Skip to main content
Vraag

Kan KPN langskomen om een snoer van FTU naar woonkamer te plaatsen?

  • 8 September 2024
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Hoi

Ik heb twee jaar geleden een topic geopend maar nu is het zover. Ze gaan de glasvezel in mijn flat niet via de kabelgoot buiten plaatsen maar in de meterkast dat buiten mijn woning ligt.

Kan ik kpn laten komen om een lange snoer naar de woonkamer te laten plaatsen.

 

Ik wil mijn modem graag in de woonkamer laten op de oude plek bij de tv waar mijn telefoonlijn koper ook is. Ik wil mijn modem vlakbij mijn tv hebben. En ik ga niet met super wifi of zo werken

Ik heb er zelf geen verstand van hoe ik kabels daar moet doortrekken en het moet door de hal ik ben niet klaar met 1 meter snoertje of zo.

Ik snap ook niet dat ze ons klanten met dit soort gedoe zitten.

Hoi @eiberhofje . Heb je nu al diensten van KPN en ga je tzt over op glasvezel? 


Heb al kpn alles in 1. Wordt trouwens je abonnement automatisch omgezet van koper naar glas?


Heb al kpn alles in 1. Wordt trouwens je abonnement automatisch omgezet van koper naar glas?

Aan het abonnement veranderd niets. Dat blijft gewoon hetzelfde. Abonnementen staan los van het type verbinding. Uiteraard gaat wel de uploadsnelheid omhoog naar dezelfde snelheid als de downloadsnelheid.


Ja maar moet ik zelf bellen naar kpn om mijn abonnement om te zetten van koper naar glas? Of gebeurt dat automatisch??

En ik heb geen loze leiding meer maar ik begreep dat de koperleidibg eruit kan im glasvezel door heen te trekken? Want ik kan niet door muur van de meterkast boren. Wat buiten de woning is maar wel naast de voordeur


Ja maar moet ik zelf bellen naar kpn om mijn abonnement om te zetten van koper naar glas? Of gebeurt dat automatisch??

Nogmaals: aan het abonnement veranderd niets. Dat word helemaal niet omgezet. Dat blijft gewoon zoals het nu is.


Maar dat kan niet voor eeuwig. Ik zal toch naar glas moeten want ik wil geen ziggo en koper wordt op den duur uitgeschakeld 

Maar ik zie tegen dat kabel verhaal op.


Er zal vanzelf een mail gestuurd worden waarin wordt aangekondigd dat je kunt wisselen van ‘drager’ .  Dus dat je de andere aansluiting kunt gaan gebruiken.

Zodra dat zo ver is, zou ik 0800 0402 bellen en het issue voorleggen.  Mijn vermoeden is dat er dan - kosteloos - een installatie monteur gestuurd gaat worden die met jou meedenkt over het aansluiten van je spullen. 


Reageer