Skip to main content

Hallo vraag krijg deze week nieuwe modem maar moet de oude gelijk omruilen dat betekend dat ik dan geen internet en tv en mijn vrouw werkt dus die heeft ook geen verbinding Kan ik de oude modem niet een paar dagen later opsturen eventueel 

Je kan het een paar dagen later afhalen. Als je te lang wacht gaat ie weer retour, maar is volgens mij pas na week ofzo, weten anderen wel beter.


In een pauze omwisselen? Het is in de meeste gevallen gewoon plug and play en kan dit prima in een pauze gebeuren. Anders even de wifi van de buren voor de zekerheid opvragen en daar heel even gebruik van maken.


Dat gaan mijn buren niet leuk vinden en verder vreemde reactie Is KPN bang dat ik deze niet op stuur wat moet ik trouwens met zo’n oude oude oude modem experia box 8 is het trouwens Maar KPN zal deze modem misschien nodig hebben 😅


Dit fenomeen is al meerdere keren ter sprake geweest, mensen klagen erover, er zijn ook al genoeg tips richting KPN gegaan van diverse forumleden hoe het beter zou kunnen, maar vooralsnog doet KPN dit zo. 1 persoon was zo boos dat ie dreigde met overstappen volgens mij, enz. Anderen kopen maar een eigen modemrouter, dan zijn ze sowieso van dit omruil trucje van KPN verlost.

 


Waarom moet dat nou toch zo moeilijk zijn. Bij ieder groot bedrijf moet je het product inleveren en krijg je een nieuwe. Als je stofzuiger kapot is binnen de garantie moet je ook de oude inleveren voor je de nieuwe meekrijgt. 


Ach laat maar is al goed discussie gesloten 

fijne dag nog 🤗


Halloooo 

bij deze ik heb mijn oude modem netjes in geleverd en kreeg zo maar een nieuw weer mee hiep hiep hoera 
Oja alles werkt alleen ging het niet zo makkelijk als je zeiden 😅

 

fijn weekend nog 


Waarom moet dat nou toch zo moeilijk zijn. Bij ieder groot bedrijf moet je het product inleveren en krijg je een nieuwe. Als je stofzuiger kapot is binnen de garantie moet je ook de oude inleveren voor je de nieuwe meekrijgt. 

Dat is een heel verkeerd voorbeeld. Een stofzuiger is een gekocht op zichzelf staand product.

Bij KPN neem je een internetdienst af, waarbij de handhaving van die dienst belangrijk is.
De modem/router is een in bruikleen verstrekt stukje hardware om die dienst draaiende te houden.
Sowieso niet het eigendom van de klant, maar van KPN.

KPN zou hun serviceverlening zodanig moeten afstemmen dat onderbreking van internet door gebreken van hun eigen spullen zo minimaal mogelijk is. DAT is namelijk datgene waar het om gaat. Niet dat geleuter met omruiling.


 

 

KPN zou hun serviceverlening zodanig moeten afstemmen dat onderbreking ervan zo minimaal mogelijk is.

Precies wat ze ook doen. En het grootste voordeel is dat je maar één keer naar het ophaal/inleverpunt hoeft. In mijn geval scheelde dat 42km rijden met de auto. En met de huidige benzineprijs is dat toch weer mooi meegenomen.:wink:


Ik vind persoonlijk dat je bij een particulier abonnement niet zo moet zeuren dat het internet er even een uurtje uit ligt bij het omwisselen van het modem. Wat misschien 1 keer in de 5 jaar voorkomt ofzo. Waar doe je moeilijk over. Als het ding niet echt stuk is maar verouderd is en daarom omgeruild moet/mag worden, dan heb je nog 7 dagen de tijd ook om een geschikt moment te kiezen.

Ik hoop niet dat ik hiermee iemand voor het hoofd stoot ofzo, want dat is niet de bedoeling. 


KPN zou hun serviceverlening zodanig moeten afstemmen dat onderbreking ervan zo minimaal mogelijk is.

Precies wat ze ook doen. En het grootste voordeel is dat je maar één keer naar het ophaal/inleverpunt hoeft. In mijn geval scheelde dat 42km rijden met de auto….

Dat is IMO al slechte serviceverlening. Gewoon een andere modem die per pakketpost bij je thuis wordt bezorgd.  En de keus om de oude modem per pakketdienst van post of DHL, net wat het dichts bij je in de buurt is, met een te printen verzendlabeltje weer te kunnen inleveren.