Skip to main content

Ik had een probleempje met de router en na een factory reset kwam ik erachter dat bij “Default” een poort gaat open (van extern is 9000 en vanaf intern is 7547) naar het IP 192.168.1.2 ?? Het gaat om het experiabox v8 kastje!

WTF KPN ?? Weet je dat het illegaal is om zomaar in het netwerk van iemand binnen komen ? Ik heb natuurlijk dit uitgezet maar een gemiddeld gebruiker weet geen fuck van!

@Kpnheb je hier een uitleg voor ??

Hoi @fr2532 . Welkom op het forum.

Voor zover ik kan beoordelen is dit een portforwarding die door de gebruikers zelf is aangemaakt. Bij mijn weten staan er standaard geen portforwards in de v8.

Wat gebeurt er als je de v8 een harde reset geeft?


Hallo @fr2532 

Welk apparaat zit er op 192.168.2.1 ? Heb je soms een iTV ontvanger of een KPN wifi versterker?

Dan wordt deze port forwarding automatisch toegevoegd om updates en beheer op afstand door KPN mogelijk te maken. Alleen 1 KPN server heeft normaal gesproken toegang tot deze poort.


Hallo @fr2532 

Welk apparaat zit er op 192.168.2.1 ? Heb je soms een iTV ontvanger of een KPN wifi versterker?

Dan wordt deze port forwarding automatisch toegevoegd om updates en beheer op afstand door KPN mogelijk te maken. Alleen 1 KPN server heeft toegang tot deze poort.


Ik heb geen wifi versterker maar wel een TV ontvanger. Het is geen fijn gevoel om te weten dat KPN kan binnen mijn netwerk komen zonder toestemming! Ik heb dit uitgezet!


Hoi @fr2532 . Welkom op het forum.

Voor zover ik kan beoordelen is dit een portforwarding die door de gebruikers zelf is aangemaakt. Bij mijn weten staan er standaard geen portforwards in de v8.

Wat gebeurt er als je de v8 een harde reset geeft?


Nope, dit komt echt standaard na een hard reset zoals ik al zei. Sinds Telfort is KPN “geworden” heb ik dit cadeautje gekregen!


Ik heb dit uitgezet!

Over een paar weken staat die port forwarding er weer hoor, die komt automatisch terug.


Ik heb dit uitgezet!

Over een paar weken staat die port forwarding er weer hoor, die komt automatisch terug.


Lekker is dat!! Dit is gewoon letterlijk inbreken!


Ik heb dit uitgezet!

Over een paar weken staat die port forwarding er weer hoor, die komt automatisch terug.


Lekker is dat!! Dit is gewoon letterlijk inbreken!

Die portforwarding gaat naar je tv ontvanger toe. Zo spannend is dat niet.

Ook zonder die portforwarding kunnen KPN medewerkers zomaar uw netwerkinfrastructuur bekijken. Ze kunnen precies zien welke apparaten u heeft aangesloten. Ze mogen officieel zomaar niet kijken. Ze hebben daar toestemming voor nodig. En soms vragen ze in topics daar ook toestemming voor aan de topicstarter. Dat zie je hier op forum soms voorbij komen.

Wilt u dat niet? Koop dan een eigen router die u in de plaats van de Experiabox zet. Bijvoorbeeld een fritzbox. Of koop een router die u achter de Experiabox zet en waar u al uw apparaten (uitgezonderd tv ontvangers) achter plaatst.


Excuus. Ik heb deze forwards wel in andere routers gezien maar wist niet dat het in de v8 er zo uit zag. 

Verder sluit ik mij aan bij @Nick83 . Het is verder een volledig veilige forward die bedoelt is voor contact tussen de itv tuner en ons netwerk. 

Als je je hier zorgen over maakt en dit niet wil, is het de moeite waard om een eigen router te overwegen. 


Een extra router is een goed idee! Bedankt allemaal!


Hallo @fr2532 als jij KPN ‘buiten de deur’ wil houden, dan zijn de volgende topics misschien iets voor jou. Ga er wel even goed voor zitten :wink:

 


Als die port-forwarding weer terug is, pobeer deze dan eens vanaf Internet te benaderen op jouw publieke IP adres met het Externe poortnummer.

Volgens KPN zou je dan geen verbinding mogen krijgen en ik weet dat dit op een V12 ook het geval is. Ik heb echter twijfels of dit ook bij de V10(a) V9 en V8 geblokkeerd wordt.