Skip to main content

iTV-ontvanger installatie, aangesloten op Experiabox V10 via TP-link (directe aansluiting onmogelijk) is mislukt:

  1. downloaden van software duurde >1 uur
  2. zenderzoek geeft bevroren beeld en hakkelend/krakelend geluid en is na >1 uur nog niet klaar
  3. herstart van TP-link brengt geen oplossing, evenmin als resetten van ontvanger.
  4. Wat nu?

iTV-ontvanger installatie, aangesloten op Experiabox V10 via TP-link (directe aansluiting onmogelijk) is mislukt:

  1. downloaden van software duurde >1 uur
  2. zenderzoek geeft bevroren beeld en hakkelend/krakelend geluid en is na >1 uur nog niet klaar
  3. herstart van TP-link brengt geen oplossing, evenmin als resetten van ontvanger.
  4. Wat nu?

Wat bedoel je met TP-Link? Een switch?


TP-link: een WiFi extender via het electriciteitsnet. Deel 1 direct aangesloten op de Experiabox, deel 2 elders in huis naast de TV en  deiTV-ontvanger, direct bekabeld hierop aangesloten.


Probeer het tijdelijk even met een kabel. Negen van de tien keer zit het probleem in de draadloze verbindingsets.


HI H, welkom op het forum. 

Ook ik vermoed dat die adapters de boosdoeners zijn. 

Probeer het tijdelijk even met een kabel. Negen van de tien keer zit het probleem in de draadloze verbindingsets.

Gaat dit wel lukken? 


H, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Beste Alex,

De draadloze verbinding via het stroommeter naar de extender en van daar bekabeld naar de iTV-ontvanger werkt dus wel (en tot gisteren zelfs goed). Nu, na noodzakelijke herstart/reset dus wel radio, gids, apps en zojuistgevonden] enkele tv zenders, zoals euronews op 62, BBC one en maastricht op (zeer) hogere nummers.


Ok, ik snap de reactie niet helemaal geloof ik. Werkt het nu wel goed? Of juist op die zenders werkt het niet goed? 

Je geeft ook aan: "zenderzoek geeft bevroren beeld en hakkelend/krakelend geluid en is na >1 uur nog niet klaar”. Wat bedoel je met zenderzoek?