Skip to main content

Er is nu een aanbieding voor nieuwe klanten waarin zij gratis een tv kunnen krijgen. Ik vraag me echter af wat klanten die al jaren bij KPN zitten, kunnen krijgen? Naar mijn menig helemaal niets? We blijven met verouderde apparatuur zitten en we moeten jaarlijks meer betalen. Alleen als je wilt overstappen naar een andere provider kan KPN ineens wel over de brug komen met korting. Vaste klanten tellen dus in mijn ogen niet mee. Schandalig. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Schandalig?? Gelukkig krijgen vaste klanten geen kortingen of tv's! Dan zouden ze 2 miljoen tv's weg moeten geven. Wie zal dat betalen??


Joep1965 ik heb ook niet om een tv gevraagd als je het goed leest. Mij gaat het erom dat vaste klanten met verouderde apparatuur zit en nieuwe klanten de nieuwste technologie krijgen. We hebben begin dit jaar 3 maanden lang dagelijks last gehad van wegvallend WiFi. Uiteindelijk opgelost maar hiervoor geen compensatie. KPN zou vaste klanten moeten belonen zoals bijvoorbeeld hoe langer je klant bent, hoe meer korting. Vergelijk hetmet de no-claim bij je autoverzekering. 


Zoals jij zegt zou kunnen maar daar hebben providers niet voor gekozen. En geloof me uiteindelijk komt het toch allemaal op hetzelfde neer. Je zal dan met een hogere prijs beginnen en dan ieder jaar zakken. Gemiddeld kom je dan op hetzelfde uit. Verouderde apparatuur wordt probleemloos vervangen. Ik heb al jaren dezelfde ontvanger maar de software is up to date. En geloof me kpn is echt één van de beste providers.


En geloof me kpn is echt één van de beste providers.

Of ze 1 van de beste zijn, ja na het de nek omdraaien van Telfort wel, die tak was toch een stuk beter dan KPN zelf.

 


Zou kunnen @Doornekamp33 Ik ben bijna 30 jaar klant van KPN en heb 1x de klantenservice nodig gehad. Nou dan doe je het prima als bedrijf lijkt me.


Nou, mijn ervaring met Telfort was dat bij een verhuizing alles mis ging wat er mis kon gaan, maar zij hielden mij overal van op de hoogte, duurde ruim3 weken, geen noodpakket, hoefde ook niet had nog een schotel van canal digitaal en internet via de wifi van de nieuwe buren, maar als er wat oponthoud was kreeg ik een berichtje.

Ik hoor nu alleen maar, is afwachten, geen berichten als er iets niet volgens planning gaat, zo jammer, een beetje meer actief er achterheen zitten zou veel frustratie schelen.

Als alles goed loopt en je geen klantenservice of storingsdienst nodig hebt is elke provider een top provider, gaat er juist om wat er gebeurt als het mis loopt, en ik heb bij de aansluiting bij KPN bijna de boel terug gestuurd, twee weken wachten op een monteur omdat KPN die even vergeet, had er over gebeld voor die tijd en alles kwam goed, niet dus en toen begon het gezeur, tot ik gelukkig een goede aan de lijn kreeg, anders was ik zo weer aangesloten geweest bij een ander die ook in twee weken kon leveren.

Fouten maken, kan gebeuren ben ik de laatste die mij daar druk over maakt, maar je behoort ze wel op te lossen en rap ook.


En geloof me kpn is echt één van de beste providers.

Of ze 1 van de beste zijn, ja na het de nek omdraaien van Telfort wel, die tak was toch een stuk beter dan KPN zelf.

Als ze echt beter waren, dan hadden ze nu nog bestaan en had Telfort KPN de nek om gedraaid. 

Je kunt wel leuk flink veel korting geven aan je klanten, en lage prijzen rekenen. Maar je moet als bedrijf zijnde ook gewoon geld verdienen. Dat gebeurde kennelijk bij Telfort te weinig.


 

Als ze echt beter waren, dan hadden ze nu nog bestaan en had Telfort KPN de nek om gedraaid. 

Je kunt wel leuk flink veel korting geven aan je klanten, en lage prijzen rekenen. Maar je moet als bedrijf zijnde ook gewoon geld verdienen. Dat gebeurde kennelijk bij Telfort te weinig.

 

Een beetje een kort door de bocht reactie. Het was de KPN die zijn omzet 10 jaar lang zag dalen, in 2019 met 3.3.%. Daarom koos de KPN ervoor om zijn marktpositie te versterken door o.a. Telfort en XS4ALL in te lijven om zo sterker in de markt te kunnen opereren. 

Volgens mij is de wens van de EU dat er voelde concurrentie is en die wens staat nu op losse schroeven. En al beschikt de KPN over een prima netwerk, dit is nog geen garantie dat je daarmee ook klanten aantrekt. 

 

 


Er is nu een aanbieding voor nieuwe klanten waarin zij gratis een tv kunnen krijgen. Ik vraag me echter af wat klanten die al jaren bij KPN zitten, kunnen krijgen? Naar mijn menig helemaal niets? We blijven met verouderde apparatuur zitten en we moeten jaarlijks meer betalen. Alleen als je wilt overstappen naar een andere provider kan KPN ineens wel over de brug komen met korting. Vaste klanten tellen dus in mijn ogen niet mee. Schandalig. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Je krijgt van je elektriciteitsbedrijf of van het waterbedrijf toch ook geen kortingen na verloop van tijd? Waarom zou KPN dit wel moeten doen? Ieder bedrijf probeert je binnen te halen met lokkertjes en in  iedere sector is het normaal, behalve de telecom. Ik heb dat nooit begrepen, hoezo is de telecom hier anders in dan het eerder genoemde waterbedrijf? Bij een mobiel abonnement krijg je na twee jaar toch ook niet automatisch een nieuwe? Zolang de apparatuur nog functioneert en bij de tijd is dan gaat KPN er niets aan doen, logisch ook want dat kost enorm veel geld, geld wat ook in andere zaken gestoken kan worden zoals netwerkverbetering. Of je nou een Experia V8 hebt , een V9, een V10, een V10a of een Box12, qua internetsnelheid ga je er niets van merken, sterker nog, de gemiddelde gebruiker zal waarschijnlijk niet eens een verschil merken. Alleen de wifi op de V8 is wat outdated maar daar wordt tegenwoordig een gratis Experia Wifi voor geleverd.

 

De telecomprovider is niet verantwoordelijk voor wifi in huis, het modem stuurt prima wifi uit volgens het maximale vermogen wat is toegestaan door het Agentschap Telecom, daarna is het in principe niet meer de verantwoordelijkheid van de provider maar die van de klant. Heb je een klein huisje, top, dan is er waarschijnlijk niet veel nodig, heb je een grote boerderij en moet er perse overal wifi zijn? Prima, maar daar betaal je voor. We hebben een vermogen aan wifi-gebruikende apparatuur in huis staan tegenwoordig maar de infra-structuur in huis om dat allemaal te ondersteunen mag nog geen euro kosten, dat moet de provider allemaal maar gratis regelen. Tegelijk wordt er natuurlijk ook geklaagd dat het allemaal te duur wordt. Ik heb deze beredenering nooit begrepen en ik zal dat wel nooit gaan doen denk ik. Provider moet goedkoper en moet meer gratis dingen weggeven, alsof een netwerk onderhouden, personeel inhuren, vastgoed, vergunningen en ga zo maar door allemaal niets kosten.

Het wordt tijd dat men het belang van wifi access points gaat zien en dat dit geld kost. KPN is hier samen met een aantal andere providers nog coulant in en geven onder een bepaalde snelheid gratis twee wifipunten weg maar dat hoeven ze dus niet te doen. We helpen mee in het bepalen van de wifibehoefte en kijken naar wat er nodig is om dit te realiseren maar als een klant er vervolgens niets voor wilt betalen dan houdt het snel op. 


Hallo @NHendriks , ik ben het 200% met je eens, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een hoog pr-gehalte heeft waarmee je een waarschijnlijk een vast contract bij KPN in de wacht sleept en een bonus en/of salarisverhoging.

Ik leerde vroeger altijd: 'wiens brood men eet, wiens woord men spreekt'.:relaxed:


Mij gaat het erom dat vaste klanten met verouderde apparatuur zit en nieuwe klanten de nieuwste technologie krijgen.

Wat de tv betreft, die zul je dan toch echt zelf moeten vervangen als je 'm te oud vind. KPN levert in het abonnement alleen gratis een modem en verder de tv ontvangers. En die zijn nog niet verouderd. Misschien qua leeftijd maar zeker niet qua software!

En de TV is maar een 32 inch. Wat mij betreft slaapkamermodel/grootte.


Nou @NHendriks , Elk jaar krijg ik korting bij mijn energie maatschappij, en anders stap ik simpel over, je hebt daarbij toch geen kans op onderbrekingen, scheelt dit jaar weer 150 euro.😉😉

En 2 maanden geleden een contract afgesloten voor mijn moeder, die krijgt nu elke maand een factuur en 25 euro gestort van de energie maatschappij, en van de vorige kreeg ze ruim 1000 euro terug en ze heeft 300 euro betaald, kan dat maar eens bij KPN.


Je krijgt van je elektriciteitsbedrijf of van het waterbedrijf toch ook geen kortingen na verloop van tijd? 

 

Ook mijn aanbieder van elektriciteit geeft zijn vaste klanten oplopende korting. ;) 

Tijden veranderen helaas maar de concurrentie op de telecommarkt heeft er wel voor gezorgd dat de abbo prijzen stabiel zijn gebleven of zelfs gedaald zijn en zodoende betaalbaar zijn gebleven. Logisch anders zou men niks online willen regelen omdat wij consumenten dure kosten moeten gaan maken omdat bedrijven zo ook de overheid wil dat wij alles online gaan regelen.

De KPN zit in een moeilijke positie immers zij zijn verantwoordelijk voor het landelijk netwerk en men verkoopt daarnaast internetdiensten aan consumenten en zakelijke klanten.

Maar niet elke klant is bekend met een thuiswerk aanleggen of ook te onderhouden, wil je daar als klant wat ondersteuning bij dan kan je daar best wel redelijke kosten voor in rekening brengen maar dan loopt 50% weg naar een andere aanbieder die deze service wel gratis aanbiedt. Was de services bij XS4ALL niet bijna perfect? 

Dus weg met al die gratis cadeaus en kortingen om klanten te trekken en zorg gewoon voor een goede services tegen een redelijke abbo prijs zodat de goede ervaringen zijn bij de consumenten waardoor men de KPN aanbeveelt bij kennissen en familie. Een beter cadeau kan de KPN niet krijgen als je denkt aan al het werk wat ze verzetten en daar ook voor beloond worden.

Ontevreden klanten zullen er altijd zijn, helaas is dit onvermijdelijk.   

 

  

 


Ja... energiemaatschappijen laten je eerst meer betalen en vervolgens geven ze je korting. Dat kan KPN ook. De abonnementsprijs 5 euro omhoog doen en dan elk jaar gedurende 6 maanden 10 euro korting geven. Maar wat schiet je daar mee op?


Hoe vaak is deze vraag nou al langsgekomen? Honderd keer? Meer?

Kan een moderator niet een antwoord pinnen op pagina 1?
 

Nee, de miljoenen vaste klanten (wat is dat eigenlijk; een “vaste” klant?) krijgen niet elke keer korting of gratis van alles en nog wat. Dat is voor een telco niet op te brengen. Mensen hebben geen idee wat het onderhoud, beheer en vooral de technische innovatie kost. Dat geld moet er zijn en dat brengen de abonnees op. Minder inkomsten omdat het dus bijna voor niets moet, en dan ook nog kortingen op zijn tijd, betekent minder onderhoud, minder beheer en minder innovatie.

Nederland is een zeurland geworden en vooral gefocusseerd op prijs; in marketing wordt al gesproken over NL als afvalputje van de EU, niet voor niets is de Action hier zo groot.

In 1995 was ik een van de eerste Euronet Internet klanten. Internet voor 45 gulden per maand met 56 kbit/sec. Nu 26 jaar later betalen we ongeveer dat bedrag in EUR voor gigabit glasvezel, met gratis modem, eventueel gratis WiFi punten, gratis monteur en gratis fora voor ondersteuning.

Maar rupsjenooitgenoeg is een plaag in NL...

 


Ik denk dat we nog even een jaartje moeten wachten tot de F1 en veel voetbal bij Ziggo weg zijn. 

De belangrijkste aanbieders worden dan een beetje gelijkwaardiger en hopenlijk meer concurerender zoals energiemaatschappijen. Hoewel, zoals ik  iemand anders hier heel juist zag schrijven dat de telefoonmarkt in Nederland is gegeven aan een Duopolie met aandeelhouders.

Ik verwacht dat Ziggo straks wel wat gaat doen en KPN moet dan wel volgen. 
 

 


Hoe vaak is deze vraag nou al langsgekomen? Honderd keer? Meer?

Kan een moderator niet een antwoord pinnen op pagina 1?
 

Nee, de miljoenen vaste klanten (wat is dat eigenlijk; een “vaste” klant?) krijgen niet elke keer korting of gratis van alles en nog wat. Dat is voor een telco niet op te brengen. Mensen hebben geen idee wat het onderhoud, beheer en vooral de technische innovatie kost. Dat geld moet er zijn en dat brengen de abonnees op. Minder inkomsten omdat het dus bijna voor niets moet, en dan ook nog kortingen op zijn tijd, betekent minder onderhoud, minder beheer en minder innovatie.

Nederland is een zeurland geworden en vooral gefocusseerd op prijs; in marketing wordt al gesproken over NL als afvalputje van de EU, niet voor niets is de Action hier zo groot.

In 1995 was ik een van de eerste Euronet Internet klanten. Internet voor 45 gulden per maand met 56 kbit/sec. Nu 26 jaar later betalen we ongeveer dat bedrag in EUR voor gigabit glasvezel, met gratis modem, eventueel gratis WiFi punten, gratis monteur en gratis fora voor ondersteuning.

Maar rupsjenooitgenoeg is een plaag in NL...

 

Dit neemt niet weg dat het lijkt alsof het voor nieuwe klanten nog steeds goedkoper kan. Pas als de telefoonaanbieders met reeele vergelijkbare prijsaanbiedingen komen zal dit stoppen.

Je moet de Nederlanders niet de schuld geven, maar het kleine aantal aanbieders op de Nederlandse markt die dit gedrag in stand houden. 


@CorL: “Dit neemt niet weg dat het lijkt alsof het voor nieuwe klanten nog steeds goedkoper kan.”

Ja, en? Ik zie dagelijks korting- en andere aanbiedingen langs komen. Maakt dat het product dat ik nu afneem minder? Het is een bijzonder rare menselijke eigenschap om een voordeel voor een ander voor jezelf als negatief te zien. Voer voor psychologen.


@CorL: “Dit neemt niet weg dat het lijkt alsof het voor nieuwe klanten nog steeds goedkoper kan.”

Ja, en? Ik zie dagelijks korting- en andere aanbiedingen langs komen. Maakt dat het product dat ik nu afneem minder? 

Hoeft niet maar het kan wel, want kortingen zijn eigenlijk bestemd voor eenmalige verkopen. Het wordt internationaal bijvoorbeeld gebruikt om geen winkeldochters te creeeren met artikelen die  waarschijnlijk al snel aan hun economische levenseinde toe zijn. Zoals we onlangs in het programma keuringsdienst van waarde hebben gezien is het in Nederland ver doorgeslagen. Hier worden 2 producten verkocht voor de prijs van 1, die prijs is meestal ruim meer dan waarvoor je er bijvoorbeeld in Duitsland 2 koopt. Maar neem dit de Nederlander niet kwalijk. Dat soort producten kan je in Nederland niet kopen voor de prijs die je in Duitsland betaald. Ook kan je in Nederland dus niet de prijs betalen die nieuwe klanten voor duurcontracten van telefonie betalen. 

 


Tja, overal is telkens wel iets,.. Ik had er vandaag ook een aantal, heeft u extra korting op de autoverz? Antw, nee u heeft al de maximale no claim. Punt. Niet tevreden, stap je maar over :joy: of dat mensen die jarenlang 1 auto hebben. Deze elders verzekerd is. Bij ons een 2e auto verzekeren. Dat wij opeens dezelfde jaren kunnen gebruiken, antw, nee. De andere mij heeft de jaren in gebruik. Wij kunnen er niks mee,u bouwt per voertuig jaren op :joy: mensen willen he-le-maal niks begrijpen :joy: ​​​​​​

Of mensen die zeuren om een premieverhoging, lees eens je berichtgevingen die erover worden uitgestuurd, heeft u dat gedaan? Antw, nee :joy: heb soms wel het idee dat ik alleen maar praat met mensen met platen voor hun kop, echt,... :expressionless: ​​​​​​

 

Wil je korting, of goedkoper uit zijn, stap je over, easy peasy. 


Tjonge Jeroen, wat ben jij verschrikkelijk klantonvriendelijk zeg! 😉😄


Wat dat betreft is het alleen maar hardstikke goed dat providers geen no-claim achtige kortingstructuur hebben. Dat zorgt er alleen maar voor dat overstappen heel ingewikkeld word.


Meestal ben ik wel lief hoor! :nerd:


Wat dat betreft is het alleen maar hardstikke goed dat providers geen no-claim achtige kortingstructuur hebben. Dat zorgt er alleen maar voor dat overstappen heel ingewikkeld word.

Is het ook niet juist van belang dat een telecombedrijf zijn klanten vast weet te houden? In dat geval is het juist mooi dat overstappen ingewikkeld word. Nu heb je een groep mensen die elk jaar overstappen voor de korting welke betaald wordt door de vaste klanten.


Er is geen enkel bedrijf dat iets ‘gratis’ weggeeft. Een bedrijf - KPN niet uitgezonderd - streeft naar  winstmaximalisatie en is geen filantropische instelling.

De ‘korting’ die men bij een nieuw abonnement lijkt te ontvangen of zoals nu de televisie, die zijn in de prijs verdisconteert, met andere woorden: de prijs van het maandabonnement wordt dusdanig hoog vastgesteld en geadverteerd,  zodat er een half jaar een op het oog een aantrekkelijke korting kan worden verleend of een televisie ‘cadeau’ kan worden gedaan. 
 

De ‘welkomst korting’ wordt dus ook niet door bestaande klanten bekostigd, dat is van het zelfde sprookje als dat een op winst gericht bedrijf, zomaar iets gratis weg geeft.