Skip to main content

Mijn keukenrobot moet ik verbinden via wifi maar dat lukt niet.

Het is een cecotec mambo keukenrobot. 

Hoi ​@Ria Gottenbos. Blits ding, die keukenmachine. 

Het kan zijn dat je keukenmachine alleen kan verbinden via de 2,4 GHz band van je Wifi. Dan is het even noodzakelijk om de functie Extra Wifi in te schakelen op je modem, zodat je de 2,4 GHz en 5 GHz band een eigen naam kunt geven. Hoe je dat doet kun je lezen in het kennisartikel hier beneden. 

Laat maar weten of het daarna gelukt is de machine te verbinden. 

Waar vind ik de blauwe knop?

Zoals ik het nu zie heb ik een extra wifi voor de robot maar hij verbinden hem niet, hoe kan dat? 

Je bent er al mee bezig geweest dus, heel goed. Ik weet niet zo heel goed wat je bedoelt met de blauwe knop, maar in het volgende bericht geef je aan dat je de Extra Wifi functie hebt kunnen inschakelen, dus ik ga er dan vanuit dat je verder bent gekomen. 

Maar het lukt je nog de keukenmachine te verbinden. Dat is jammer. Zie je al wel als je op je telefoon kijkt twee Wifi netwerken staan die van jou zijn? En kom je in de keukenmachine wel zover dat ie zoekt naar Wifi-netwerken? 

Op basis van “cecotec mambo” kan ik ook nog niet veel informatie vinden op internet en het verbinden van het apparaat. Heb je misschien ook het modelnummer van de keukenmachine? 

Hoi,

Het is de mambo 11090

Ik heb de gegevens in de extra wifi gezet bij 2.4 Ghz maar als ik dan terug kijk dan heeft hij niks gekoppeld. 

Als ik de mambo app start geeft hij de gewone wifi aan en niet die voor de mambo.

Ik weet het even niet meer.

Dank je voor het modelnummer. Nu heb ik de handleiding kunnen vinden, maar er wordt alleen kort genoemd dat ie geschikt is voor Wifi. Niet hoe het verbindproces precies in zijn werk gaat helaas. Nu begrijp ik dat je de Mambo app daarvoor moet gebruiken en als ik even speur op Youtube kom ik deze video tegen. Het is dan wel een Franse video, maar toch kun je wel duidelijk de stappen herkennen hoe de machine te verbinden met Wifi. Vanaf minuut 8:41 begint het koppelproces. 

Maar ik heb ook het idee dat je de Extra Wifi functie nog niet helemaal goed hebt ingesteld. Ik wil je aanraden om een terugbelafspraak te maken met onze klantenservice, zodat ze je daarbij kunnen helpen. Ze kunnen eventueel ook je computer overnemen om het instellen van je over te nemen. Zit dan wel klaar met een laptop/PC die rechtstreeks met een internetkabel (of via de Wifi) is verbonden met je modem. Laat maar weten of het daarna gelukt is met verbinden :)

Ik heb naar het filmpje gekeken maar dat is een ander model ik heb model 11090 

Dit model heb ik

De Mambo app zal hetzelfde werken schat ik zo in, dus hopelijk biedt het filmpje toch wat houvast. Heb je ook al even gebeld om de Extra Wifi functie goed in te schakelen? 

Het lukt mij niet 😔

Dan verkoop ik hem maar met pijn in mijn hart 

Dat zou jammer zijn. Is het gebruik van de app echt noodzakelijk bij zo'n machine of is het gewoon een leuk extraatje? In het laatste geval kun je er nog steeds de lekkerste gerechten mee maken waarschijnlijk. 

Hoi arjan,

De app is nodig voor de recepten. 

Ik heb net een medewerker van kpn aan de telefoon gehad en die was niet echt vriendelijk.

Ik moet de fabrikant van de keukenrobot maar bellen en voordat ik uitgesproken was had hij al het gesprek beëindigd 

Hij heeft niet mee gekeken of wat dan ook.

Wat stom dat de medewerker onvriendelijk was en je niet verder wilde helpen. Ik ben bang dat je net pech hebt gehad door iemand te spreken die met het verkeerde been uit bed is gestapt. We kunnen je zeker helpen met het instellen van Extra Wifi in je modem en als je dat aangeeft, dan mag je ook verwachten dat we je daarmee helpen. Ik kan je alleen maar vragen om het toch nog eens te proberen. 

Dank je wel , ik ga het nog een keer proberen 

Reageer