Skip to main content

Hallo,

 

ik woon bij mijn ouders op zolder en maken wij gebruik van een ziggo abbonement. echter is het internet in onze zolder woning zeer traag. nu hebben ze een maand geleden de KPN aansluiting bij ons verwerkt en ik vroeg mij af of wij voor onze zolder woning het KPN glasvezel kan gebruiken zonder dat mijn ouders hun Ziggo Abbonement verliezen. ((ziggo abbonement is aangesloten op een andere aansluiting (koper?) via de telefoon lijn. ))

 

ik heb al 2 abbonementen voor telefoons bij KPN en wij willen dus alleen nog glasvezel internet op zolder zonder dat dit ten koste gaat van mijn ouders hun abbonement. maar dit is een andere aansluiting.

KPN en Ziggo kunnen naast elkaar op 1 adres @ridelbm 

 


Heeft u een utp kabel naar zolder liggen? Anders haalt het waarschijnlijk helemaal niets uit. Met een WiFi verbinding naar boven toe zal bij KPN net zo slecht werken.


Heeft u een utp kabel naar zolder liggen? Anders haalt het waarschijnlijk helemaal niets uit. Met een WiFi verbinding naar boven toe zal bij KPN net zo slecht werken.

Nog niet. Maar mocht dit lukken dan trekken we de utp kabel naar zolder. Van de meterkast is het niet zo ver. Vanuit telefoon aansluiting moeten we de hele woonkamer en hal nog eens door. 


Als die kabel er ligt, probeer dan eerst op de Ziggo aansluiting eens of u dan wel een goede verbinding heeft. Want 2 internet abonnementen in 1 woning is eigenlijk geld over de balk gooien natuurlijk. 


Als die kabel er ligt, probeer dan eerst op de Ziggo aansluiting eens of u dan wel een goede verbinding heeft. Want 2 internet abonnementen in 1 woning is eigenlijk geld over de balk gooien natuurlijk. 

Uiteraard. Ene betaald mijn moeder beneden en is zeer traag. 100mb/s en mijn vrouw is streamer en ikzelf ook gamen en serie kijken. Dus is zoiezo zeer traag. Vanuit ziggo hebben wij de wifi versterkers op iedere verdieping en die wel met cat6 bekabeld aan allebei de zijdes. Maar als zij aan het streamen is kan ik geen serie kijken en visa versa


Als die kabel er ligt, probeer dan eerst op de Ziggo aansluiting eens of u dan wel een goede verbinding heeft. Want 2 internet abonnementen in 1 woning is eigenlijk geld over de balk gooien natuurlijk. 

Uiteraard. Ene betaald mijn moeder beneden en is zeer traag. 100mb/s en mijn vrouw is streamer en ikzelf ook gamen en serie kijken. Dus is zoiezo zeer traag. Vanuit ziggo hebben wij de wifi versterkers op iedere verdieping en die wel met cat6 bekabeld aan allebei de zijdes. Maar als zij aan het streamen is kan ik geen serie kijken en visa versa

 

Hoi @ridelbm 

Is het dan geen goed idee, om het downloadsnelheid bij Ziggo omhoog te schroeven naar 1 GBit/s, in plaats om daarnaast een KPN abonnement te nemen?

Je kunt dan met je moeder afspreken, dat je dan de meerkosten voor dit internetabonnement meebetaald, waardoor je nog steeds goedkoper uit bent als je er naast KPN zou nemen.
Gezien jezelf en je vrouw echte gamers zijn, zou ik zeker voor een verhoging (naar 1 GBit/s) van het internetsnelheid bij Ziggo gaan. 

Er is dan genoeg ruimte om naast gamen, ook probleemloos naar een serie te kijken.

Wat niet wegneemt, dat je altijd van harte welkom bent als (mede) klant bij KPN.
Want ik ben het met wel met mede forumlid @Nick83 eens, dat het zonde van het geld is om twee internetabonnementen op hetzelfde adres te hebben.

 


Reageer