Skip to main content

Glasvezelkabel zal gratis aangelegd worden door KPN. Ik heb een abonnement bij KPN. Bij de opzichter die komt kijken waar e.e.a. geplaatst moet worden - toen hij het had over via de kruipruimte - al aangegeven dat mijn kruipruimte voorzien is van isolatie materiaal: quote … geen punt ...unquote. Op mijn vraag waarom hij niet via de buitenmuur e.e.a. zou laten regelen, krijg ik als antwoord: PROTOCOL!

Enfin maanden later ben ik nu zo ver dat de monteurs via de kruipruimte de kabel naar het punt kunnen gaan brengen. Bijzonder telefoongesprek gehad op 10 november met een medewerker die achteraf dus belde om een afspraak te maken. Het gesprek begon vervelend: Mevrouw u heeft glasvezelaansluiting, maar hier zien wij dat u dit nog niet gebruikt! Mijn antwoord: Daar moet nog een monteur voor langs komen! KPN: Daar bel ik juist voor … HUH, had het gesprek niet anders begonnen moeten worden dan? Enfin … Ik leg uit dat de kabel via de kruipruimte moet. KPN: Is er iemand in huis die bij het luik kan staan? IK: Ja, ik kan bij het luik staan, maar ik ga voor geen geld de kruipruimte in. KPN: Tja, dan zouden er 2 monteurs moeten komen. IK: Zullen we dan maar gelijk een afspraak maken met twee monteurs? KPN: Nee, dat kan niet. IK: dus u zegt me nu dat er een monteur komt, die het werk niet gaat doen en dan moet ik wachten op een volgende afspraak met 2 monteurs? KPN: de monteur die bij u komt kan een collega monteur bellen om hem te helpen IK: oke, dat moet dan maar. Afspraak op 17 november. Monteur komt alleen en geeft aan dat hij de kruipruimte niet ingaat. Tja, dat wist ik natuurlijk al. Ik geef hem een doos die ik via de post heb ontvangen waar de afspraak met de monteur op staat. Monteur: daar doe ik niets mee, ik heb alles bij me. Hij belt met verschillende afdelingen en geeft aan dat er contact met me opgenomen zal worden voor een nieuwe afspraak met 2 monteurs. 

Uiteindelijk zie ik dat op mijn zakelijk telefoon (waarvan ik steeds vraag KPN die niet te gebruiken) 2 SMS-jes zijn gestuurd dat ik een afspraak moet maken. Goed, 30 november zullen er 2 monteurs komen tussen 10 en 12 uur. Om 12.50 uur ben ik maar eens gaan bellen waar ze blijven. Kom bij een vriendelijke mijnheer Paul, die e.e.a. voor mij uit gaat zoeken en mij terug zal bellen. Om 14.45 uur bel ik maar weer en krijg mijnheer Alexander aan de lijn. Die wil ik ook e.e.a. voor mij uitzoeken en ik geef aan dat ik wel aan de lijn blijf. Na ongeveer 10 minuten komt hij terug en geeft aan dat de monteurs niet meer komen, dat iemand op de afdeling Planning heeft aangegeven dat zij niet meer naar mijn adres hoefden te gaan. Kafka is er niks bij en Murphy is toch echt geen familie van me. Mijnheer Alexander zal intern een klacht indienen. Verder blijft het een paar dagen stil.

Mijnheer Hans neemt op donderdag 3 december contact met me op omdat hij zag dat niemand enige actie ondernam. Hij hoort mijn gefrustreerde verhaal aan en zorgt ervoor dat er op vrijdag 4 december om 9.00 uur 2 monteurs bij mij zouden komen. En natuurlijk ook aan mijnheer Hans verteld dat mijn kruipruimte geïsoleerd is. Geen probleem, k ben niet de enige …. Nou dat gaf de burger weer moed.

Sharp vrijdag 9.00 uur, 2 monteurs, kijken in de kruipruimte en geven aan dat zij niet de kruipruimte in gaan. 😡😡😡 In de loop van de dag krijg ik een mailtje waaruit blijkt dat de monteurs aan hebben gegeven dat de werkzaamheden niet zijn verricht.

En dan krijg ik een mailtje getiteld: de monteur komt bij u langs: OP 8 FEBRUARI 2021 tussen 8 en 10 uur. Zonder enig overleg OVER 2 MAANDEN? Als KPN liever heeft dat ik naar de concullega ga, zeg me dat dan … maar niet op deze manier afschepen.

Ik zou nu graag op de een of andere manier die kabel bij het modem krijgen, zodat ik gebruik kan gaan maken van die fantastische 🤔🤔🤔 verbinding.

 

PS in die box die ik ontvangen had, zat trouwens een Experia box, met allerlei kabels en aansluitingen en een brochure hoe ik zelf mijn nieuwe modem aan kan sluiten. En passant had ik ook nog een mailtje gekregen dat ik mijn nieuwe modem op moest sturen. Nieuwe modem? Hoe, wat, wanneer heb ik een nieuwe modem gekregen? Ik stuur dus niets op ….

Ik heb een praktijk aan huis als therapeut, Corona heeft me er niet onder gekregen, maar KPN is hard bezig om mij over het randje te duwen. Ik heb nu al zoveel dagen mezelf moeten uitroosteren (geen inkomsten) zodat de medewerkers van KPN hun werk zouden kunnen doen, ten koste van mijn inkomen en de aansluiting is nog steeds niet gerealiseerd.

Staat er achter mijn naam misschien in het systeem/ de systemen van KPN, MURPHY????

 Wat een enorm naar verhaal @VivvyAnn :slight_frown: Ik snap heel goed dat je inmiddels met de handen in het haar zit na al deze ‘mislukte’ monteursafspraken, wat een gedoe zeg :confused:

We kijken dan ook heel graag even met je mee, zou je hiervoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hallo Maja, ik heb alles ingevuld wat ik kon invullen. Hoop echt dat er een einde komt aan deze nu langdurende kwestie. Thanks ieder geval dat je erin duikt!

 


Bedankt @VivvyAnn!

Ik zie dat er momenteel een klacht loopt over deze kwestie en ben bang dat ik dubbel werk ga doen dus ik ga contact leggen met de klachtenafdeling om na te vragen wat ze momenteel aan het doen zijn om dit opgelost te krijgen. Kan even duren voordat we dit gezamelijk opgehelderd hebben, zodra ik meer weet hoor je weer van me!


Akkoord Maja, ik weet dat de laatste monteur aangaf dat hij intern een klacht neer zou leggen, maar ik heb verder niets meer gehoord. Behalve dan dat ik een mailtje kreeg op 4 december dat ik ingepland sta voor 8 februari 2021 (zonder enig overleg o.i.d.) grapjas op afdeling Planning???? … dat lijkt me toch niet de bedoeling te zijn.

Ik snap dat het even kan duren, maar …. oké, je hebt het begrepen dat dit nu wel al heel lang duurt (Opzichter kwam voor de Corona e.e.a. bezien).

Ik hoor graag van je, houdt me op de hoogte van de vorderingen.

Dank je wel dat je er induikt en graag vinger aan de pols houden.

 


Ik ga er voor je achteraan @VivvyAnn en ga rechtstreeks contact zoeken met een achterliggende afdeling die ons hier ongetwijfeld meer over kan vertellen.

Ze zijn daar niet aanwezig in het weekend, dus ik verwacht op z'n vroegst maandag een antwoord. Zodra ik meer weet hoor je weer van me!


Hi @VivvyAnn, ik zie dat je eerder vandaag contact hebt gehad over je klacht en dat de betreffende collega dezelfde afdeling gaat benaderen als waar ik je situatie aan voor heb gelegd. Ik heb zelf nog steeds geen reactie en dat is vreemd aangezien ze daar normaal gesproken wel snel reageren. Het vermoeden bestaat dus bij mij, dat er iets niet helemaal goed is gegaan met mijn mail. 

Aangezien er nu vanuit de klacht óók actie ondernomen is, lijkt het me handig om dat nu af te wachten, anders zijn we met meerdere mensen met hetzelfde bezig en dat kan averechts gaan werken. Zou je het willen laten weten als je weer iets van ons hoort, zodat ik weet dat het wel goed opgepakt wordt nu? 


Hallo Maja, het lijkt wel of er een vloek op rust 🙄🙄🙄 op jouw mail is er dus geen reactie gekomen … nou, hopelijk dat de collega van jou die ik vanmorgen sprak wel e.e.a. voor elkaar zal krijgen. Helaas - dat zat er natuurlijk wel in - lukt het dit jaar niet meer ….😥😥😥 … mijn televisie kast staat al maanden 1.5 meter de kamer in, omdat de monteur erbij moet kunnen en zelf niet met meubels mag sjouwen (wat ik ook niet zou willen) … ik word er inmiddels wel heel moedeloos van …

Ik zal toch niet de eerste en de enige in Nederland zijn die de kruipruimte heeft laten isoleren met isolatieparels? … Moet KPN toch nog over nadenken hoe ze dat op gaan lossen …

Ik wacht weer af …..


Ik snap de moedeloosheid heel goed, dit duurt al een poosje  :frowning2: Ook niet erg handig dat de tv niet op de juiste plek staat nu.

Hoe het precies zit met de isolatiekorrels weet ik niet, maar je zal inderdaad absoluut niet de enige zijn dus het lijkt me toch dat daar iets op verzonnen kan worden!

 


Isolatie parels,:fearful: ten strengste verboden om er in te gaan zonder ademlucht en beschermende kleding, je hebt dus een probleem die je niet 123 kan oplossen, KPN zal geen ademlucht monteurs hebben, dus word het kruipruimte leeg laten zuigen, kabel doortrekken en die parels weer terug laten blazen nadat de werkzaamheden zijn gedaan.

Andere mogelijkheid is iemand in je kennissen kring zover krijgen dat die er in gaat met een mond kapje op.


Isolatie parels,:fearful: ten strengste verboden om er in te gaan zonder ademlucht en beschermende kleding, je hebt dus een probleem die je niet 123 kan oplossen, KPN zal geen ademlucht monteurs hebben, dus word het kruipruimte leeg laten zuigen, kabel doortrekken en die parels weer terug laten blazen nadat de werkzaamheden zijn gedaan.

Andere mogelijkheid is iemand in je kennissen kring zover krijgen dat die er in gaat met een mond kapje op.

Beetje late reactie op een topic van 1 jaar oud.:thinking:


He, das raar, stond tussen de recente reacties, gaat wat mis in de forum software.:drooling_face:

Vond het al vreemd dat ik het niet eerder had gelezen.:hugging:


He, das raar, stond tussen de recente reacties, gaat wat mis in de forum software.:drooling_face: 

Hmm dat is inderdaad een beetje raar, gaan we even in de gaten houden!


@Chrizziey 
Telefoonnummer niet bereikbaar, dan tich masr een abo bij Delta.