Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds vrijdag 17 oktober hapert de verbinding/tv met de beeldweergave. Blijkbaar veroorzaakt door de ernaast staande WIFI-versterker die een oranje/rood lampje laat zien. Een paar keer geprobeerd om die te resetten maar dat werkt niet. De internetverbinding hapert ….

 

Dan ontvang ik weer een factuur van KPN voor mijn mobiele telefoon. Ik heb recentelijk (eind augustus) mijn internet, tv en gewone telefoonaansluiting opgezegd in mijn oude huis in Steenbergen omdat ik bij mijn nieuwe partner in Barendrecht ben ingetrokken. Alleen mijn abonnement voor mijn mobiel hoefde overgezet te worden naar mijn nieuwe woonadres. Dat ging allemaal vrij vlotjes, de medewerker van uw bedrijf zou dat regelen en ik hoefde nergens verder meer naar om te kijken. Echter, mijn onderbuikgevoel gaf mij al wat anders aan wat later in de praktijk ook wel bleek te kloppen. De mobiele aansluiting was nog gewoon vastgehangen aan het oude woonadres wat boven water kwam dat ik op mijn 2e nieuwe factuur sinds de verhuizing kon constateren dat de overeengekomen korting niet werd toegepast. De afgelopen weken heb ik daar 2x contact over opgenomen met uw bedrijf, alles uitgelegd en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Kpn had eerder een vergissinkje gemaakt met de gegevensverwerking en het zou allemaal met terugwerkende kracht goed komen.

 

Vandaag wederom contact gehad over de factuur die nog steeds niet klopte. Dat koste mij 58 minuten voordat de medewerker doorhad waar het probleem zat (een klein vergissinkje van KPN) maar ik hoef mij geen zorgen te maken, op de nieuwe factuur komt alles in orde. Laat ik voor dat onderdeel KPN het voordeel van de twijfel gunnen, misschien dat deze medewerker echt de kwestie heeft opgelost.

 

Doch het internet op het woon-/werkadres in Barendrecht begon steeds meer te haperen. Inmiddels heb ik daar gisteren 5 verschillende medewerkers voor aan de lijn gehad. Helaas kon ik het zelf niet oplossen want sedert eergisteravond gaf de wifimanager (telefoonapp) aan dat het systeem niet werkte en dat ik voor ondersteuning telefonisch contact moest opnemen met KPN. De 3e medewerker was wat doortastender en constateerde (wat ik al 2x eerder had aangegeven) dat de wifi-versterkers niet naar behoren functioneren. Dus samen nogmaals het herinstallatieproces doorlopen (wat ik eerder al een keer of 10 al had gedaan) en inderdaad …. De wifiversterkers functioneren niet naar behoren. Er moest dus met spoed een monteur ingezet worden want van hieruit wordt er ook gewerkt en ieder uur dat ik niet kan werken dank zij internetproblemen kost ons dat een hoop geld. Na veel vijven en zessen zou er gisteren tussen 13:00 en 17:00 uur een monteur op de stoep staan. Rond een uur of 2 werd ik gebeld door de monteur met de melding dat er niet gereageerd werd op de bel. Tja, als je in Steenbergen bij een leegstaand huis staat te bellen en het internetprobleem zit in Barendrecht dan klopt er ook iets niet. Maar ik hoefde mij geen zorgen maken. Hij ging gelijk bellen met de planning van de KPN om per direct een monteur uit de andere regio naar Barendrecht te dirigeren. Hij zou mij daarna gelijk telefonisch laten weten wat er besproken was. Tja, dat telefoontje moet dus nog steeds komen. Dus na een paar uur maar weer gaan bellen met de KPN. Trof ik een medewerker die mij wist te vertellen dat er geen monteur zou komen en dat ik het zelf moest oplossen. De aansluit/reset instructies die hij mij gaf kwamen weliswaar niet overeen met wat ik zelf in het instructieboekje kan lezen maar vooruit, een medewerker van KPN zal het wel weten toch. De instructies opgevolgd en ja, de wifiversterkers werden inderdaad wederom niet geactiveerd. Inmiddels pissig geworden belde ik wederom met KPN. Deze keer een aardige jongedame aan de lijn die toch maar weer een monteur ging sturen. Het was echter wel druk dus die kan morgen pas op de stoep staan. Nadat ik had opgehangen hield de internetverbinding er helemaal mee op. Geen internet, geen vaste telefoon en geen tv meer. Dus wederom de (mobiele) telefoon gepakt en de KPN gebeld. Deze keer kwam ik niet verder dan een bandje waarop te horen gegeven werd dat er ten gevolge van een storing enige hinder kon zijn om de serviceafdeling te bereiken. Vervolgens werd ik automatisch doorgeschakeld en krijg ik een bandje dat dit mobiele nummer niet in gebruik is. En toen, toen was ik klaar met KPN.

 

Ik stel u hiermee aansprakelijk voor de directe en indirecte gevolgkosten voor het niet leveren van een product zoals wij dat contractueel zijn overeengekomen. Vooralsnog zijn die kosten als volgt opgebouwd:

 

  • Meerde dagen geen product kunnen afnemen waarvoor ik wel betaal; € 87,- : 31 x 5 dagen = € 14,03
  • De kosten voor de 5 uur dat ik vandaag heb moeten steken in de communicatie met KPN om herhaaldelijk uit te moeten leggen dat er “vergissinkjes” zijn gemaakt;                         5 uur x € 95,00 = € 475,00
  • De kosten voor het onbereikbaar zijn, misgelopen inkomsten omdat het internet disfunctioneerde; voorlopig even geschat op € 15.000,00 tot komende woensdag
  • De kosten voor de reparatie van mijn inkomen tot aan mijn pensioen over 7,5 jaar als ik door mijn werkgever ontslagen wordt omdat ik mijn targets niet haal;

7,5 jaar x € 78.500,00 = € 588.750,00 minus eventuele WW-inkomsten

 

Het voorlopig geprognosticeerde subtotaal komt daarmee op € 604.239,03. Op dit bedrag is een chagrijnigheidstoeslag terecht van toepassing van 15%.

 

Ik claim bij de KPN derhalve voorlopig een bedrag van € 694.874,88 voor geleden en verwachte schade ten gevolge van het geklungel bij uw bedrijf waar ik als consument ernstige hinder van ondervind. En het moge natuurlijk ook duidelijk zijn dat het hier om een voorlopig fictieve en niet statische claim gaat. Bij de berekening ging ik er immers vanuit dat komende woensdagmorgen alles subliem en perfect opgeleverd gaat worden. Echter, mijn rekenmachine hou ik nog even binnen handbereik om mijn advocaat de juiste claimbedragen door te kunnen geven want mijn ervaringen tot dusver ……..

 

KPN, doe hier wat mee. Laat je klanten niet in de kou staan. Ik zie graag een passen reactie tegemoet en ben benieuwd wanneer ik het geclaimde bedrag op mijn rekening tegemoet kan zien.

 

Met vriendelijke groet,

Erik

Misschien kunt u gewoon hier het probleem simpel en kort uitleggen.  Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Met de dingen die u noemt kunnen we hier niets. Als u afhankelijk bent van internet moet u een zakelijke abonnement nemen met een hoog servicelevel.  Dat kost dan wel het tienvoudige maar dan heeft u ook wat. Natuurlijk zal een moderator hierop reageren. De wachttijd is een dag of twee.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. 


Hoi @Erik-007! Het betreurd mij dat je niet meteen goed geholpen bent en dat onze administratieve fouten jou langer met een wifi probleem opgezadeld hebben. Het disfunctioneren van de wifi is erg irritant, maar gelukkig had je nog bekabeld internet. Dat je diensten vervolgens helemaal uitgevallen zijn is natuurlijk een vervelend gevolg. Als ik je verhaal goed begrijp was er op het moment van deze storing (buiten dienst zijn) al een monteursafspraak ingepland. Klopt dit? 

Hoe staat het er nu voor met de diensten? Is de monteur al over de vloer geweest en heeft die geholpen met de wifi-versterkers? Als de versterkers nog niet werken, koppel ze dan los van het modem en gebruik een bekabelde verbinding of de wifi van het modem om de schade aan je carrière te beperken. Als de storing voorbij is kun je hier een compensatie aanvragen: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/


Reageer