Skip to main content

Hoi

Ik heb twee jaar geleden een topic geopend maar nu is het zover. Ze gaan de glasvezel in mijn flat niet via de kabelgoot buiten plaatsen maar in de meterkast dat buiten mijn woning ligt.

Kan ik kpn laten komen om een lange snoer naar de woonkamer te laten plaatsen.

Ik wil mijn modem graag in de woonkamer laten op de oude plek bij de tv waar mijn telefoonlijn koper ook is. Ik wil mijn modem vlakbij mijn tv hebben. En ik ga niet met super wifi of zo werken

Ik heb er zelf geen verstand van hoe ik kabels daar moet doortrekken en het moet door de hal ik ben niet klaar met 1 meter snoertje of zo.

Ik snap ook niet dat ze ons klanten met dit soort gedoe zitten.

Hoi @eiberhofje . Heb je nu al diensten van KPN en ga je tzt over op glasvezel? 

Heb al kpn alles in 1. Wordt trouwens je abonnement automatisch omgezet van koper naar glas?

Heb al kpn alles in 1. Wordt trouwens je abonnement automatisch omgezet van koper naar glas?

Aan het abonnement veranderd niets. Dat blijft gewoon hetzelfde. Abonnementen staan los van het type verbinding. Uiteraard gaat wel de uploadsnelheid omhoog naar dezelfde snelheid als de downloadsnelheid.

Ja maar moet ik zelf bellen naar kpn om mijn abonnement om te zetten van koper naar glas? Of gebeurt dat automatisch??

En ik heb geen loze leiding meer maar ik begreep dat de koperleidibg eruit kan im glasvezel door heen te trekken? Want ik kan niet door muur van de meterkast boren. Wat buiten de woning is maar wel naast de voordeur

Ja maar moet ik zelf bellen naar kpn om mijn abonnement om te zetten van koper naar glas? Of gebeurt dat automatisch??

Nogmaals: aan het abonnement veranderd niets. Dat word helemaal niet omgezet. Dat blijft gewoon zoals het nu is.

Maar dat kan niet voor eeuwig. Ik zal toch naar glas moeten want ik wil geen ziggo en koper wordt op den duur uitgeschakeld 

Maar ik zie tegen dat kabel verhaal op.

Er zal vanzelf een mail gestuurd worden waarin wordt aangekondigd dat je kunt wisselen van ‘drager’ .  Dus dat je de andere aansluiting kunt gaan gebruiken.

Zodra dat zo ver is, zou ik 0800 0402 bellen en het issue voorleggen.  Mijn vermoeden is dat er dan - kosteloos - een installatie monteur gestuurd gaat worden die met jou meedenkt over het aansluiten van je spullen. 

Ik heb net moeten bellen monteur  voor het glasvezel aansluiten ivm ontvangen gladvezelkastje. Waar ik hier eerder in topic over has

Ging zeer moeizaam ik verstond nog 29 oktober tussen 13 uur en 17 uur. Want ik ben slechthorend.

Via dot wordt ik verwezen naar de community.

Maar ik wil net zoiets als WhatsApp vraag antwoord vraag antwoord

Overigens zou ik ook sms krijgen van monteursafspraak en nog niet gekregen. Is dat normaal? Ik heb een uur geleden gebeld

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Hallo @eiberhofje ,

De chat bestaat al ruim twee jaar niet meer. Voor direct contact kun je het beste bellen naar 0800-0402. Doordeweeks tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00. Daar kun je eventueel ook vragen of die afspraak nu staat. 

Facebook en X zijn alternatieven. 

Ik heb geen sm. Wat wordt er toch weer goed om de slechthorende medemens gedacht. En nu ik geen sms heb gekregen twijfel ik weer over de juiste afspraak

Ik heb geen sm. Wat wordt er toch weer goed om de slechthorende medemens gedacht. En nu ik geen sms heb gekregen twijfel ik weer over de juiste afspraak

Dan kun jij gebruik maken van Teletolk: 

Ik heb geen vaste lijn meer. Wie nog wel Hoeveel ik 3 in 1 heb van kpn. Zeker nu iedereen WhatsApp communiceer ik daar mee. Grote bedrijven als Essent Menzus waterbedrijf hebben wel een chat met personen

Weet je wat ik heb een link naar een monteurafspraak dan maar dubbele planning. Het duurt toch geen uur om zoiets als een sms te versturen???

Ik heb geen vaste lijn meer. 

Geen idee waarom je deze opmerking maakt. Maar Teletolk werkt helemaal niet met vaste lijn. Maar via laptop (!), smartphone en tablet. En die heb je. Want anders typ je hier niet.

Teletolk kan met gebarentaal. Maar ook met typen.

Nou ik zal eens gaan kijken. Maar toch mis ik de chat.

Ik heb geen vaste lijn meer. Wie nog wel 

Wij hebben nog een vaste lijn om gebeld te worden, voor dat geld, €2 per maand, zou ik ook niet zonder willen @eiberhofje 

Ik heb zelfs onbeperkt mobiel bellen plus onbeperkt internetdata mobiel( dat is wel offtopic) Ik weet het wat moet een slechthorende hiermee  met onbeperkt bellen maar dat is uit de tijd dat ik nog goed hoorde. Ik ben niet aangeboren slechthorend .

Maar ik ben gehecht aan mijn oude abbo

Ik.

voor dat geld, €2 per maand,

En het kan ook nog goedkoper, maar dan bij een andere aanbieder.

zou ik ook niet zonder willen

Ik ook niet, want :

Ging zeer moeizaam ik verstond d..]. Want ik ben slechthorend

Veeeeel betere kwaliteit.
( Jaha, als de rest van de keten ook meewerkt )

Ik heb er zelfs 2 😎

Nou in ieder geval heb ik bericht. Ik krijg 29 oktober de monteur . Ben benieuwd allemaal. 

Nou in ieder geval heb ik bericht. Ik krijg 29 oktober de monteur . Ben benieuwd allemaal. 

Nou, dat duurt nog ff...

Nou eh ja . Ik heb woensdag jl  bericht dat ze 24 september mijn abonnement omzetten van koper naar glas. Maar ja ik werk in de zorg dus zomaar vrij kan niet en die week heb ik toevallig vakantie. 

loopt de telefoonkabel vanaf de meterkast naar de woning? of zit de oude KPN ISRA in de woonkamer.

Zit in de meterkast buiten een stopcontact?

Foto's?

Als ze 24 september je abonnement al omzetten en je pas 29 oktober een monteur krijgt lijkt me dat lastig?

Eh de bedoeling was 24 september maar ik heb uitgesteld naar 29 oktober.  Ja telefoonkabel loopt vanaf meterkast in huis naar de woon kamer en ja ik heb een stopcontact in de meterkast .

Mijn ouders hun glasvezel werkte niet toen de monteur kwam en die bleven een weekje langer op koper

Bij mij in de straat en wijk moet er nog veel naar binnengebracht worden ik zie dagelijks netwerk in de wijk en straat dus het.koper gaat nog niet uit. En in sommige delen van de wijk moet nog de kabel onder de grond

Oh dan moet alleen iemand dus die kabel vervangen met een netwerkkabel, dat moet iemand vast kunnen

Ja ik ben overtuigd.  Ze moeten eerst de glasvezelkastje checken of dat goed gaat. Dan mag de koper kabel eruit.

Bij mijn ouders was de aansluiting op 2 verschillende plekken. Koper op de helft van de woonkamer en de glasvezelkast voor. Toen glasvezel niet gelijk deed en het kastje op rood sprong bleef de koper heel en bleven ze daar op.

Stel ze trekken mijn koper eruit want het moet door deze leiding want ik heb geen loze leiding en glasvezel doet het niet gelijk 😮

Dan heb Ik niks.  Ja onbeperkt internet op mobiel 20gb per dag.

Reageer