Skip to main content

Vandaag is er glasvezel bij ons in de meterkast aangesloten. Hij is reeds actief. 2 groene lampjes branden.

Ik krijg net een mail dat: Uw glasvezelverbinding op ************ is klaar voor gebruik. Sluit alleen nog even uw modem aan.

Maar door drukte en laat thuis komen kan en wil ik dit morgen pas doen. Is dat een probleem. 

Ik wil vanavond niet ineens zonder TV komen. “ Voetbal op TV 

Ja hij geeft intussen aan dat hij XGS-PON heeft. zie..

Je aansluitingstype

XGSPON

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

FRITZ!Box

Je huidige glasvezelaansluitpunt (FTU)

FTU_TK01

Eigen of een KPN glasvezel ONT

KPN ONT

Je bedoeld dit zeker? De knop Eigen NT/ONT had ik nog niet. Ik kon alleen bij mijn SIP gegevens komen.


Ah.. nou begint het te lopen. Blijkbaar duurt het een paar dagen voordat alles zichtbaar is via die servicetool. Dus nu kan je verder met de registratie van die eigen module.

Maar ik zou wel eerst verder onderzoeken waarom die 5590 ook gewoon op WAN vanuit de KPN ONT niet goed werkt. Dat lijkt niet aan KPN te liggen als het via de 4060 en de Experiabox wel goed werkt.


Ik heb geplant om dit morgen te doen. Hoe lang duurt zo iets ?. Plus - Minus. Ik heb niet de hele dag te tijd.

Om de verbinding naar mijn modem te maken heb ik een patch cover FTU-TK01 aangeschaft bij KPN. Ik hoop dat deze de juiste is.

 


Ben je er vandaag al mee aan de slag geweest @Hermann2411 en is het gelukt? Of loop je toch tegen problemen aan?

 


Ik ben vandaag al mee aan de slag geweest. Maar het lukt niet. Ik heb hem weer terug laten zetten. Hij gaat niet online. Wat er aan de hand is weet ik niet. 


Is er in tussentijd wat aan de situatie gewijzigd? Ik zie terug dat er op de 8e geprobeerd is om je eigen ONT aan de praat te krijgen maar kan uit de notities niet echt opmaken hoe dat verder is gegaan. Wel staat de bon voor de technische dienst nog open, en zou je contact met ze kunnen legen via de gegevens die je per sms van ons hebt ontvangen hierover!


De modem is in overleg met AVM als RMA naar Berlin gestuurd. Als het terug is of mij een nieuwe toegezonden is dan wil ik het opnieuw proberen. Misschien kan de bon van de technische dienst gesloten worden. Ik kan dan doch weer een nieuwe openen via de servicetool.


Ah ok, ik zal dit als toelichting achterlaten in de bon, dan kunnen ze zelf besluiten of ze de bon open laten staan in afwachting van jouw reactie, of dat ze hem gaan sluiten en er een nieuwe aangemaakt kan worden als het nodig blijkt te zijn. 

Hopelijk snel duidelijkheid over het vervolg 🤞🏼