Skip to main content

Ik heb een klacht. Sinds vrijdagochtend geen internet meer, er was onderhoud in de nacht ervoor. Dat was keurig aangekondigd. Dus kan gebeuren dat er dan s ochtends storing is. De klantenservice gebeld, er zou de volgende ochtend een monteur komen. Prima. Even later een sms: de monteur is gecanceld, er is storing. Ook dat kan gebeuren, maar er moet wel gewerkt worden. Vriendelijke mevrouw, biedt mij ondertussen een pakketwissel aan, want ik heb al jaren hetzelfde pakket en dat kan goedkoper. Nou prima.  Website in de gaten gehouden, om 15.00 uur was de storing opgelost volgens de site. Dus de modem gereset, stroom er af, reset knopje. Helemaal niets. Nog maar een keer gebeld. Klantenservice kan niets vinden, blijkbaar is de storing nog steeds aan de gang, al staat het op de website opgelost. Fijn maar ik moet wel werken. Heeft u mobiel van KPN? Nee, oh jammer, anders hadden we u 100 gb kunnen geven. En dat kan nu niet? Nee. 
zaterdagochtend. Nog steeds storing. Weer gebeld. Ja ze zijn er mee bezig. Wie is waar mee bezig? Waar zit die storing en waarom hoor ik niets? Ja dat weet ik niet. En misschien een verkeerd moment maar waarom gaat u niet over op KPN mobiel dan krijgt u een noodpakket. Heel verkeerd moment inderdaad. Jongens ik moet vandaag werken! Ja er is nog steeds storing. U krijgt bericht. Wat is er dan? Waar is het dan? Als ze niet werken in het weekend, zeg het dan, dan kan ik andere dingen regelen. Nee dat weet ik niet. 
zaterdagmiddag nog steeds storing. Weer gebeld. Weer geen antwoord. Ik snap dat de servicedesk het niet weet, ze waren elke keer weer vriendelijk. En ik kreeg een telefoonnummer, alleen dat werkt. Iet in het weekend!!! Frustratie tot in mijn tenen. Gisteravond een sms: storing is opgelost. Joepie. 
Nou niet dus, alles gereset. Maar het werkt niet. Vanmorgen weer gebeld. Ja het ligt aan uw verbinding. Daar moet een monteur voor komen. U heeft een nieuw pakket aangevraagd. WATTTTT? Ik heb helemaal geen nieuw pakket aangevraagd. Dat heeft de mevrouw mij gezegd, maar ik heb storing!!!!! Vrijdag dus over 6 dagen kan een monteur komen. Sorry maar volstrekt onacceptabel, ik moet werken!!! Oh het kan ook woensdag zie ik. Nog steeds onacceptabel. Maar goed. Noodpakket? Nee ik heb geen KPN, al staat er wel kpn in mijn mobiel scherm. Ik heb Lebara, werkt via kpn er staat kpn in mijn scherm. Nee dan kunnen we niets voor u doen, wilt i niet overstappen …. Grrrr. Nee, voor 8,50 per maand kunnen jullie niet leveren. En ik heb nog steeds storing!!!! 
Kom op KPN, ik ben al sinds jaren en jaren en jaren trouwe klant, maar dit gaat mij echt te ver.   ik betaal per maand een vermogen, bijna 90 euro, voor belabberd internet, want buitengebied. 1Mbit upload. Gaat nergens over, geen glasvezel te bekennen, al zit ik nog geen 2 km bij een stad vandaan. Maar zorg dan ook dat dat kleine beetje fatsoenlijk werkt. Ik heb echt een probleem. Los het verdikkeme op, dit is frustrerend! Zorg dat er gewoon monteurs klaar staan, ook in het weekend en ook op zondag. Ben ik een grote klant, dan is er een heel groot escalatieprotocol, de trouwe klant wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Echt gewoon waardeloos. Ik ben enorm teleurgesteld. 

Dat klinkt niet best. Ik ga uw bericht onder de aandacht brengen bij een moderator. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u meekijken. Het is weekend dus wellicht moet u iets langer wachten op een reactie. 


Hoi @Rita P, dat klinkt zeker niet best. Eerst storing en toen een wijziging en nu heb je nog steeds geen internet. Dat is zeker geen fijne situatie, dat begrijp ik heel goed. Als ik je verhaal zo lees is er al het een en ander gaande om tot de oplossing te komen. Er staat een monteur gepland alleen deze laat nog even op zich wachten. Ik verwacht niet dat ik dit proces kan versnellen, maar ik kijk graag nog eens mee. Zou je zoals Joep1965 aangeeft jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Moest even zoeken maar volgens mij heb ik alles ingevuld. Hebben jullie hier voldoende aan?

ik had niet zo snel een reactie verwacht. En daar ligt het ook niet aan, iedereen is aardig, dat mag ook gezegd worden. 


Even afgezien van het probleem ben ik toch benieuwd welke snelheid u zou kunnen halen. Dat is nu niet veel. Wat zegt deze site over de te behalen op uw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ en is wellicht sneller internet buitengebied bij u leverbaar. Dat kunt u op deze sitezien. https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm . Overigens ben ik geen medewerker maar een gewoon forumlid.


Ik woon idd in het buitengebied. En daar is bijna geen snelheid. Tijdens het gesprek over de storing, kwam het op de snelheid en dus ook internet buitengebied. Maar daarover zou ik dan een nieuws jaarabonnement moeten afsluiten. Vandaar de wijziging. Maar dat had niets te maken met de storing. Aangezien er ook geen plannen zijn voor glasvezel en als dat er wel komt dan moeten we ook 2200 vastrecht betalen. Het is allemaal niet zo simpel als je buiten woont. Nou ja, wat ze buiten noemen want ik woon nog geen 5 km buiten de stad. Alleen onze huizen staan iets verder uit elkaar, ik woon net buiten de kern van 2 omringende dorpen op nog geen 1,5 km. Geld is zo makkelijk verdiend he. 


Wat een rot situatie.  Wat ik mis in het verhaal is waarom er geen noodpakket word opgestuurd. Je bent KPN klant, de oplossing lijkt dagen te gaan duren, dus noodpakket, hup!!

 


Ik ken het! Woon ook in een buitengebied. Geen riolering en aardgas etc. Ik ben wel overgegaan naar sneller internet buitengebied.  Tot grote tevredenheid.  Vandaar mijn interesse. Ik help u graag als u meer info en ervaringen wil horen.


@DennisA78 ik krijg geen noodpakket omdat ik geen mobiel klant van KPN ben, alleen internet en bellen. Ik kan wel meteen klant worden (vraag vd servicedesk) dan krijg ik het wel. 
@Joep1965 altijd geïnteresseerd. Heb kantoor aan huis en met de metingen online is het soms een drama. En heb in de rest vh huis zeer weinig bereik. Met 2 man op internet is bijna niet te doen. 


@DennisA78 ik krijg geen noodpakket omdat ik geen mobiel klant van KPN ben, alleen internet en bellen. Ik kan wel meteen klant worden (vraag vd servicedesk) dan krijg ik het wel. 
​​​​​

 

Dat zijn 2 verschillende dingen. Het klopt als je mobiel ook bij KPN zit, dat je daar dan databundel op krijgt als nood. Maar als je dat niet hebt, maar wel (thuis)klant bent, kun je een 4g mobiel hotspot apparaatje krijgen. Kun je daar wifiverbinding mee maken. Zoiets:

 


Tja ik kreeg geen noodpakket, zei de servicedesk. Ik kan natuurlijk nog eens bellen. 


Kijk hier even naar jouw positie tov de zendmasten.  Als er groene pijlen zijn is dat een goed teken😉


:-) heb alleen maar de donkerrode. Minst optimale. Verder niets. Zit precies midden in een driehoek van masten met alleen maar donkerrood. 


Nou dan zit het niet echt mee. Bij mij zijn het twee oranje pijlen dus ook niet geweldig. Vandaag ben ik gaan testen en op zoek gegaan naar de beste plek voor het 4g modem. Binnen krijg ik niet meer dan + 10mbit/s maar met het 4g modem buiten op een hoogte van ca 2,50mtr(heb een plat dak) krijg ik + 50mbit/s. Ik overweeg nu dus maar de bijbehorende buitenantenne aan te schaffen.


Je peilt naar een zender en de zender wordt met pijlen aangegeven.:relaxed:


Ja, ik heb voldoende. Ik heb gekeken en zoals je al aangaf komt morgen de monteur. Ik ben benieuwd wat hij er aan kan doen. Verder wordt er nooit direct een noodpakket uitgegeven. Dit gebeurt pas wanneer er duidelijkheid is over de oplostermijn. Ligt deze wat verder in de toekomst dan is de kans groot, maar is het op korte termijn, dan kan het soms zijn dat het alweer opgelost is als die net is verstuurd. Dat is ook niet de bedoeling.

 

Ik hoop in ieder geval dat de monteur morgen het probleem kan oplossen. Hoor dan ook graag van je hoe dat bezoek verlopen is.


@Bart_Z de monteur is net weg, na 3 uur. En ik heb internet, maar tv doet het nog steeds niet.  Wat ik heel raar vind is dat er wordt gesproken over een pakketwissel, terwijl dat niet het probleem is. Het gaat om storing. Ik krijg er nog steeds een naar gevoel bij. Deze monteur heeft ook weer zijn uiterste best gedaan, met anderen overlegd, maar het is niet opgelost. Blijkbaar is het ingewikkeld. 
Ook heeft hij 2 WiFi superpunten aangelegd, daar moet ik voor betalen, maar waarom moet ik dan ook nog 30 euro aanlegkosten betalen, terwijl hij hier 3 uur bezig is ivm de storing. Ik krijg er echt een beetje een nare smaak van in mijn mond. Pakketwissel die er niet is, storing wat niet wordt benoemd, nog steeds geen volledig herstel en dan ook nog installatiekosten a 30 euro. En geld betalen voor extra WiFi punten terwijl je al heel veel geld betaald voor slechte kwaliteit internet. Mensen met goed internet betalen hetzelfde als wij, alleen wij moeten nog allerlei fratsen erbij doen. Ik snap het niet zo goed meer. 
Nu kan ik over 24 uur weer proberen en zo niet weer een storing aanmelden. Ik begrijp er niets van. Wat gebeurt er nou allemaal? Frustrerend! En waar kan ik nou terecht met mijn klachten en vragen? Is dat hier? 


Ik heb meegekeken. Als ik zo alles bekijk is de storing voorbij, anders zou het internet ook niet werken. Dat de tv nog niet werkt lijkt te komen door de wijziging.  Ik zie dat daarvoor nog weer een monteur is gepland. Morgen komt er weer een. Ik hoor graag of hij het probleem kan oplossen met de foutcode 301

SuperWifi wordt in ieder geval niet zomaar geïnstalleerd. Dit gaat in overleg. Ik zie ook dat hij lang bezig is geweest en ook heel wat extra tijd heeft kwijtgescholden. De monteur bepaald de kosten en bespreekt deze met je. Ik heb daar zo geen inspraak meer in. 


Ha Bart. Ik denk niet dat je het hele verhaal

hebt meegekregen. Tv werkt niet door de eerdere werkzaamheden in de wijk, dat heeft de monteur mijzelf verteld. Ik heb geen wijziging aangevraagd. Vanwege de storing stelde de servicemedewerker voor om meteen het bedrag aan te passen, zodat ik minder ga betalen. Qua pakket zou dat niets uitmaken, alleen een andere naam. Ik heb daar ook geen mail oid over gehad. Superwifi heb ik idd met de monteur besproken, ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is. Ik vind het alleen raar dat je zoveel extra moet doen voor service van slechte kwaliteit. In de zin van: alstublieft mevrouw, ik verkoop u een trui voor 100 euro, u moet er alleen zelf nog even de mouwen aan breien en dat kost u nog 25 euro en oh ja, er zitten wel wat gaatjes in. Uw buurvrouw krijgt wel een volledige trui voor hetzelfde bedrag. Het is niet mijn schuld dat er niet meer wordt geïnvesteerd in goede kwaliteit in het zogenaamde buitengebied.

 Tijd kwijtgescholden? Hoe kom je daarbij? De monteur is hier 3 uur bezig geweest omdat hij de tv niet aan de gang kreeg, vanwege de storing. Zelfs backoffice kreeg het niet voor elkaar. Niets met een wijziging te maken. Terwijl hij elke keer moest wachten of het modem het deed na herstarten of de tv ontvanger het deed na herstarten, andere modem, andere tv ontvanger, andere kabel, oude apparatuur er weer op, bellen etc, heeft hij de punten geïnstalleerd. 
Uit  jouw bericht maak ik op, maar ik kan mij vergissen, dat ik nog blij mag zijn dat er wat gebeurd. 
Sorry maar dat ben ik niet. Het werkt nog steeds niet, alleen internet. Gister weer met een andere servicedeskmedewerker gebeld en daar geven ze toe, dat het signaal naar de tv ontvanger nog steeds niet stabiel is, dat dat zeker niet aan mij ligt of aan de “wijziging” maar aan eerdere werkzaamheden in de wijk. En vandaar dus weer een monteur. 
Begrijp mij niet verkeerd, iedereen die ik spreek is superaardig en behulpzaam, geen klagen daarover. Maar opgelost is het nog steeds niet. En de

communicatie is zeer belabberd. Rare e-mails. Geen telefoontjes, terwijl beloofd etc. Dus dat. 


Nee, het is een zeer vervelende situatie. Monteur is veel langer bezig geweest dan normaal. Als het probleem niet bij ons zat had hij dit geschreven, nu heeft hij enkel voor de installatie van superwifi tijd geschreven zie ik. Ik bedoel echt niet dat je blij moet zijn hoor. En wellicht staat niet alles goed duidelijk of ik heb het niet goed geïnterpreteerd. Maar ik las een storing en een wijziging. De tv kwam niet aan de praat. Door een storing dus. 😞 Ik zie dat de monteur dit afgelopen zaterdag heeft opgelost. Dat is fijn.