Skip to main content

Beste community, Ik wil graag mijn recente ervaring met KPN delen en hoop dat een KPN moderator of community lid mij verder kan helpen.

Probleem met Internetverbinding

Mijn internetverbinding viel vaak weg, dus heb ik contact opgenomen met KPN. Na enkele tests bleek dat het probleem bij mijn V14 modem lag. KPN heeft dit modem omgeruild voor een nieuwe V14, maar helaas had ik na een tijdje weer hetzelfde probleem. Voornamelijk zodra ik een speedtest deed ging het modem “stuk” bij een upload.

Ik denk inmiddels zelf dat dit ook goed aan de kabel zou kunnen liggen in plaats van het modem.
 

Screenshot van 5 Juli

 

Modemwissels en Verkeerde Levering

In overleg met de klantenservice heb ik toen een V12 modem aangevraagd. Tot mijn verrassing ontving ik echter een V10a modem. Daarnaast is mijn internetabonnement omgezet van 4Gbit naar 1Gbit. Ik heb expliciet gevraagd of ik mijn actieprijs zou behouden, en dit werd bevestigd. Echter, in mijn KPN-app staat nu dat ik mijn actieprijs kwijt ben.

 

Problemen met de V10a Modem

De V10a modem voldoet niet aan mijn verwachtingen:

  • WiFi Dekking: De dekking is aanzienlijk slechter dan die van de V14, waardoor ik nu geen volledige dekking meer heb in mijn huis.
  • De GUI om dingen in te stellen verdwijnt vaak en is niet meer benaderbaar. (ip verwijst automatisch naar http://mijnmodem.kpn/login.cgi )

Screenshot van 23 Juli

 

Al aantal maanden problemen

Sinds ik bij KPN ben gekomen heb ik alleen nog maar met ze aan de lijn gehangen, dit begon al bij het aansluiten waar ze geen levering van de apparatuur deden, de kabel niet hadden geactiveerd nadat het was geleverd, er een monteur moest langskomen. etc.etc. Tot aan nu waar het nog steeds niet goed gaat.

 

Ben ook vaak naar kantoor gereist in plaats van thuiswerken in verband met de wegvallende verbindingen. Ook met gamen in mn prive tijd heeft het heel veel irritaties gegeven.

 

Hulp Gevraagd

Ik heb opnieuw contact opgenomen met de helpdesk, maar zij gaven aan dat ze me niet verder kunnen helpen. Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
 

 

Gewenste oplossing:

 

Terug naar een 4gbit verbinding met een werkende V14

Actieprijs terug gedurende de tijd dat ik deze nog zou hebben.

 

Alternatieve oplossing:

Een Experiabox V12 met huidig abbonement.

Actieprijs terug gedurende de tijd dat ik deze nog zou hebben.

 

 

Klinkt als een vervelende ervaring. Hopelijk kan een KPN Moderator er snel naar kijken, hier moet wel wat mee. Denk dat de community leden je weinig kunnen helpen. Sterkte!


Er komt binnenkort een ONT (Genexis) update las ik op tweakers ergens om het upload probleem op te lossen. Maar het blijft een gokje met de v14.


Edit;

 

door de hosts file aan te passen kan ik iig weer in het modem, erg vervelend wel om dat overal te moeten doen. Wil ik liever ook niet.

 

Ook heb ik een extra SSID aangemaakt, die wordt uberhaubt niet eens uitgezonden. Ook niet na reboot, of andere (her)start mogelijkheden.

 

 

Ik heb ook de ONT gecheckt, ik heb ook een Enexis.

 

Ik moet dus het liefst gewoon weer terug naar het abbonement wat ik heb afgenomen met de korting die ik nog steeds zou moeten hebben. Dan de update afwachten.

Want dit abbonement met dit modem lijkt ook zeker niet de oplossing.


Beste @xkoeckiiej, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal klaar mee bent. Ik begrijp dat je ‘gewoon’ terug wilt naar een V14 en de actiekorting waar je recht op had, weer terug. Dat kan ik me ook absoluut voorstellen! Ik kan dit zelf niet voor je in orde maken, maar ik ga het doorsturen naar de collega's van de klachtenafdeling. Zij zullen binnen een paar werkdagen contact met je opnemen en je hopelijk verder kunnen helpen!


Ah top, dankjewel, ben benieuwd!


Reageer