Skip to main content

Update dvs2200???????, Hoe te realiseren zonder verbinding?

Hallo @Kevin1986 , wat bedoel je met 'zonder verbinding'?


Wel, advies van KPN luidt dat in het uiterste geval een update van de dvs kan worden uitgevoerd. Mijn probleem is dat ik vanwege het ontbreken wifi signaal van de dvs ook geen mogelijkheid heb om verbinding te maken voor de download. Immers, geen wifi = geen verbinding = geeninternet.


De Devolo DVS moet je via een kabel updaten, met wifi kan erteveel mis gaan.


Geweldig, kabel van de dvs naar……..PC zonder signaal, verbinding, wifi, internet????

Let wel, PC, geen laptop. PC niet zo eenvoudig te verslepen van de zolder naar een bedraad punt bij de router.


Dvs vervangen voor utpkabels. Powerline adapters zijn bezonder ongeschikt voor hedendaagse stroomnetwerken. 5 jaar geleden geen probleem, maar slimme meters, ledlampen, zonnepanelen, hre boilers en ga zo maar door zorgen ervoor dat die dingen niet goed werken. Daar werkt geen update tegen. Je hoef ze niet in je eigen huis te hebben, maar jou buren hebben er ook effect op. Die dvs is niet kapot, je stroomnet is dan ongeschikt.

Zodra je problemen krijgt, dan is het eigelijk over en uit.


Tja, was alles maar zo simpel, maar je hebt wel internet verbinding nodig en verbinding tussen de devolo’s onderling, maar kan ook andersom, devolo’ s bij de PC, lange kabel naar router voor eventjes tot ze de update er in hebben zitten.

Heb je helemaal geen internet op de router hoef je ze niet te updaten om dat te fixen.


Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Misschien heb je er wat aan. Als dat niet helpt dan  gaan ze nooit goed werken. 


Wel, advies van KPN luidt dat in het uiterste geval een update van de dvs kan worden uitgevoerd. Mijn probleem is dat ik vanwege het ontbreken wifi signaal van de dvs ook geen mogelijkheid heb om verbinding te maken voor de download. Immers, geen wifi = geen verbinding = geeninternet.

 

Want ze doen het helemaal niet meer?

Hoe is je setup dan pc bekabeld aan DVS?


Setup als volgt; Bij de router in de meterkast een dvs1200, op zolder PC bekabeld aan dvs1200, tevens TV via modem bekabeld aan een derde dvs1200.


Ok, dan heb je toch Internet op je pc? Dan kun jetoch ook updaten?

 


Als mijn PC hangt aan de dvs, en de dvs werkt niet dan lijkt mij het niet zo vanzelfsprekend dat ik internet kan gebruiken.


Als mijn PC hangt aan de dvs, en de dvs werkt niet dan lijkt mij het niet zo vanzelfsprekend dat ik internet kan gebruiken.

Oh dus ze doen het niet meer? Dat heb je nog niet gezegd.

Branden ze rood?

Knopjes op de DVSen (meterkast en bij pc) 4sec ingedrukt houden. Al gedaan?


Ja, alle dvs’en in elkaar gezet, in wcd, alle 3 5sec. ingedrukt. Na een tijdje witte leds, dus gekoppeld. 2 dvs’en mee naar zolder, dvs meterkast rood led! dvs’en zolder witte leds. Nog steeds geen internet.

Totale reset gegeven aan de router, opnieuw dvs’en gekoppeld, en tot mijn stomme verbazing heb ik op zolder weer mijn internet verbinding! De reset router overigens heb ik ook al eerder gegeven, zonder positief resultaat, dus wat nu de oplossende handeling is geweest is een raadsel. Blij dat het opgelost lijkt te zijn, niet blij dat ik geen echte oorzaak heb kunnen vaststellen.

Laatste punt is dat ik zeer regelmatig de router moest uit/aan zetten omdat bepaalde webpagina's niet via wifi wilden laden. Het leek alsof ipv6 verbinding problemen gaf(geeft?). Mogelijk dat de harde router reset dat ook heeft opgelost, dat kan pas later constateren.


Blijft toch gedonder met die DVSen. Beter een vaste kabel en anders Superwifi’s. 


Kabel stuit hier op teveel problemen, zijn die super wifi's echt zo goed?


Jazeker. Sterker wifi signaal en geen last van je stroomnetwerk zoals DVS dat heeft.

 

Je zit op zolder zeg je.

  • Houten vloeren of beton?
  • Welke Experiabox heb je?
  • Waar heb je nog wel wifi, 1e verdieping?

Beton vloeren,  1e verdieping redelijk wifi, Experia V10A.


Als je v10a de nieuwste update heeft,

 

dan kun je er draadloos Superwifi’s aan toevoegen. 2 stuks. De 1e op 1e verdieping, 2e op 2e verdieping. 

Hangt wel erg van dat beton af. Superwifi’s zijn sterk en kunnen er soms doorheen stralen maar soms ook niet. Kabel naar 1e verdieping kan ook niet? Dan heb je de volledige snelheid in ieder al een verdieping hoger, en red je de zolder ook makkelijker. 

Of zorgen dan je Superwifi’s in het trapgat hangen. Dat hebben ze vrije ruimte.  


Oké, iets om te overwegen. Bedankt voor de constructieve bijdrage.


@Kevin1986 Het gebruiken van DVS’en voor zowel een pc als een tv-ontvanger is nooit een goed idee. Dat wordt ook door KPN afgeraden. Het is beter om DVS’en alleen voor het een of het ander te gebruiken.
Piet.


Zoals in de eerdere posts was vermeld, er was 1 dvs voor de PC, en een 2e voor de TV!


Zoals in de eerdere posts was vermeld, er was 1 dvs voor de PC, en een 2e voor de TV!

Ja, dat heb ik gelezen. En dat zou dus problemen kunnen opleveren:

Apparaathulp DVS - Draadloze Verbindingsset 1200 - Aansluiten - Een derde Draadloze Verbindingsadapter aansluiten | KPN

Piet.


Hallo @Kevin1986 , bij gebruik van een DVS wordt, ook door KPN, geadviseerd deze óf te gebruiken voor internet óf te gebruiken voor tv kijken, beide tegelijk gebruiken geeft problemen, KPN zegt dan ook: bekabeld aansluiten.


Dank voor alle reacties.