Skip to main content

Ik heb vandaag mijn KPN box 12 ontvangen ter vervanging van de expiria 10. Nu krijg ik na de installatie geen verbinding met het interne

Nu lees ik iets over een activatiedatum. Deze is over 6 dagen. Is dat de oorzaak van mijn probleem. En zo ja, hoe weet ik wanneer mijn nieuwe snellere verbinding geactiveerd wordt 

Welke router je gebruikt maakt voor de snelheid geen bal uit.

Bent u toevallig oud Telfort klant?


Ja, ik ben oud Telfort klant. Maakt dat wat uit ?


Ja, ik ben oud Telfort klant. Maakt dat wat uit ?

Ja. Zolang het oud Telfort abonnement loopt werkt die zwarte KPN Box niet. Die gaat pas werken als je een echt KPN Hussel abonnement hebt. Dat zal dus over 6 dagen zijn. (inmiddels 5...)


Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met KPN. De medewerkster was niet bekend met het probleem. Ook haar directe collega’s niet. Dat vind ik wel vreemd. Heb haar verwezen naar dit forum, waar vergelijkbare situaties te vinden zijn als je als topic KPN box 12 meegeeft. Ben je oud Telfort klant moet er klaarblijkelijk bij KPN iets omgezet worden, waardoor je als echte KPN klant gezien wordt.

De monteur was al gereserveerd, maar dat heeft geen zin als het om het omzetten van een Telfort naar een KPN omgeving gaat. Ik heb inderdaad ook een activatiecode datum gekregen (11 november). Als het goed is krijg ik op 11 november een SMSje, dat ik de box kan aansluiten. Inmiddels de Experia V10 teruggezet en die werkt gelukkig nog prima, evenals de Super WiFi punten.

Een tip zou zijn dat KPN bijvoorbeeld op de doos van het modem, maar ook op de handleiding bijvoorbeeld een sticker plakt met info over de activatiedatum als je oud Telfort klant bent. Overigens erg vriendelijk geholpen door de medewerkster, die eigenlijk meer info van mij kreeg, als ik van haar.

Ik heb de KPN box 12 overigens toegestuurd gekregen, omdat ik van 100MBit naar 200 Mbit wil gaan i.v.m. het thuiswerken. Klaarblijkelijk is de Experia V10 dan niet meer toereikend.


Ik heb de KPN box 12 overigens toegestuurd gekregen, omdat ik van 100MBit naar 200 Mbit wil gaan i.v.m. het thuiswerken. Klaarblijkelijk is de Experia V10 dan niet meer toereikend.

Dat laatste is onzin. Die v10 kan zelfs wel 1000 mbit aan. U heeft gewoon verlengt naar een 200 mbit Hussel abonnement. Van KPN dus. En dus heb je een andere router nodig. Niet vanwege de snelheid, maar vanwege de overgang van oud Telfort abonnement naar KPN abonnement. 


Dat het laatste onzin is neem ik dan maar aan. Wel erg vervelend, dat ik als relatieve leek opgezadeld wordt met al dit gedoe. We zijn een hele avond irritatie, bellen, verkeerde of geen antwoorden verder. Van XMS naar Telfort naar KPN, iedere stap levert gedoe op als je iets wilt veranderen en als klap op de vuurpijl ligt de noodzaak van het wijzigen van 100 naar 200 MBit niet in de router, maar in het feit dat ik gedwongen wordt om mee te verhuizen van Telfort naar KPN. Lekker klantgericht allemaal..


Wel een keurig mailtje ontvangen van de klantenservice !! 

 

Zoals afgesproken stuur ik u hierbij even een berichtje.

Volgens mijn collega/vraagbaak is het inderdaad,  zoals u zelf al aangaf, dat oud-Telfort klanten niet onmiddelijk gebruik kunnen maken van de nieuwe KPN box 12, maar moeten wachten tot zij van KPN een berichtje hebben ontvangen dat zij dit modem kunnen gebruiken.

In uw geval zal dit dus zijn op 11-11-2020.

Vervelend dat dit niet zo goed gecommuniceerd is/wordt, ik zal daar zeker een signaal over afgeven.

 

Verwachtende u hiermee voldeonde te hebben geinformeerd,


Reageer