Skip to main content

Overgestapt van ZIGGO naar KPN: het ISRA aansluitpunt is heel anders dan dat van de KPN voorbeelden.  

Kan de KPN service monteur bij de installatie dit verhelpen met het maken van een nieuw aansluitpunt?

De eerste vraag is natuurlijk of en zo ja waar de kabel  het huis binnenkomt. Bij nieuwere huizen kan het zijn dat er geen DSL (“telefoon”) koper aangelegd is.

( ik kijk nog eens beter )

Overgestapt van ZIGGO naar KPN:

Dan “denkt het systeem” iig dat het kan.

 


Hallo @Hansch D. , kun je eens een foto plaatsen van de vermeende aansluitingen in de meterkast?

 


Hallo KeesYagi en JanD, het is een aansluiting in de woonkamer in de hoek aan de straatkant.

Het huis is niet echt nieuw (uit 1893) en de aansluiting is DSL / koper.

Foto nog niet gelukt, gaan om een kast met ronde, metalen kabelaansluitingen, de internetkabel met een bout vastgedraaid.

 

 

 


Hallo @Hansch D. , kun je eens een foto plaatsen van de vermeende aansluitingen in de meterkast?

 

Hi, 

Ik ben ook benieuwd naar de foto. :relaxed:


Hi, dit is de aansluiting:

 

 


Daar kan KPN niets mee, dat is de aansluiting van Ziggo met coax-aansluitingen.

Voor KPN ben je op zoek naar iets als in het volgende overzicht, waar de blauwe buitenkabel op is afgewerkt.

 


Bedankt, dan moet er gewoon een nieuwe aansluiting komen.


Bedankt, dan moet er gewoon een nieuwe aansluiting komen.

Zit er niet iets in de meterkast? Een nieuwe aansluiting maken gaat enige tijd overheen. En is mogenlijk niet gratis.


Het huis is niet echt nieuw (uit 1893)

Dan moet er een telefoon lijn nog ergens liggen, wellicht weggemoffeld met een verbouwing of zo, onder de vloer kijken, of in de tuin :/

Je kan zelfs nog wel eens een oudere kabel tegenkomen die is vervangen door een nieuwere, weet ik uit ervaring, dat is om het makkelijk (!) te maken :->


Als je een bestelling hebt kunnen plaatsen, dan ligt er in ieder geval een kabel tot je woning. De installatiemonteur kan deze kabel achterhalen, behalve als het zoals vermeld ergens is weggewerkt. Laat het dit onderzoeken, vanaf hier kan ik niet veel concreter zijn.