mijn telefonie bij CheapConnect ondergebracht.

Ik weet het WJB, heb zelfs door jou nu een vriend die gebruik maakt van cheapconnect.
 

Ik zelf wil momenteel een KPN lijn omdat ik het internet niet gebruik. Anders willen ze dat ik daar aan meebetaal en dat hoeft van mij niet.
 

Dus vandaar de vraag of de mensen van KPN dat IS/RA punt kunnen herstellen. Het lijkt erop dat er ooit een lasdop opgezeten heeft. De kabel zit in een buisje en ik hoop dat ze die op een of andere manier naar boven kunnen trekken. Ik hoop dat er nog een beetje speling in zit. Volgensmij is het een grijze kabel i.p.v. een blauwe. Vermoedelijk aangelegd in de jaren 80. Toen is dit huis ook helemaal gerenoveerd. 
 

Jij kan mij daar niet mee helpen WJB, maar ik zet het er maar gewoon even bij.


Heb je een reden waarom je jouw telefoonnummer via KPN wilt laten lopen?

Er zijn goedkopere alternatieven die via Internet lopen en net zo betrouwbaar zijn.

Zo heb ik mijn telefonie bij CheapConnect ondergebracht.

Ik weet het WJB, heb zelfs door jou nu een vriend die gebruik maakt van cheapconnect.

Sorry. :wink:

 

Ik zelf wil momenteel een KPN lijn omdat ik het internet niet gebruik. Anders willen ze dat ik daar aan meebetaal en dat hoeft van mij niet.

Ben je dan niet goedkoper uit door een mobiel abonnement te nemen?

Vast bellen kost al €12,50 per maand met €0,15 starttarief en een gesprekstarief van €0,15 per minuut. Met onbeperkt bellen in Nederland ben je in totaal €22,49 kwijt per maand en dat terwijl je een mobiel abonnement met onbeperkt bellen in Europa bij KPN voor €15,- kunt krijgen.


Ben je dan niet goedkoper uit door een mobiel abonnement te nemen?

Vast bellen kost al €12,50 per maand met €0,15 starttarief en een gesprekstarief van €0,15 per minuut. Met onbeperkt bellen in Nederland ben je in totaal €22,49 kwijt per maand en dat terwijl je een mobiel abonnement met onbeperkt bellen in Europa bij KPN voor €15,- kunt krijgen. 
 

 

 

ik ben dan zeker goedkoper uit, alleen heb ik al een Iphone 11 met onbeperkt. ;)

 

ik wil ernaast altijd gewoon losse vaste telefoon. De hoge koste van pstn neem ik voor lief.


Ben je dan niet goedkoper uit door een mobiel abonnement te nemen?

Vast bellen kost al €12,50 per maand met €0,15 starttarief en een gesprekstarief van €0,15 per minuut. Met onbeperkt bellen in Nederland ben je in totaal €22,49 kwijt per maand en dat terwijl je een mobiel abonnement met onbeperkt bellen in Europa bij KPN voor €15,- kunt krijgen. 
 

ik ben dan zeker goedkoper uit, alleen heb ik al een Iphone 11 met onbeperkt. ;)

ik wil ernaast altijd gewoon losse vaste telefoon. De hoge koste van pstn neem ik voor lief.

Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren.


Hi David, welkom hier. 

Ik haak even snel in. Het kan nog wel, hiervoor moet je echter even met ons bellen op 0800 0402. Dit moet op een andere manier worden besteld. 


Hi David, welkom hier. 

Ik haak even snel in. Het kan nog wel, hiervoor moet je echter even met ons bellen op 0800 0402. Dit moet op een andere manier worden besteld. 

Ik had een formulier gevonden dat naar een antwoord nummer kan, ik begrijp dat het dus sneller kan, telefonisch? 
 

en kan jij mij vertellen hoe het zit met het IS/RA punt? Ik neem aan dat eventuele herstelkosten niet voor mijn rekening zijn? 


Ik help het je hopen dat het herstellen van het IS/RA punt gratis is, maar als je gaat bellen stel dan dezefde vraag 


Hi David, welkom hier. 

Ik haak even snel in. Het kan nog wel, hiervoor moet je echter even met ons bellen op 0800 0402. Dit moet op een andere manier worden besteld. 

Ik had een formulier gevonden dat naar een antwoord nummer kan, ik begrijp dat het dus sneller kan, telefonisch? 
 

en kan jij mij vertellen hoe het zit met het IS/RA punt? Ik neem aan dat eventuele herstelkosten niet voor mijn rekening zijn? 

Dat hangt van de werkzaamheden af. Ik gok wel, op basis van je foto, dat er kosten zullen komen die voor jouw rekening zijn. Zuur in dit geval omdat het door toedoen is van de oude bewoners. 


Hi David, welkom hier. 

Ik haak even snel in. Het kan nog wel, hiervoor moet je echter even met ons bellen op 0800 0402. Dit moet op een andere manier worden besteld. 

Ik had een formulier gevonden dat naar een antwoord nummer kan, ik begrijp dat het dus sneller kan, telefonisch? 
 

en kan jij mij vertellen hoe het zit met het IS/RA punt? Ik neem aan dat eventuele herstelkosten niet voor mijn rekening zijn? 

Dat hangt van de werkzaamheden af. Ik gok wel, op basis van je foto, dat er kosten zullen komen die voor jouw rekening zijn. Zuur in dit geval omdat het door toedoen is van de oude bewoners. 

kan je mij vertellen (ik pin je er niet op vast, ik wil puur kijken wat de opties zijn) wat in jou ervaring zoiets zou kosten? Als het rond de €60 euro ligt kan ik er mee leven, maar rond de 200 euro om een kabeltje omhoog te wippen vind ik een beetje ver gaan. 


Net aan de telefoon gehangen, er komt een monteur (daar moet ik nog mee afspreken) om de boel te ‘maken’ voor 75 euro. Daar kan ik wel mee leven. Mocht het niet te maken zijn voor die prijs dan kan alles kosteloos geannuleerd worden volgens KPN. Klinkt wel goed. Eerst was er nog iets geks volgens kpn aangezien er al een abonnement op de glasvezel zou lopen, kon er niet een pstn abonnement bij, maar uiteindelijk dat kon dus blijkbaar wel los van het abonnement van die andere mensen.


Blijkbaar is het niet mogelijk om, zodra je (iemand anders) glasvezel heeft om terug te gaan op koper. Een beetje jammer. Had alleen telefonie nodig. Het is ook niet mogelijk om telefoon los te nemen via glasvezel. Dit topic mag dicht :relaxed:


Oeii, dat is niet helemaal waar. Dat zijn de kosten voor de monteur zelf die dan langskomt. Die monteur gaat dan inschatten wat er moet gebeuren, je kunt dan inderdaad alles annuleren als je niet akkoord gaat. In het meest gunstige geval gaat hij dat direct in orde maken. 

Ik volg dit ook met belangstelling. Laat je nog even weten hoe het afloopt? 


Oeii, dat is niet helemaal waar. Dat zijn de kosten voor de monteur zelf die dan langskomt. Die monteur gaat dan inschatten wat er moet gebeuren, je kunt dan inderdaad alles annuleren als je niet akkoord gaat. In het meest gunstige geval gaat hij dat direct in orde maken. 

Ik volg dit ook met belangstelling. Laat je nog even weten hoe het afloopt? 

Ik kom er niet uit met de klantenservice. Ik vind het zonder, dat ik daarmee iemand naar benden wil halen, nogal grappig dat ik meer weet van IS/RA punten dan de personen die in via de klantenservice heb gesproken. Ze hadden opeens een voip lijn voor mij aangevraagd op het abonnement van de personen op glasvezel.

 

Wat ik concreet wou is een analoge telefoonlijn via koper gewoon op een IS/RA punt. Geen internet geen tv gewoon telefoon. Ik wil niet afhankelijk hoeven zijn van internet, dat heb ik op mijn smartphone en daar heb ik genoeg aan. In frankrijk hebben ze trouwens speciale modems om enkel en alleen analoge telefonie over glasvezel te laten verlopen. 
 

ik snap niet waarom de klantenservice mij niet kan aansluiten op pstn. 
 

ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen? Jullie hebben volgensmij nogal wat kennis in huis.


Ik help graag, maar met wat precies? Als ik het zo lees heb je al een bestelling en een afspraak, of zie ik dit verkeerd?


Ik heb Alex een privebericht gestuurd. 🙂


Hi David, ik heb bericht gelezen. Ik ben nog even op zoek naar hoe en of dit kan. Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt? Puur zodat ik mee kan denken naar wat de beste oplossing is.


Hi David, ik heb bericht gelezen. Ik ben nog even op zoek naar hoe en of dit kan. Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt? Puur zodat ik mee kan denken naar wat de beste oplossing is.

Omdat ik niet op de glasvezel verbinding van een ander wil zitten puur voor alleen telefoon. 


In frankrijk hebben ze trouwens speciale modems om enkel en alleen analoge telefonie over glasvezel te laten verlopen. 

Dat bestaat hier ook hoor. Maar u heeft geen internet verbinding / glasvezel. Dus wat schiet je daar mee op?