Skip to main content

S

Rank

Sebiem

Ā 1 dag geleden

Hi KPN, ik heb namelijk een vraag is het mogelijk om 2 routers te gebruiken in 1 huis? Hiermee bdl ik 2 routers met verschillende adressen enz. Paar maanden geleden hadden wij een monteur langs laten komen hij zei dat onze Experia box v9 niet meer gebruikt kon worden of naja je kon hem gebruiken maar dat zal de wifi slopen van de nieuwe router wat bedoelde hij hiermee? (Dit zijn 2 vragen)

Hallo @SebiemĀ , je oude en je nieuwe modem/router kun je niet tegelijk gebruiken.

Ā 


@JanDĀ en als ik er 1 nieuwe aanschaf 1 voor beneden en 1 voor boven "zonder" wifi versterker kan dit?


Euhm... wat wilt u bereiken? Waarom wilt u 2 routers?


Euhm... wat wilt u bereiken? Waarom wilt u 2 routers?

Inderdaad @SebiemĀ , waarom wil je 2 routers, 1 heb je er al standaard van KPN?


Hi JanD, wij zouden graag een tweede router willen, omdat we een wifi verbinding hebben die beschikbaar is voor veel mensen en we zouden graag een privƩ verbinding willen hebben voor eigen gebruik.


Willen jullie dan ook dat die mensen viaĀ een aparte verbinding opĀ Internet moeten kunnen of mag dat wel via jullie Internet aansluiting?

Hebben jullie glasvezel of VDSL en indien VDSL, hoe snel is die verbinding?


Alleen met de Experiabox V10 is een gastnetwerk (gast-wifi) mogelijk.

Met een tweede router (?) gaat dat niet lukken. Die komt gewoon in hetzelfde netwerk.

ā€œ100 jaarā€ geleden heeft @wjb hier een topic over geschreven (december 2013). Neem dat eens door.

Ā 


Ik vermoed dat hier weer wat verwarring ontstaat door dat er verschillende functies in een kastje zitten, waaronder de router maar ook een wifi zend-ontvanger en een modem.

En de ene experiabox achter de andere hangen gaat niet, althans dat meen ik van wjb te hebben geleerd.

Bij fritzboxen gaat dat wel.


Ik vermoed dat hier weer wat verwarring ontstaat door dat er verschillende functies in een kastje zitten, waaronder de router maar ook een wifi zend-ontvanger en een modem.

Vandaar ook mijn vragen.Ā :wink:

Ā 

En de ene experiabox achter de andere hangen gaat niet, ...

Klopt.