Een kennis van mij heeft de laatste tijd erg veel last van uitvallende wifi met een experia box v10. Ze heeft dat modem al zo'n vier jaar en ging naar de kpn winkel. Daar kreeg ze te horen dat de experia box v10 net zo goed is met wifi als de kpn box 12 (wat dus pertinent onjuist is en alleen al om de veel betere wifi en wifi 6) die de meeste mensen hebben gekregen toen ze overgestapt zijn naar glasvezel.
Toen heb ik maar eens voor d'r gebeld en dit verhaal gedaan. De medewerkster was niet te overtuigen dat iedereen die overgestapt is op glasvezel een kpn box 12 heeft gekregen ondanks het argument van een zwakke wifi. Dan moet je maar als je problemen hebt met een zwakke wifi aparte wifi punten gaan kopen.
Nou vraag ik je. Op deze manier pesten ze klanten weg en ik heb haar de raad gegeven om naar een andere provider uit te kijken. Ik zelf twee keer toen de glasvezel veranderd is van GPON naar XGS-PON twee keer een kpn box 12 gekregen die nog nieuw in de doos zit, omdat ik een eigen modem/router gebruik.