Skip to main content

Als ik ben gehackt, doordat iemand mijn wifi (naam) + wachtwoord heeft achterhaald, kan iemand dan live meekijken wat ik achter de computer aan het doen ben? Of welke sites ik bezoek?

Ja, iemand kan dan dus het verkeer op je netwerk zien met bijvoorbeeld *****. Vereist wel wat ICT kennis maar is rij gemakkelijk.

Admin: naam programma weggehaald


Hartelijk dank. Dus dan de bezochte URL's én de naam van de pagina van die URL’s? 

En zijn wifi netwerknaam i.c.m. wachtwoord ter achterhalen zonder dat je in iemands woning bent geweest om het etiket op de modem te bekijken/fotograferen? Dus dat iemand via “slimme hacktechnieken” achter mijn wachtwoord komt, zonder daarvoor in mijn woning te hoeven komen?


Ja, als iemand toegang heeft op je netwerk is in de meeste consumenten netwerken alle informatie over dat netwerk in te zien, dus alles wat je doet. 
 

Bij de moderne WiFi beveiligingen (WPA2) is het vrijwel onmogelijk om zonder je WiFi wachtwoord op je netwerk te komen. Netwerk naam is wel eenvoudig te achterhalen want je modem zendt dat normaliter uit zodat stations kunnen aanloggen.