Skip to main content

hallo,

 

Vanuit mijn KPN abonnement heb ik webruimte, daar draai ik al een jaar of 10 een website op. Ik kan niet meer in mijn webruimte met het programma filezilla. Mijn website is nog steeds online en ik moet wijzigingen aanbrengen. Nu lees ik ook ergens dat de ruimte niet meer beschikbaar is voor particulieren, graag een reactie.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Die webruimte is er nog steeds. Inloggen doe je zo:

 


dank je Nick,
ik gebruik het goede wachtwoord en vul de volgende informatie in:
host: home.kpnplanet.nl
gebruikersnaam: iemand@kpnplanet.ml
wachtwoord: mijnwachtwoord

Het verschil met jou is dat jij een planet email adres hebt en ik een kpnplanet.nl emailadres.
Weet jij iets meer over wat er in de vakjes moet komen te staan?
Dit is de melding vanuit filezilla:

Status: Adres bepalen van home.kpnplanet.nl
Status: Verbinden met 213.75.8.43:21...
Status: Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Opdracht: USER iemand@kpnplanet.nl
Antwoord: 331 Password required
Opdracht: PASS *************
Antwoord: 530 User cannot log in.
Fout: Fatale fout: Kan niet verbinden met server
Status: Verbinding met server verbroken


Ha @texel2018, welkom! Gebruik je dezelfde gebruikersnaam als het e-mailadres dat je voor je KPN ID gebruikt? Dat is in ieder geval de juiste 😉. Het wachtwoord heb je ook gecontroleerd? Daar kan je mee inloggen op de webmail? Wil je daarnaast eens proberen om de host aan te passen van home.kpnplanet.nl naar home.kpn.nl? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet of dat iets uitmaakt, maar we kunnen het allicht proberen.


Hoi Marcia, bedankt.

 

Bovenstaande heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik krijg dezelfde melding. Heb het net ook op een andere pc getest. Beiden op windows10.

 

Heb je een oplossing?


Wil je toch eens controleren of je onderstaande gegevens gebruikt?

 

Inloggen met dat e-mailadres en ww via ftp, met ftp-server: ftp://home.kpn.nl  en poort 21.