Skip to main content

Sinds gisteren kan mijn ereader geen verbinding maken met het wifi netwerk. 
Ik heb van alles geprobeerd, wat bij kobo wordt geadviseerd alle stappen, ook het 2,4 ghz wifi aanmaken niets werkt.
Nu heeft mij echtgenoot ook een kobo ereader en ja hoor ook die van hem heeft ineens hetzelfde probleem. 
We hebben vorige week en dit weekend een aantal maal storing gehad ( geen verbinding met het modem) 

Het heeft al die tijd prima gewerkt en ineens kan de ereader geen verbinding meer maken met de wifi. Wie heeft de oplossing?

Hoi @Ipop en welkom hier op ons forum!

Dat is heel erg merkwaardig maar goed dat je er via deze weg melding van maakt. Andere apparaten in huis zijn wel gewoon verbonden met de wifi? Zou je anders deze pagina eens willen openen en kijken of de oplossing hier tussen staat? Ben benieuwd!


Ik heb precies hetzelfde probleem,enige oplossing is dat monteur zou moeten komen en dat zou 70 euro kosten .


Goedemorgen @Vienna Decorte en bedankt voor jouw bericht.

Dat is natuurlijk knap vervelend dus goed dat je hier melding van maakt. Kun je ons hierin van iets meer context voorzien? Werken andere apparaten die met je wifi zijn verbonden bijvoorbeeld nog wel? En wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit euvel te verhelpen?


@Vienna Decorte Als je registreert via kobo, installeer de kobo app op jouw PC/Laptop. Dan jouw e-reader met de kobo app koppelen en laten synchroniseren. Na de voltooide synchronisatie kan de e-reader weer met wifi verbinden.


@Vienna Decorte Als je registreert via kobo, installeer de kobo app op jouw PC/Laptop. Dan jouw e-reader met de kobo app koppelen en laten synchroniseren. Na de voltooide synchronisatie kan de e-reader weer met wifi verbinden.

Het klinkt alsof je hier ervaring mee hebt @TDN, dank voor deze toevoeging en ben benieuwd of deze oplossing gaat werken :) 


Ik heb hetzelfde probleem, sinds 2 maand lukt het mij ook niet meer... Het bijzondere is alleen wel dat ik op de wifi van een andere provider geen problemen heb met verbinden. 

Ik kan helaas mijn e reader niet verbinden met laptop of pc want die heb ik niet


Goedemorgen @Bianca D, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community.

Dat jouw e-reader wel kan verbinden met wifi netwerken van andere providers kan ik ook niet meteen verklaren. Andere apparatuur bij jou in huis verbindt wel gewoon met jouw wifi netwerk? Zelf heb ik geen ervaring met deze apparaten dus ik vind het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Op de website van Kobo vind je wel een probleemoplosser voor wanneer je e-reader niet meer kan verbinden met de wifi, ik zou je adviseren om daar eens naar te kijken en hopelijk werkt 1 van de aangedragen oplossingen ook in jouw situatie. Laat je het ons weten?


Ja alle andere apparatuur doet het wel. Ik heb al van alles geprobeerd ook de tips van kobo.

Ook contact gehad met jullie helpdesk, allemaal zonder effect helaas.


Welk type Experia Box gebruik je precies @Bianca D? En heb je deze ook al eens een reset gegeven door met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje aan de achterkant in te drukken totdat het lampje 'power' rood begint te branden? Misschien dat het ook nog kan helpen wanneer je je e-reader eens terugzet naar de fabrieksinstellingen (ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd maar baat het niet, dan schaadt het niet). 


Reageer