Skip to main content

ik wil een klacht indienen betreft service KPN. Ik moet vanwege corona thuiswerken en mijn wifi is slecht waardoor ik van alles geprobeerd heb en eindigde bij 2 super wifi punten dus lekker kosten maken. 

nu heb ik nog steeds slecht internet en mocht ik afspraak (natuurlijk weer tegen betaling) maken voor monteur. zo gezegd zo gedaan. vandaag tussen 14.00 en 16.00 uur zou de monteur langs komen. zorg dat je klaar zit. ja het is nu 17.45 uur en geen monteur komen opdagen. dan maar naar het forum en online contact opnemen met een medewerker klantenservice. geef je netjes je naam, adres pc  huisnummer eindcijfers banknummer etc. door en ja gelukkig iemand op het forum online. wil je je vraag stellen wordt het al beëindigd voordat je vraag gesteld kan worden. afgehandeld. wat afgehandeld? ik heb mijn vraag niet eens mogen stellen. rook komt nu uit mijn oren vanwege de onprofessionele afhandelingen. kom je afspraken na. ik betaal genoeg per maand - zelf nog extra voor die vervelende versterkers en dan nog werkt het niet. monteur blijft weg. wat is dit voor kleutergedrag?

Branden de lampjes van de SuperWiFi's wel beide groen? Welke Experiabox heeft u?


Ja beiden branden groen en ik heb de experia box v10 en ik hebde app gebruikt hiervoor en WiFi manager dus daarom zou de monteur vandaag komen maar die is weggebleven helaas zonder informatie dat jij niet zou komen


Welke experiabox heb je en wat hangt er allemaal aan? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?


Zoals ik zei experts box v10 wat moet ik anders zeggen er hangt een telefoon aan en 2 kpn super WiFi kabel en 2 kabels voor vaste pc en Xbox vervolgens heb ik rond de 20 met Max 30 mbps of iets in die richting draadloos en vast geen idee 


Sry automatisch correctie experia boxv10


1 super WiFi daarna draadloos na update met router


Daarom vroeg ik een monteur maar ja die komt niet opdagen dus


Ik vraag de snelheid bekabeld want als er niet meer dan 30 binnenkomt wordt het nooit 100 al gebruik je 10 super wifi's. 


Ik heb zojuist speedtest gedaan en heb 99,89 mb / s zie ik hier op computer


Tweede test 100 mb/s


Waar staan de SuperWiFi's? De eerste bij de Experiabox? De 2de elders?


De eerste WiFi versterker staat naast de experia box in de hal en de tweede op de eerste verdieping zonder gesloten deuren tevens houten vloeren dus alles open zonder afgesloten ruimtes en niet weggewerkt in een kast of zo want dat zou blokkades kunnen geven had ik gelezen 


Tja... dan hoort het goed te zijn. Wifi op de Experiabox staat uit?

 


Ik zie dit 

 


 


Hetzelfde als op uw foto 


Maar dit alles neemt nog niet weg dat ik op de chat de reactie kreeg afgehandeld zonder dat ik antwoord kreeg en de monteur niet op is komen dagen en klantenservice mij hierover terug zou bellen en ook niet terug belt dus ben ik voor mijn gevoel dus totaal niet geholpen met de vraag voor monteur die ik juist hierom liet komen ik verwacht eigenlijk nog een antwoord waarom die monteur zonder opgave van reden wegblijft. Als dan straks zijn kosten nog op mijn rekening staan dan ben ik helemaal gefrustreerd natuurlijk


Het is weekend dus dat staat allemaal op een laag pitje.  Laten we eerst kijken of we de wifi aan de praat kunnen krijgen. Mijn advies zou zijn om helemaal opnieuw te beginnen. Alles loskoppelen van de experiabox, experiabox resetten.  Dan de super wifi's resetten en weer 1 voor 1 aansluiten.


Dat snap ik alleen heb ik dit inmiddels al een keer of 5 gedaan dus dat heeft dan volgens mij voor een zesde keer geen zin meer sorry ik begrijp dat u wilt helpen maar alsnog is dit onbegonnen werk denk ik


En daarom had ik ook die afspraak gemaakt met een monteur


Nee dan heeft het inderdaad geen zin. Misschien dat @Nick83 nog een oplossing weet. Die weet namelijk heel erg veel van deze materie.


Helaas geen antwoord dus en daarom heb ik die klacht 


Mogelijk dat u de WiFi-kanaalinstellingen moet aanpassen, omdat er in uw omgeving (bij de buren?) gebruik wordt gemaakt van hetzelfde wifikanaal (voor zowel 2.4 GHz als 5 GHz frequentie). Dit kunt u met een WiFi analyzer achterhalen. Ik heb dezelfde ervaring gehad en met deze aanpassing is het opgelost.


Dat is toch waar je WiFi manager voor gebruiken moet. Helaas weet ik niet meer hoe vaak ik dit gedaan heb omdat ik dit al zoveel keer heb geprobeerd. Daar is alles namelijk mee begonnen, aanschaf super WiFi connecten en updaten met WiFi app etc etc en daarom dus die monteur afspraak gemaakt maar die komt niet opdagen en klantenservice beloofd terug te bellen en belt niet en online chat verbreekt na gegevens direct de verbinding met case opgelost dus waarom blijft een monteur weg zonder dat wij ook maar iets hiervan weten . U als community medewerker probeert in ieder geval nog iets maar daar kom ik helaas nu niet verder mee. Er komt een moment dat je al weet dat resetten e.d geen zin meer heeft lijkt mij


Hoi @petrakv!

 

Wat balen dat de wifi nog steeds niet optimaal werkt 😞. Het is op het forum drukker dan normaal, dus vandaar dat de reactie zo laat is. Mijn excuses daar voor.

Is het inmiddels opgelost en is er alsnog een monteur langs geweest? Mocht dit niet het geval zijn, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dan kan ik eens met je mee kijken hier naar.


Reageer