Skip to main content

Ik heb op 5-1-22 mijn internetabonnement online opgezegd via een formulier op jullie site, met als opzegdatum 1-3-22. Hier heb ik een bevestigingsmail voor ontvangen.

In deze mail staat ‘ Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum . U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.’ De enige momenten dat ik in de gelegenheid was om op te nemen, kwam ik in een wachtrij terecht of had ik totaal geen gehoor, hier had ik geen tijd voor en heb dus op gehangen. Ik ging er hierdoor van uit dat het abonnement op het gekozen moment opgezegd zou worden.

Omdat ik maar geen mail kreeg, ging ik maar contact zoeken via de KPN chat. Hier heb ik gister te horen gekregen dat deze datum blijkbaar niet goed is doorgekomen, waarna jullie het abonnement maar door hebben laten lopen. Deze fout moet aan de kant van KPN liggen, aangezien zij wel de bevestigde datum aan mij terug konden sturen.

Via dit chat gesprek heb ik geprobeerd het op te lossen, maar de medewerker kon alleen de datum van gister + een maand opzegtermijn regelen, waardoor mijn opzegdatum opeens 4-4-22 is. Ik ga hier niet mee akkoord en ga dus ook niet de extra kosten maken van het abonnement.

Wat moet ik doen om het bewijs (de bevestigingsmail) bij jullie te krijgen en de datum 1-3-22 als einddatum te krijgen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Jaap1234567890, welkom! Goed dat je ons gevonden hebt.

Ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Daarvoor heb ik wel wat informatie van je nodig. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt.


Hoi @Denise_ ,

Ik heb mijn profiel aangevuld met de gegevens waar je om vroeg


Bedankt.

Ik zie in het systeem een notitie van mijn collega's van de Back Office. Hierin geven zij aan jou een aantal keren te hebben gebeld, zonder gehoor. Zij hebben jou gebeld omdat er geen wensdatum van de einddatum bekend zou zijn. Hierdoor hebben ze jouw abonnement niet kunnen stopzetten. Dit om problemen met de diensten te voorkomen. We willen natuurlijk niet dat jij zonder diensten komt te zitten.

Wel hebben mijn collega's gezegd dat als jij contact op zou nemen, het abonnement per direct opgezegd kan worden. Dus zonder een maand opzegtermijn. Mijn collega van de afdeling Opzeggingen heeft het abonnement opgezegd met een maand opzegtermijn. Wat ik daarom wil voorstellen, is om 1 maand te vergoeden. Je betaalt dan dus tot 5 maart. De periode van 5 maart tot en met 4 april vergoed ik voor je. Kan je je daar in vinden?


Bedankt voor dit aanbod, het is fijn dat de opzegtermijn er niet meer bij zit, maar ik vind dit niet voldoende.

Zoals in de start post vermeld heb ik een aantal keer opgenomen zonder gehoor te krijgen. Er zijn meer manieren om contact op te nemen met mij, jullie hebben immers mijn e-mail adres waar de facturen naar gestuurd worden. Dit had op z'n minst een e-mail kunnen zijn met de mededeling dat er informatie miste en er verder contact gezocht moest worden in plaats van een aantal keer te bellen en het daarna maar op te geven.

Ik blijf er bij dat per 1-3-2022 het abonnement is opgezegd, zoals in de bevestigingsmail van het formulier staat, en dat ik na deze datum niks meer hoef te betalen. De mail zegt zelf dat zonder gehoor deze datum aangehouden wordt. Dan kan ik er niks aan doen dat jullie deze datum wel naar mij bevestigen, maar niet in jullie systeem zetten.

Is er een manier om deze e-mail met jullie te delen, zonder mijn privé gegevens hier op het forum bloot te leggen, zodat jullie dit bewijsstuk ook hebben?


Ik snap je punt. En ik ben het met je eens dat mijn collega's een e-mail hadden kunnen sturen met het verzoek om contact met ons op te nemen. Ik ontvang daarom graag de email die je van ons hebt ontvangen met betrekking tot de opzegging. Dan kan ik dit verder uitzoeken. Ik stuur je een privébericht.


Bedankt voor de e-mail. Hierin staat duidelijk een gewenste datum van opzegging: 01-03-2022.

Daarom wil ik aanbieden om de abonnementskosten vanaf 1 maart tot en met 4 april voor je te vergoeden. Is dat akkoord?


Hier ga ik mee akkoord.

Bedankt voor alle hulp, @Denise_ !

Betekent dit dat ik mijn facturen zoals normaal betaal en dat het teruggestort zal worden?


@Jaap1234567890 Dat klopt helemaal.

 

Ik zal even een tijdlijn schetsen:

  • Op 26 maart ontvang je nog een reguliere factuur.
    • Dit is een factuur voor de hele maand. Dus van 26-03-2022 tot en met 25-04-2022.
    • Het systeem kijkt niet naar toekomstige wijzigingen, zoals jouw opzegging. Geen zorgen! De opzegging staat goed in het systeem per 05-04-2022.
    • Op deze factuur zal een vergoeding van 45 euro verrekend worden. Dit is voor de periode 01-03-2022 tot en met 04-04-2022.
  • Op 26 april ontvang je van ons een slotnota.
    • We gaan nu de teveel betaalde abonnementskosten verrekenen.
    • Dat betekent dat je de abonnementskosten over de periode van 05-04-2022 tot en met 25-04-2022 van ons terugkrijgt.

 

Ik vraag je de facturen die je van ons krijgt, gewoon te betalen. Door middel van de vergoeding en de automatische verrekening, betaal je onder de streep niet voor het abonnement vanaf 01-03-2022.


Nogmaals bedankt, ik zal de facturen afwachten en gewoon betalen.