Ik heb op 5-1-22 mijn internetabonnement online opgezegd via een formulier op jullie site, met als opzegdatum 1-3-22. Hier heb ik een bevestigingsmail voor ontvangen.
In deze mail staat ‘ Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum . U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.’ De enige momenten dat ik in de gelegenheid was om op te nemen, kwam ik in een wachtrij terecht of had ik totaal geen gehoor, hier had ik geen tijd voor en heb dus op gehangen. Ik ging er hierdoor van uit dat het abonnement op het gekozen moment opgezegd zou worden.
Omdat ik maar geen mail kreeg, ging ik maar contact zoeken via de KPN chat. Hier heb ik gister te horen gekregen dat deze datum blijkbaar niet goed is doorgekomen, waarna jullie het abonnement maar door hebben laten lopen. Deze fout moet aan de kant van KPN liggen, aangezien zij wel de bevestigde datum aan mij terug konden sturen.
Via dit chat gesprek heb ik geprobeerd het op te lossen, maar de medewerker kon alleen de datum van gister + een maand opzegtermijn regelen, waardoor mijn opzegdatum opeens 4-4-22 is. Ik ga hier niet mee akkoord en ga dus ook niet de extra kosten maken van het abonnement.
Wat moet ik doen om het bewijs (de bevestigingsmail) bij jullie te krijgen en de datum 1-3-22 als einddatum te krijgen?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid