Skip to main content

Ik heb een verhuizing doorgegeven per 30 juli. Dit omdat ik in het weekend verhuis en deze mogelijkheid er dus niet was. 

Nu krijg ik een bevestiging en de opmerking dat er de 30e een monteur langskomt (verplicht). 

Volgens de meest onvriendelijke helpdeskmedewerker die ik ooit heb meegemaakt (groetjes aan Hans) mag ik geen waarom vraag stellen…..??

Misschien dat iemand via dit forum wel kan aangeven:

  • waarom er blijkbaar soms verhuizingen zijn die je zelf kunt doen en waarom die van mij niet?
  • Als dit is omdat de glasvezellijn nog nooit in gebruik is genomen, prima. Dan had ik graag contact met een monteur die mij kan aangeven of die aansluiting alleen gerealiseerd kan worden en het daadwerkelijk inpluggen van het modem door mij zelf gedaan kan worden op een later tijdstip. 
  • Ik kan wel wachten tot de monteur daadwerkelijk op de stoep staat en deze discussie dan met hem gaan voeren zoals beste vriend Hans aangeeft. Maar aangezien we daar nu nog tijd voor hebben zo ik dit liever even naar voren halen.
  • Je merkt het al, ik ben niet zo heel tevreden over de manier waarop dit loopt en de muur waar ik tegenaan loop (ik kan niet mailen, bellen met Hans levert ook niets op
  • Als dit blijkbaar de weg is die bewandelt moet worden, dan wil ik de hele verhuizing cancellen en ga ik een leverancier zoeken die wel met de klant meedenkt ipv tegenwerkt  

@Wouter B Het gaat dus om een glasvezel aansluiting. De aansluiting op het glasvezelaansluitpunt ( FTU) wordt gedaan door een installatiemonteur van KPN die de FTU gaat voorzien van een 2e kastje de Netwerk Termination Unit ( NTU). Dit gaat met een gevoelige patchkabel hetgeen KPN liever zelf wil aansluiten. Vanaf de NTU kan er in principe door uzelf worden aangesloten d.m.v. Experiabox en verder….

PS: Ik ben niet de Hans in uw start topic :wink:


Haha dat is duidelijk, jij kunt ook duidelijk wel een waarom vraag beantwoorden...

Maar kan ik er ook vanuit gaan dat ik daarover geen discussie ga krijgen met de monteur en ik vervolgens ook pas de 31e of 1e zelf de Experiabox kan aansluiten en dus niet in mijn huidige woning zonder televisie en internet zit?


Bij deze het contact met een monteur 😁

 

Als jij aan de monteur aangeeft dat hij enkel het NT of ONT hoeft te plaatsen en de verbinding te testen dan is dat zeker een optie. Ik raad het af omdat de monteur dan ook geen wifiverbetering kan uitvoeren maar het kan wel. Afhankelijk van waar de tv (of tv's) komt te staan kan deze wel alvast bekabeling hiervoor klaarleggen als dit nodig is. De kabel leggen voor een tweede tv kan wel kosten met zich meebrengen, afhankelijk van de tijd die de monteur nodig heeft om dit te doen.

 

Om de verbinding te testen kan de monteur altijd even een modem uit de bus pakken om te zien of er verbinding is. Wat wel is: op het moment dat de verbinding opgeleverd wordt en er een modem aangesloten wordt om te testen gaat er een automatisch signaal door dat de oude lijn stopgezet kan worden. Welk tijdsbestek hier overheen gaat is mij niet bekend, kans is dat je oude lijn direct stopt maar het kan ook zomaar zijn dat de oude lijn nog een paar dagen door blijft lopen. Er moet wel echt een modem aangesloten worden om de order goed af te melden in de achterliggende systemen, anders blijft deze open en dan bestaat de kans dat er iets niet helemaal goed gaat.

 

Ik ben overigens zeer waarschijnlijk niet de monteur die komt installeren, tenzij je in mijn omgeving woont dan is de kans nog wel aanwezig,


 Wat wel is: op het moment dat de verbinding opgeleverd wordt en er een modem aangesloten wordt om te testen gaat er een automatisch signaal door dat de oude lijn stopgezet kan worden. Welk tijdsbestek hier overheen gaat is mij niet bekend, kans is dat je oude lijn direct stopt maar het kan ook zomaar zijn dat de oude lijn nog een paar dagen door blijft lopen

 

Ok dat is duidelijk.  Bedankt voor de info. Maar kan iemand van KPN me dan vertellen of dit signaal nu wel gelijk gestopt wordt of nog een paar dagen doorloopt?

Ik kan toch niet de enige zijn die in t weekend verhuisd en hier een vraag over heeft?


Misschien dat @Erwin_ dat wel uit kan zoeken, hij heeft iets meer ingangen en hulplijnen binnen KPN dan ik heb.

 

Ik denk dat je zeer zeker niet de enige bent met deze vraag, ik denk echterdat de meesten accepteren dat een avondje zonder tv of internet erbij hoort.


Haha touche

Maar hebben die ook 4 kleine kinderen die vermaakt moeten worden tijdens een verhuizing :grinning:


Dat wordt een ouderwets avondje Ganzenbord of Monopoly ! :sunglasses:

 


Hierbij iemand van KPN zelf :smiley:

 

Jouw signaal kan maar op 1 adres staan. Zoals @NHendriks aangeeft, sluit de monteur het modem op je nieuwe adres aan om te testen dan stopt vrijwel direct op jouw oude adres het signaal. Daar zit nog geen uur tussen.