Skip to main content

Hallo, 

Ik ben al jaren een tevreden klant van KPN en sinds een paar dagen kan ik bepaalde websites niet meer benaderen via het vaste internet. 

Dit zijn gewoon normale websites voor bijvoorbeeld adult dating zoals cam4.com

Het rare is dat het niet uitmaakt welke device ik gebruik tablet. Telefoon, chromebook of vaste pc. 

Ik krijg dan de melding deze site is niet benaderbaar.

Doe ik in mijn chromebook een connectie check dan krijg ik een rood vinkje bij de gateway.

Zet ik vervolgens mijn wifi uit op mijn mobiele telefoon en ben ik verbonden met de 4g van KPN dan werkt de site wel gewoon en ook als ik mijn mobiel gebruik als hotspot dan werkt het ook normaal op andere devices 

Ik heb contact gehad met de klantenservice en moest mijn modem resetten maar ook dat helpt niet. 

Heeft er iemand een oplossing?

Bedankt alvast

*Admin: titel opnieuw geformuleerd 

 

Zonder al te veel in te gaan op de details van de betreffende site die je probeert te bereiken. Ervaar je dat slechts met de site die je benoemd of ook andere in die categorie?

Mogelijk dat er een content blocker is ingesteld in je netwerk (ik ben niet bekend met de Box 12, maar sommige modems hebben Content Filters en je kan ze ook op browser niveau krijgen als plugin). 

Je zou ook je DNS kunnen controleren. Staat deze standaard op die van KPN of gebruik je de DNS servers van Google of Cloudflare? Zo heeft Cloudflare met DNS 1.1.1.3/1.0.0.3 malware én adult content blocking.


Het kan ook zijn dat je IP geblokkeerd is door die site, dit zou je dan bij de beheerder van die website na moeten vragen.