Skip to main content

Een kennis van mij heeft de laatste tijd erg veel last van uitvallende wifi met een experia box v10. Ze heeft dat modem al zo'n vier jaar en ging naar de kpn winkel. Daar kreeg ze te horen dat de experia box v10 net zo goed is met wifi als de kpn box 12 (wat dus pertinent onjuist is en alleen al om de veel betere wifi en wifi 6) die de meeste mensen hebben gekregen toen ze overgestapt zijn naar glasvezel.

Toen heb ik maar eens voor d'r gebeld en dit verhaal gedaan. De medewerkster was niet te overtuigen dat iedereen die overgestapt is op glasvezel een kpn box 12 heeft gekregen ondanks het argument van een zwakke wifi. Dan moet je maar als je problemen hebt met een zwakke wifi aparte wifi punten gaan kopen.

Nou vraag ik je. Op deze manier pesten ze klanten weg en ik heb haar de raad gegeven om naar een andere provider uit te kijken. Ik zelf twee keer toen de glasvezel veranderd is van GPON naar XGS-PON twee keer een kpn box 12 gekregen die nog nieuw in de doos zit, omdat ik een eigen modem/router gebruik.

De medewerker heeft gelijk. Er is geen beter modem dan de v10. Qua wifisterkte zeker en ja wifi 6 heeft ie niet maar dat voegt ook nog nauwelijks iets toe. De box 12 heeft nog wat kinderziektes. Mijn advies is hou die v10!!!!!!!!


Even een correctie op het aangepast onderwerp. De wifi was niet wegvallend maar was nu dus permanent weg.

Joep1965 schrijft: De medewerker heeft gelijk. Er is geen beter modem dan de v10 .

Dan ga ik dus even verder nadenken……. Dat doen tegenwoordig maar erg weinig mensen meer. Waarom heeft de kpn dan een kpn box 12 die in alle toonaarden geprezen wordt vanwege de sterke wifi? Wanneer de sterk achterhaalde experia box v10 zo goed is als jij beweerd zouden ze de kpn box 12 toch niet op de markt hebben gebracht?

Experia box v8…….? Die kreeg ik toen die al sterk verouderd was en kort daarna begon ook dat modem te klieren met een veel te lage upload die heel geruisloos naar beneden ging. Van een vriend kreeg ik toen een FRITZ!Box 7590 en toen was de “oude” upload er "plotsklaps” weer. Rara. Pas toen merkte ik dat de experia box v8 dus eerste klas prut was. De experia box v10 is “familie” van de experia box v8 en zal dus ook wel zulke vervelende trekjes hebben.


Goedemiddag!
Ik heb enkele reacties die off topic waren verwijderd, graag on topic blijven :)

 

Hoi @gensnet en bedankt voor je berichtje. Voor zover ik weet krijgt ook niet iedereen die wordt aangesloten op glasvezel standaard een Box 12, ook de v10 wordt gewoon nog actief uitgeleverd. Dat je kennis veel problemen ervaart met de wifi, zou ik in eerste instantie niet meteen terugvoeren op het type modem, dat is bij wifi problematiek zelden het geval. Ik vind het dan eigenlijk ook een beetje jammer dat je het idee hebt dat we klanten 'wegpesten' want daar is natuurlijk helemaal geen sprake van. De Experia Box v10 wordt nog altijd ge-update en het is ook echt een prima modem. Ook in het kader van duurzaamheid gaan we een Experia Box v10 niet omruilen.