Skip to main content

Na aanleg glasvezel heb ik vanaf 28 maart tot en met 5 april door een storing geen internet-telefoon of tv gehad. 
Online en telefonisch heb ik met verschillende medewerkers uren geprobeerd om eruit te komen, echter zonder succes. Op 1 april is er daarom een monteur geweest, die me een extra wifiversterker aansmeerde die ik niet wilde (en die later ook niet nodig bleek te zijn), maar je moet kunnen vertrouwen op de deskundigheid van een monteur, dus liet ik me overhalen. Daarmee was het probleem echter niet opgelost.  Nadat de monteur vertrok, viel de internetverbinding weer uit. Ik kreeg echter een mail van KPN dat de storing was opgelost. Er zaten twee bijlagen bij de mail: een factuur voor de (overbodige) wifiversterker en een werkbon die de monteur zelf, zonder mijn toestemming, heeft ondertekend. Dat noem ik valsheid in geschrifte.
Na nog eens een telefoongesprek is gisteren een tweede monteur gekomen die uiteindelijk het probleem heeft opgelost. Online kan ik slechts voor 3 dagen vergoeding aanvragen. Ik heb m.i. recht op vergoeding van 7 dagen. Kunt u me laten weten hoe ik de vergoeding van 7 euro kan claimen?

Hoi @MajankaD . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet heel fraai. Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

(heb je de wifi versterker trouwens teruggestuurd? Dat kan binnen 14 dagen)


Er is een tweede monteur bij me geweest die het internetprobleem netjes heeft opgelost. Hij suggereerde om de WiFi versterker die binnenshuis niet nodig bleek,  voor buiten te gebruiken. Deze hoeft dus niet terug. 

Mijn vraag betreft de wijze waarop ik een vergoeding kan krijgen voor de volle 7 dagen dat ik geen internet heb gehad,  online kan dit voor maximaal 3 dagen worden aangevraagd.


@MajankaD : Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?


Dank je voor de geboden creditering. Probleem netjes opgelost 🤙


Ik heb het zojuist ingeboekt. Dit wordt op de toekomstige factuur in mindering gebracht.


Dank je voor je moeite 🙏


niet topic gestart

 


Nergens vind ik bij KPN in het menu hoe ik met een email of een contactformulier een klacht kan indienen. Dan maar openbaar voor iedereen zichtbaar.

op 19 sep 2022 werd naar aanleiding van een support verzoek gebeld met de mededeling dat ik mijn Frtiz!box niet kon en mocht aansluiten op het glas (FTU). Op 20 sep 2022 kwam een monteur van KPN om mijn Fritz!box 5530 aan te sluiten. Nadat het modem was aangesloten, moest deze administratief worden geregistreerd. Nadat hij ongeveer een uur met KPN had gebeld en zijn gesprekspartner - die niet wist hoe het moest - 5 personen om hem heen had om te helpen, leek het alsof het modem werkte. Het was inmiddels 17:00 uur en hij moest nog voor een andere klus een hoeveelheid zand weghalen. Na het avondeten achter de computer bleek dat er wel verbinding was, maar geen internetdiensten: geen telefoon, tv of internet. De monteur van KPN was eigenlijk een grondwerker die kabels plaatste, maar van modems geen enkel verstand had en geen laptop of dergelijks om een modem te activeren. Jammer, maar toen.

Klantenservice 24/7 aanwezig, dat is geweldig. Gebeld met mijn mobiele telefoon met zeer beperkt abonnement, immers ik heb een vaste telefoon van KPN. Het begint met de standaard 8 - 12 minuten wachten. Dan krijg je een thuiswerker die ruggenspraak moet houden omdat ie het antwoord niet weet - na 20 minuten in de wacht valt de verbinding weg en: onze wachttijd bedraagt 8-12 minuten. Deze eerste lijnmedewerkers kunnen niets anders dan een ticket aanmaken en soms zelfs dat niet. Zou teruggebeld worden, maar vergaten mijn mobiele nummer op te schrijven. Vele uren met mijn mobiel met behulpzame klantenservice medewerkers, die niets kon doen, anders dan een ticket aanmaken. 

Eindelijk op maandag 26 sep 2022 werd ik om circa 09:00 gebeld met een medewerker die wist waar hij het over had. Hij kon niet eerder dan dinsdag tussen 10:00 en 12:00 een monteur sturen. Ook hij kon geen Frtiz!Box rechtstreeks op het glas monteren, maar heeft de Box 12 van KPN wederom aangesloten.

Deze echte monteur gaf aan dat ook hij niet in staat zou zijn om de Fritz!Box 5530 te registreren, omdat het registratienummer niet bij KPN zou worden geaccepteerd.  

Ik constateer dat KPN niet in de geest van de nieuwe regelgeving medewerking verleend bij het gebruik van een eigen modem. Het is mij bekend dat ik zelf verantwoordelijk ben, maar de aanmelding is een verantwoordelijkheid van KPN. Dit wordt tevens bevestigd door het zenden van een - zei het onbekwame - monteur.  

Hetzij door opzet of onkunde van de zijde van KPN heb ik 6 dagen geen internetdiensten van KPN kunnen gebruiken en dus ook het modem niet kunnen aansluiten. Het modem kon ik terugsturen, maar de XGS-PON die ik bij AVM  heb gekocht voor €79,34 kon niet meer teruggestuurd worden. 

Voor het niet kunnen gebruiken en de kosten van XGS-PON vraag ik hiervoor een schade vergoeding vermeerderd met het niet gebruiken van internetdiensten van 20% van het abonnement bedrag. 

U kunt dit storten op de bij u bekende bankrekening.


@heusden99  https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm

Niet tevreden? Stuur een brief

Klantenservice KPN

Postbus 13500

9700 EG Groningen

Vergeet niet jouw klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer te vermelden.