Beste ​@Sweetornot heb je nu geen goede internetverbinding dan op koper?
Wat zegt KPN netwerk postcodecheck ???
Als je contractvrij bent kun je met 1 maand opzegtermijn opzeggen.
Zit je nog binnen je contract, moet je het afkopen en de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer afrekenen.
Â
Â
Waarom sluit je een abonnement af voor iets wat er nog niet is?Â
Waarom sluit je een abonnement af voor iets wat er nog niet is?Â
ja en dan ook nog 2 jaar helpt ook niet
Hallo,
Wij hebben in maart jullie gebeld over glasvezel. tijdens het gesprek was er beloofd dat er glasvezel in onze buurt zou komen en dat dit in de planning stond en dat dit vrij snel in onze buurt werd gelegd. Nu krijgen wij een bericht van de gemeente dat jullie hier toch van af zien. We zitten nu vast aan een 2-jarig contract zonder glasvezel.Â
Kunnen we nu afzien van het abonnement?Â
Â
Met vriendelijke groet,
Â
Rosalien
Â
Â
Hoi ​@Sweetornot (Rosalien),
Zolang je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit (herroepingsrecht) is er nog helemaal niets aan de hand, en kun je alles nog gewoon annuleren bij KPN.
De wettelijke bedenktijd van 14 dagen, begint op de dag dat het modem (KPN Box 12) wordt aangesloten en geactiveerd op het glasvezelnetwerk van KPN.
Maar aangezien je niets kunt aansluiten, en het systeem geen seintje heeft gekregen dat het meegeleverde modem (KPN Box 12) daadwerkelijk is aangesloten, kun je alles nog gewoon annuleren via de klantenservice van KPN.
Je kunt dan ook aangeven, dat er op het laatste moment geen glasvezel meer wordt gelegd, en dat je op grond daarvan een KPN abonnement hebt afgesloten.
Bel hiervoor met de klantenservice van KPN via 0800-0402 en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Bestelling Annuleren
De klantenservice is bereikbaar:
- Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
- Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
- Zondag en Feestdagen gesloten
Je kunt ook een terugbel afspraak inplannen:Â Plan je terugbel afspraak in
Maar aangezien je niets kunt aansluiten...
De kans is groot dat er wel een koperaansluiting is. Dan verwacht KPN dat daar gewoon gebruik van gemaakt word.
Maar aangezien je niets kunt aansluiten...
De kans is groot dat er wel een koperaansluiting is. Dan verwacht KPN dat daar gewoon gebruik van gemaakt word.
Â
Hoi ​@Marlon92Â
Dat zou van toepassing zijn, als TS ​@Sweetornot al internet had van KPN, voordat ze ging bellen met de klantenservice van KPN voor informatie over glasvezel.
In dat geval gaat het om een migratie van een koperaansluiting naar een glasvezelaansluiting, maar dat haal ik nergens uit het verhaal van de TS.
Is TS ​@Sweetornot compleet nieuwe klant bij KPN, op basis van het verhaal van wat TS heeft meegekregen tijdens het telefoongesprek, ligt dat anders.
Dan is er gewoon een wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), vanaf de dag dat het modem (KPN Box 12) is geactiveerd en aangesloten op het netwerk van KPN.
En zover ik uit het verhaal van de TS kan opmaken, is het modem niet online geweest.
Â
Hi ​@Sweetornot, wat ontzettend jammer dat de aanleg van glasvezel niet door lijkt te gaan Als je hier wel op gerekend hebt, valt dat even flink tegen natuurlijk.Â
Net als JanD, ben ik wel benieuwd wat er wordt aangegeven als je jouw adres invult in de  KPN netwerk postcodecheck, wordt daar ook aangegeven dat het niet meer aan wordt gelegd?Â
Verder heb je een actief 2jarig abonnement als ik het goed begrijp, en zal je dus dus je signaal ontvangen via de koperlijn. Werkt dat wel goed of ervaar je problemen met je verbinding?Â
ik vind het allemaal mooie reacties die worden gegeven. Maar deze mevrouw is blijkbaar een overeenkomst voor een langere termijn aangegaan net het vooruitzicht op komst van een snelle glasvezelverbinding, En dat dan gekozen wordt voor een tweejarige overeenkomst vind ik dan ook niet gek gezien de huidige omstandigheid. Providers geven tegenwoordig bij een tweejarig abonnement namelijk de hoogste kortingen.Â
Ook de vraag of de huidige verbinding via koper niet voldoet, is in mijn ogen een beetje dom. Elke verbinding via koper valt tegen als je verwacht dat je internet op korte termijn via glasvezel geleverd krijgt. En eigenlijk vind KPN zelf blijkbaar internet via koper niet meer van deze tijd. Het bedrijf investeert namelijk miljarden euro om zoals ze dat zelf zeggen ‘het verouderde koper’ voor glasvezel te vervangen.
Dus……..ik kan hier wel een paar dingen als compensatie verzinnen. Maar ik ben geen ombudsman, En werk ook niet bij KPN op de hiervoor ingerichte afdeling. Maar zo makkelijk dat hier het probleem op het bordje van TS wordt gelegd vind ik best wel stuitend.
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie antwoord.
Â
Toen wij in Maart gingen verhuizen was er nog geen aanbieder met glasvezel. Wij hebben toen verschillende aanbieders gebeld die allemaal aangaven niet zeker te weten wanneer er glasvezel werd gelegd. Enkel KPN heeft destijds aangegeven dat ze hiermee bezig waren en dat die er snel kan komen, maar hij nog geen specifieke datum kan benoemen. Aangezien KPN vrij groot is en Odido vaak meelift met de verbinding van KPN, hebben wij gekozen voor KPN. Geen gek idee zou je zeggen.
Nu heeft Odido en een paar andere providers wel Glasvezel ( odido heeft weer meegelift met een andere provider) en heeft de gemeente aangegeven dat KPN zich terug heeft getrokken met het aanleggen van glasvezel. Die komt er dus helemaal niet meer.
Â
De koper verbinding is voor ons te traag. Wij hebben 2 gamecomputers en als de 1 aan het downloaden is, dan kan de andere niet een normaal Youtube kijken. Vandaar dat wij heel graag glasvezel willen.Â
Â
Ik heb net de netwerk postcodecheck ingevoerd en die geeft het volgende aan:
Nog geen glasvezel beschikbaar
Op dit moment is er nog geen glasvezel beschikbaar op jouw adres. Wil je als eerste weten wanneer we bij jou gaan starten? Meld je aan voor de Glasvezelwekker en je weet het als eerste.
Â
Groetjes,
Rosalien
Mag ik vragen over welke gemeente dit gaat?
Ik lees dit over Nieuw-Vennep.
Â
Goed nieuws! We leggen glasvezel aan in Nieuw-Vennep. Dat betekent straks supersnel en superstabiel internetten tot wel 4 GBit/s. We hebben 51% aangesloten.
In een deel van Nieuw-Vennep legt ook GlasDraad glasvezel aan. Wij hebben een samenwerking met GlasDraad. Dat betekent dat zij het netwerk aanleggen en dat jij daarna een vertrouwd KPN abonnement kan afsluiten. Kijk voor de voorwaarden op de website van GlasDraad.
Kam het niet zijn dat je gewoon een abonnement kan afsluiten oud in u geval het lopende KPN abonnement van koper naar glasvezel lam zetten op het glasvezelnetwerk van Glasdraad. KPN gaat dan zoals de tekst hier stelt zelf geen glasvezel aanleggen maar dat wel diensten via het glasvezelnetwerk van die andere exploitant leveren. En inderdaad gaan ook Odido en enkele andere providers via Glasdraad glasvezel dit doen.
Â
Dat KPN zich in deze gemeente heeft teruggetrokken is overigens wel begrijpelijk. Glasdraad is voor 50 procent eigendom van pensioenfonds ABP.En KPN heeft met ABP zelf een joint-venture met de naam Glaspoort. Het zou natuurlijk gek zijn als KPN met de eigen zakenpartner gaat concurreren.
Helaas is dit een verouderd bericht en gaat het om een andere deel van Nieuw-Vennep. Waar wij nu zitten is niet van GlasDraad, maar van Delta. KPN lift helaas daar niet op mee.
Inderdaad is KPN niet op het netwerk van Delta beschikbaar.Â
Is men dan toch teruggekomen van het idee om meerdere glasvezels per huis aan te leggen ?
Of is het laaghangende fruit op nu ?
Zo maar een van de vele onderwerpen er over :
Â