Skip to main content

Na de zoveelste storingsmelding mbt. tot internet snelheid / verbinding (inmiddels 4mbps) adviseert KPN een andere provider te nemen. Voor een 4G modem komt het woonadres niet in aanmerking omdat het geen buitengebied is terwijl de verbinding zeker zo slecht is. Lekker makkelijk gezegd Kpn, alle e-mailadressen kwijt, telefoonnummer kwijt, voordelen KPN compleet vervallen en maar niet te spreken over wat deze move inhoudelijk gaat betekenen tav. kosten, tijd en contracten welke verschillende looptijden hebben. Wat ik me afvraag is of providers geen leveringsverplichting hebben voor hetgeen ze aanbieden? Klanten worden gepaaid alles bij een provider onder te brengen, zelfs voor het TV abonnement blijven de aanbieding binnenkomen en dit terwijl er geen fatsoenlijke verbinding geleverd kan worden. KPN bedankt voor de service! Jarenlang teveel betaald voor nog niet eens een halve dienstverlening.

Als Ziggo bij u beschikbaar is, of een provider over glasvezel zoals Caiway ofzo, dan is het gewoon heel verstandig om over te stappen. De verbinding via de telefoonlijn is bij u prut. En dat zal nooit beter worden, want KPN doet daar niets meer aan. Wat dat betreft een heel eerlijk en goed advies van die KPN medewerker.

Providers hebben geen leveringsplicht.

U kunt bij opzeggen een email-only abonnement afsluiten voor € 7,50 per maand. Uw telefoonnummer kunt u gewoon meenemen volgens mij.


Als je maar een koperlijn van 5 Mb/s hebt zou ik mijn keuze toch wel weten. Met tegenzin, dat wel. Met 4 Mb/s kun je niet eens HD kijken.

Overigens is de kabelaar (Ziggo, Delta, SKV e.d.) dan de énige andere optie m.b.t. de snelheid.

Als je overstapt, je abonnement stopt dan dus, houd je nog 6 maanden zonder meerkosten je mailadressen bij KPN. Langer kan ook, dan vermeld je erbij dat je verder wilt met e-mail only (€ 7,50 per maand). Oepsie, zie net dat Nick83 dit ook al noemt...

Je vaste telefoonnummer kun je houden (meenemen naar de nieuwe provider), maar als je goed mobiel bereik hebt heb je dat tegenwoordig niet meer nodig.


Hallo @M. Nolle! Allereerst is het natuurlijk goed om te horen dat je graag bij ons wilt blijven. Echter gelezen de situatie en de wens voor een betere internetverbinding, zit er zo te horen inderdaad niets anders op. Je kon in het verleden wellicht prima uit de voeten met die bandbreedte, maar naar mate we steeds meer digitaliseren en steeds meer apparaten toegang eisen/wensen van de verbinding, trekt de kabel het helaas niet meer. Als 4G-buitengebied ook geen optie is, dan houdt het ergens op. De reden dat dit niet mogelijk is kan zijn; onvoldoende of onstabiele 4G-dekking. Hier schiet je dan ook weinig mee op.

Als er nog geen plannen zijn om glasvezel aan te leggen bij jou in de buurt, dan is overstappen -voor nu- (helaas) de beste optie.