Skip to main content

Voor mijn starterswoning heb ik het welkomstpakket van KPN ontvangen. Daar zit een glasvezelkastje TY01 bij. In mijn woning hangt al een glasvezelkastje NT. Kan ik dat NTkastje gewoon blijven gebruiken (lekker makkelijk 😉) of moet ik het weghalen en het TY01 kastje er toch opzetten? 

Wat voor een type NT is er momenteel dan aanwezig op dit moment en is hier dan al eens een abonnement op actief geweest voor zover je weet?


 


Dit kastje hangt er nu. Volgens mij heeft er een ziggo abonnement op gezeten.


Dit kastje hangt er nu. Volgens mij heeft er een ziggo abonnement op gezeten.

Ziggo heeft alleen kabel, geen glasvezel :)


Oké, dat wist ik niet. Maar de vraag blijft staan of ik het huidige kastje kan blijven gebruiken. 


Oké, dat wist ik niet. Maar de vraag blijft staan of ik het huidige kastje kan blijven gebruiken. 


Je ONT kastje is gekoppeld aan je adres / abonnement.

Het huidige kastje zou wel nog werken maar is denk ik wel wat verouderd.

Persoonlijk zou ik de oude voorzichtig er afhalen, en de Genexis TY01 plaatsen.

Dan ben je weer helemaal up-to-date.

Als je echt je oude wil hergebruiken, zal een KPN medewerker dit moeten beantwoorden.


Dank, ik hoop nog een reactie van een KPN medewerker te krijgen. Ik ben niet al te handig, dus hoe minder monteren, hoe liever het me is. 


Om te beginnen zit er geen stroom op die NT-doos. Steek die eens in. Ook zie ik een rode ethernet-kabel, prik die eens in de wan-poort van je modem en kijk eens wat er gebeurt.

En laat die NT-doos zitten! Ik krijg ook niks anders van KPN.


Dank, ik hoop nog een reactie van een KPN medewerker te krijgen. Ik ben niet al te handig, dus hoe minder monteren, hoe liever het me is. 

Ik kan op een afstand niet garanderen dat het dan blijft werken. Je kan altijd even bellen met 0800-0402 om een afspraak te maken voor een installatiemonteur.


Dank voor alle reacties. Maandag wordt mijn aansluiting actief, dan zal ik het eerst gaan proberen met het bestaande kastje. 


@JKL16 Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn! 


Vanochtend aangesloten op het oude kastje. Werkt zonder problemen, speedtest geeft hoge snelheden aan.


Die kastje die op de foto staat is een AON aansluiting van voormalig Reggefiber. Maar de witte NT kastje met 3 lampjes erop kun je gewoon gebruiken. Dan hoef je alleen je experiabox aan te sluiten via de lan kabel naar de WAN poort van je Experiabox.