Skip to main content

Will ook een klacht indienen. Na een jaar of 14 klant te zijn geweest bij Telfort welke nu volledig is opgegaan in KPN, heb ik ook regelmatig klachten. Bij Telfort heb ik nog nooit een probleem gehad. Hoe kan dat?? is toch dezelfde kabel die mijn huis ingaat en “dezelfde” provider????

Wat zegt KPN neem een paar super WiFi punten tegen betaling, waarop mijn vraag is; waarom?? alles werkte naar behoren en bij KPN wordt ik nu geknepen om vervolgens Super Wifi punten te kopen...hoe bedoel je; verkoop marketing. Ik heb gewoon het gevoel dat ik bedonderd wordt. Voorheen kon het geleverd worden waarom nu extra geld uitgeven om het resultaat te behalen zoals ik gewend was. Ik ben van mening dat KPN deze dient te vergoeden aan bestaande Telfort klanten.

Dit is gewoon een verkoop truuk. Er hoort toch gewoon geleverd te worden waarvoor betaald wordt?? ik kan geen excuus verzinnen waarom het opeens slechter zou moeten zijn. Dit is gewoon om de verkoop te stimuleren.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Schimpie1508, welkom! Wat jammer om te lezen dat je deze klachten ervaart! Je zou geen verschil moeten merken. Wel is het natuurlijk zo dat er steeds meer Wifi apparaten overal komen en het dus mogelijk is dat het moeilijker wordt om een stabiele verbinding te houden met allen maar een Experia Box. Welke Experia Box heb jij? En heb je de Wifi Manager al eens doorgenomen? Daar kwamen de Super Wifi punten uit? Je kunt ook ons topic voor het verbeteren van wegvallende en trage wifi eens doornemen, wellicht haal je daar nog iets uit. 

Wat ervaar jij dan precies? En merk je ook problemen met je bekabelde verbinding?


Experts Box 8, WiFi manager geprobeerd. Ik snap dat er meer WiFi apparaten en netwerken in de buurt bij komen, maar het is toch heel opmerkelijk sinds Telfort in rook is opgegaan dat ik die klachten heb..

de klachten zijn; wegvallen van verbinding. In de tuin, 4 mtr. van de experiabox die in de materiaal hangt. Haperend tv beeld, en met nog niet eens zoveel gebruikers op het netwerk. En ik meen het, bij Telfort heb ik deze problemen nooit ondervonden. Zelf nog geen dag uitval in al die jaren vanwege een technisch probleem hun kant. Ik had nooit problemen. Andere kanalen in de experia box gekozen. Het is ook gewoon altijd opeens, van stabiel naar slecht en dan weer goed. Dus ja, vertel het mij maar 😏


Dit is gewoon een verkoop truuk. Er hoort toch gewoon geleverd te worden waarvoor betaald wordt?? ik kan geen excuus verzinnen waarom het opeens slechter zou moeten zijn. Dit is gewoon om de verkoop te stimuleren.

KPN knijpt geen verbindingen van voormalig Telfort-klanten om hen over te laten stappen naar een KPN abonnement. Stel je hebt een abonnement voor 50Mbps en dat is ook mogelijk dan krijg je gewoon die 50. Extra's die vergeven zijn door Telfort kunnen hier mogelijk wel verloren zijn gegaan, denk bijvoorbeeld aan een verbinding die door Telfort gratis naar 80Mbps is gezet terwijl er 50 in het contract staat. Dit wordt normaal gesproken bij de technische migratie naar de netwerkstructuur van KPN rechtgetrokken. Deze migraties lopen nu en zijn enkele maanden geleden begonnen.

 

Ik vermoed dat het puur toeval is dat je last bent gaan krijgen van wifi problemen sinds KPN de verbinding heeft overgenomen. Wegvallende wifi kan door 1001 dingen komen. Allereerst is het belangrijk dat het signaal goed binnenkomt, bij het kopernet (DSL via het ISRA-punt) kan er veel meer zijn waardoor het niet goed binnenkomt ten opzichte van glasvezel. Als dat allemaal goed binnenkomt is het belangrijk om te kijken naar de situatie. Waar staat het modem? Waar ervaar je slechte wifi? Wat is de afstand tussen het modem en die plek? Wat voor materialen zitten er tussen? Hoe druk is het met wifi in de omgeving? Is er misschien andere apparatuur die op diezelfde frequentie opereert (bij jou zelf of bij de buren)?

 

Wifi is altijd lastig en onmogelijk om op afstand goed over te oordelen. Zoals mijn vragen al impliceren kan er enorm veel mis gaan met wifi. Zelfs al heb je al je zaken nog zo goed op orde; als de buurman een wifi versterker van AliExpress koopt die niet voldoet aan de Nederlandse wetgeving omtrent zendvermogens dan kan het zomaar eens zijn dat deze ervoor zorgt dat deze alle andere wifi-netwerken wegdrukt. Dat is dan ook een van de redenen dat ik een degelijk wifi netwerk vaak meer een kunst dan wetenschap noem. Het is namelijk continu aan verandering onderhevig en mogelijke storingsbronnen.

 

Ik kan op dit moment niet echt tips geven voor betere wifi, daarvoor heb ik echt meer informatie nodig zoals welk modem er staat, wat er precies ervaren wordt maar ook wat voor materiaal er tussen modem en probleemlocatie zit. Een houten vloer laat alles perfect door maar een betonnen vloer al een stuk minder. Heb je een ondervloer met een aluminium laagje erop dan wordt het weer een ander verhaal. Het makkelijkste (en iets wat je gelijk kan doen) is een app downloaden en te kijken hoe de sterkte in huis overal is. Ik gebruik hier zelf de app ‘Wifiman’ van Ubiquiti voor. Deze werkt het beste op een Android-apparaat omdat je met Android alle data kan uitlezen van de wifi-antenne in je apparaat, Apple blokkeert hier een hoop helaas. Ik kijk nooit naar de streepjes in de statusbalk van de telefoon, deze zijn verre van representatief, ik kijk naar hoeveelheid data dat er nog mogelijk is en de demping van het signaal. Hoeveelheid data test je met een speedtest. De demping wordt uitgedrukt in dBm, tussen de -20 en -70 is het signaal top, tussen de -71 en -79 wordt het al wat minder en vanaf -80 is het signaal slecht. Wifiman zal ook een vergelijkbaar iets weergeven; groen is goed, geel is ‘prima’ en rood is slecht.

 

Edit: ik zie je reactie op @Marcia_ nu pas. De meterkast is over het algemeen nooit echt een ideale plek omdat hier veel metaal omheen zit in de vorm van leidingwerk en elektriciteitsdraden. Zoals ik het zo lees zou het nog steeds veel kunnen zijn maar ik denk dat een modemwissel altijd het proberen waard is, misschien is die V8 gewoon op.


Het is zeker mogelijk dat er iets met de V8 aan de hand is. De Wifi Manager zou je daar in dat geval verder mee kunnen helpen. Ik begrijp dat dat niet het geval geweest is, @Schimpie1508? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik graag eens met je mee. 


Beste Marcia,

Ik heb mijn profiel ge-update.

vanochtend had ik het weer, viel weer zomaar de verbinding weg. Terwijl ik eigenlijk alleen op het WiFi netwerk zat.

 

Gr.

 

Rene


Dit is gewoon een verkoop truuk. Er hoort toch gewoon geleverd te worden waarvoor betaald wordt?? ik kan geen excuus verzinnen waarom het opeens slechter zou moeten zijn. Dit is gewoon om de verkoop te stimuleren.

KPN knijpt geen verbindingen van voormalig Telfort-klanten om hen over te laten stappen naar een KPN abonnement. Stel je hebt een abonnement voor 50Mbps en dat is ook mogelijk dan krijg je gewoon die 50. Extra's die vergeven zijn door Telfort kunnen hier mogelijk wel verloren zijn gegaan, denk bijvoorbeeld aan een verbinding die door Telfort gratis naar 80Mbps is gezet terwijl er 50 in het contract staat. Dit wordt normaal gesproken bij de technische migratie naar de netwerkstructuur van KPN rechtgetrokken. Deze migraties lopen nu en zijn enkele maanden geleden begonnen.

 

Ik vermoed dat het puur toeval is dat je last bent gaan krijgen van wifi problemen sinds KPN de verbinding heeft overgenomen. Wegvallende wifi kan door 1001 dingen komen. Allereerst is het belangrijk dat het signaal goed binnenkomt, bij het kopernet (DSL via het ISRA-punt) kan er veel meer zijn waardoor het niet goed binnenkomt ten opzichte van glasvezel. Als dat allemaal goed binnenkomt is het belangrijk om te kijken naar de situatie. Waar staat het modem? Waar ervaar je slechte wifi? Wat is de afstand tussen het modem en die plek? Wat voor materialen zitten er tussen? Hoe druk is het met wifi in de omgeving? Is er misschien andere apparatuur die op diezelfde frequentie opereert (bij jou zelf of bij de buren)?

 

Wifi is altijd lastig en onmogelijk om op afstand goed over te oordelen. Zoals mijn vragen al impliceren kan er enorm veel mis gaan met wifi. Zelfs al heb je al je zaken nog zo goed op orde; als de buurman een wifi versterker van AliExpress koopt die niet voldoet aan de Nederlandse wetgeving omtrent zendvermogens dan kan het zomaar eens zijn dat deze ervoor zorgt dat deze alle andere wifi-netwerken wegdrukt. Dat is dan ook een van de redenen dat ik een degelijk wifi netwerk vaak meer een kunst dan wetenschap noem. Het is namelijk continu aan verandering onderhevig en mogelijke storingsbronnen.

 

Ik kan op dit moment niet echt tips geven voor betere wifi, daarvoor heb ik echt meer informatie nodig zoals welk modem er staat, wat er precies ervaren wordt maar ook wat voor materiaal er tussen modem en probleemlocatie zit. Een houten vloer laat alles perfect door maar een betonnen vloer al een stuk minder. Heb je een ondervloer met een aluminium laagje erop dan wordt het weer een ander verhaal. Het makkelijkste (en iets wat je gelijk kan doen) is een app downloaden en te kijken hoe de sterkte in huis overal is. Ik gebruik hier zelf de app ‘Wifiman’ van Ubiquiti voor. Deze werkt het beste op een Android-apparaat omdat je met Android alle data kan uitlezen van de wifi-antenne in je apparaat, Apple blokkeert hier een hoop helaas. Ik kijk nooit naar de streepjes in de statusbalk van de telefoon, deze zijn verre van representatief, ik kijk naar hoeveelheid data dat er nog mogelijk is en de demping van het signaal. Hoeveelheid data test je met een speedtest. De demping wordt uitgedrukt in dBm, tussen de -20 en -70 is het signaal top, tussen de -71 en -79 wordt het al wat minder en vanaf -80 is het signaal slecht. Wifiman zal ook een vergelijkbaar iets weergeven; groen is goed, geel is ‘prima’ en rood is slecht.

 

Edit: ik zie je reactie op @Marcia_ nu pas. De meterkast is over het algemeen nooit echt een ideale plek omdat hier veel metaal omheen zit in de vorm van leidingwerk en elektriciteitsdraden. Zoals ik het zo lees zou het nog steeds veel kunnen zijn maar ik denk dat een modemwissel altijd het proberen waard is, misschien is die V8 gewoon op.

Bedankt voor je reactie, zeer duidelijke uitleg, maar wat je zegt, misschien is die V8 gewoon op. Overigens heb ik ook glasvezel in huis en daarop aangesloten. Dus, ja, daar zal het ook niet aan liggen.

 

 

 

 


Ik zie de V8 momenteel gewoon ‘up and running’ de afgelopen 14 dagen, dus daar kan ik niet echt uit concluderen dat er iets aan de hand is. De verbinding van het modem is in ieder geval niet weggevallen. Daarom toch het verzoek om de Wifi Manager nog eens te doorlopen. Ik ben heel benieuwd wat deze aangeeft.