Skip to main content

Goedenavond ,

 

ik heb vandaag mijn box 12 aangesloten en 2 super WiFi punten. 
nu is mijn vraag weet iemand de beste instellingen ? Ik doel dan op de superwifi punten als access point te gebruiken. 
ik zie nu in mijn WiFi lijst de WiFi van het modem en de wifi naam_guest dit zijn de 2 superwifi punten. De super wifi wifi geeft 2 streepjes aan en het modem 3. 
dit terwijl superwifi toch sterker moet zijn ?

 

ik hoop dat iemand zou kunnen helpen. 
ik neem aan dat de update voor wifi 6 op de super wifi punten er nog niet is. 
 

De wifi op het modem moet sowieso uit!!


Ja dat had ik al gedaan, echter krijg ik de superwifi punten niet op hetzelfde netwerk als het modem. De ziggo WiFi boosters bijv die namen dezelfde WiFi naam over van het modem en het wachtwoord. Of werkt dit niet bij de super wifi punten


In principe moet dat wel zo werken. Makkelijker id inloggen op de super wifi's. Het handigst is dat om met een bekabelde pc te doen. Hier kan je lezen hoe dat moet. Het adres is http://192.168.2.151/ het webpassword vind je op de super wifi. Daar kan je het ssid wijzigen en ook bijvoorbeeld een gastaccount aanmaken.


Ja ik denk dat er ergens toch iets fout zit.

de WiFi 6 van het modem is uit. Maar de superwifi WiFi op guest heeft maar 2 WiFi streepjes terwijl de thuis app zegt dat ze de beste verbinding hebben. 
ik moet nu ook steeds inloggen op het guest WiFi netwerk om wifi te krijgen van de super wifi punten. Maar ook op de eerste etage is zelfs het modem sneller qua snelheid. 
En ik heb inderdaad de wifi punten bekabeld. 


Je kan de wifi van het modem vergeten. Doet helemaal niets. Heb je al ingelogd op de super wifi's?


Wat bedoel je met de WiFi van het modem doet helemaal niets ? 
 

nee nog niet ingelogd op de super WiFi’s 


Wat bedoel je met de WiFi van het modem doet helemaal niets ?

Dat staat uit of als dat nog niet uit is, dan hoor je dat uit te zetten. Dus dan is het er niet meer. De SuperWiFi's zenden dan WiFi uit, niet de KPN Box.


nee nog niet ingelogd op de super WiFi’s 

Lukt dat niet?


Nee niet echt, kom er maar  iet uit. Als ik de wifi van het modem uitzet en verbinding maak met het guest netwerk welke dus de superwifi unten zijn dan heb ik zo'n slechte verbinding. ALs ik de wifi van het modem dan weer aanzet dat is de verbinding veel beter maar op zolder uiteraard weer heel slecht.

Ik zat hiervoor bij ziggo en die wifi booster werden wel gelinkt aan dezelfde netwerknaam en als ik dan de wifi van het modem uitzette had ik goede wifi ook op zolder.

 

Maar ik denk dat ik toch ergens iets fout doe of dat er een instelling niet correct staat.

 


Je moet ook helemaal niet inloggen op het gastennetwerk. De SuperWiFi's zenden ook gewoon een normaal netwerk uit.

Heeft u dit al geprobeerd? 

In principe moet dat wel zo werken. Makkelijker id inloggen op de super wifi's. Het handigst is dat om met een bekabelde pc te doen. Hier kan je lezen hoe dat moet. Het adres is http://192.168.2.151/ het webpassword vind je op de super wifi. Daar kan je het ssid wijzigen en ook bijvoorbeeld een gastaccount aanmaken.

 


Oh dus ik moet de super wifi punten dezelfde netwerknaam geven als die van het modem ? Maar dan de WiFi van het modem uitzetten ?

dien je dan alle 4 de schuifbalkjes uit te zetten ? Waar 2.4 en 2.5 ghz en radio achter staan



ik neem aan dat de 2 met guest erachter dit de 2 superwifi punten zijn ? Maar als ik hier dus mee connect dan is de WiFi enorm slecht. 
 


Dat "_guest" netwerk is ook gewoon van de KPN Box. Dat moet ook uit.


Oh dus ik moet de super wifi punten dezelfde netwerknaam geven als die van het modem ?

Juist. Ik vermoed dat ze nu een netwerknaam uitzenden die u nog nooit gebruikt heeft.


Oh okee dat zijn dus niet de WiFi punten ? 
 


De super wifi heeft dus wel dezelfde netwerknaam van het modem overgenomen ? 
sorry voor de vele berichten hoor en bedankt voor de hulp ik kwam er dit keer gewoon niet uit 


Hoi Nick, hoe kan ik nu zien of inloggen op de superwifi punten via mijnmodem admin ?

zodat ik ze dezelfde naam kan geven als de KPn experia box 12. Want wat zijn dan die 2 guest netwerken ?


De 2 "_guest" netwerken op uw afbeelding...

 

... komen beide uit de KPN Box. De ene is 2,4 GHz WiFi en de andere 5 GHz. 


Okee ik heb die 2 nu uitgezet en de WiFi op de kpn box 12 ook. Heb nu een goede verbinding beneden en op de eerste etage waar het tweede WiFi punt staat. Ik zie ook dat als ik naar beneden loop het vanzelf overschakelt op het dichtstbijzijnde punt. 
 

nu heb ik nog een WiFi versterker dualband van kpn is die ook nog te koppelen of raken de super wifi punten dan in de war 


Die werkt niet samen met de super wifi's. Niet aan beginnen dus. 


Okee dan dus beter een extra super wifi punt.

of wachten op de update van kpn van de WiFi 6 en de superwifi punten


De SuperWiFi's gaan nooit WiFi 6 ondersteunen. Dat is technisch onmogelijk. Voor WiFi 6 zal er op termijn een andere versterker geïntroduceerd worden.


Dan zou ik een extra super Wi-Fi aanschaffen.


@Nick83  okee laten we hopen dat we ze dan mogen omruilen


Die dual band versterker zou je misschien op zolder neer kunnen zetten. Gewoon proberen, je ziet vanzelf of het werkt. Als je hem een andere WiFi naam uit laat zenden, dan werkt het zeker. Je zal misschien je toestel soms moeten "helpen" om over te schakelen naar het juiste netwerk.