Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vraag! Het kastje van het internet staat in onze appartement 16 meter van de huiskamer. Is het mogelijk om deze in de kamer te laten zetten?? Zo ja wat zijn daar de kosten van??

Mvg Mevrouw Lens-Wigbers

Admin: titel aangepast

Kunt u wat meer vertellen? Heeft u glasvezel? Met "het kastje" bedoelt u de Experiabox of KPN Box mee?


Hallo Nick83 ja wij hebben glasvezel en ik bedoel de Experiabox


Hallo Nick83 ja wij hebben glasvezel en ik bedoel de Experiabox

Ok 👍 heeft u tv van KPN? Loopt er een utp kabel vanaf de Experiabox naar de woning toe?


ja wij hebben alles van kpn en de kabel gaat onder de vloer van de kast naar de woonkamer

 


 

 

Dit is super simpel getekend de aansluiting, je zou de kabel van de tv die nu het modem in gaat in het kastje van het glasvezel kunnen stoppen en de andere kant welke in de Itv tuner gaat verbinden met het modem. Want dit is een internetkabel welke je gewoon kan gebruiken voor de aansluiting van het modem. 


Ok. Ook telefonie? Loopt daarvoor ook een kabel naar de woning?

U heeft in de meterkast een glasvezelmodem hangen. Dat blijft daar hangen. Vanaf het glasvezelmodem loopt een kort kabeltje naar de Experiabox. Van een meter ofzo. Misschien 1,5 meter. Meestal is dat een rood kabeltje, maar de kleur maakt niet uit.

Die Experiabox en dat korte kabeltje kunt u uit de meterkast halen. Dan kun u de stekker van die lange kabel die in een gele LAN poort van Experiabox zat in het glasvezelmodem steken.

In de woning sluit u de Experiabox aan op die lange kabel. Alleen nu steekt u die niet in zo'n gele LAN poort, maar in de rode WAN poort. Waar voorheen in de meterkast dat korte kabeltje in zat.

Stekker in het stopcontact. Dan zou de Experiabox het weer moeten doen.

Uw tv ontvanger kunt u op 1 van de gele LAN poorten aansluiten. Daar kunt u het korte kabeltje voor gebruiken. 

Indien u ook telefoon heeft moet u die ook nog op de Experiabox aansluiten.


Op bovenstaande artistieke werk berust overigens het auteursrecht. Niet hergebruiken zonder toestemming aub 🤭😂


Dank je wel we gaan het uitproberen als het goed gaat laat ik je het weten. :thumbsup:


Op bovenstaande artistieke werk berust overigens het auteursrecht. Niet hergebruiken zonder toestemming aub 🤭😂

Zo jammer dat je die rechten heb afgestaan aan KPN, je had er rijk van kunnen worden, net iets voor dat zweedse warenhuis.😱😱😁😁😁😜😜😜