Skip to main content

Ik heb de KPN Box 12 met 2x superwifi, bij het herstarten van het modem heeft hij 95 Mbps van de 100, harstikke prima…...maar na verloop van tijd ( 1 uur of zo) nog maar 19 Mbps en dit gaat zo elke dag…. ik heb superwifi gereset ook de KPN Box 12 gereset, alles opnieuw aangesloten zoals het moet.

hij verliest steeds zijn snelheid, als ik de klantenservice bel dan krijg ik te horen dat ik maar een monteur moet inhuren bij KPN om het op te lossen…...

Heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen proberen voordat ik een monteur moet laten komen...

gr Jeroen 

@jpee Bij de Box 12 dient bij het gebruik van superwifi's de wifi op het modem uit te staan, is dat bij u het geval? Hoe heeft u de reset gedaan ?


Ik heb de wifi niet uitgezet, klantenservice zei dat ik dit niet moest doen, en ja hij is gereset. 

 

Gr Jeroen


Ik heb de wifi niet uitgezet, klantenservice zei dat ik dit niet moest doen, en ja hij is gereset. 

 

Gr Jeroen

Wel doen. De superwifi’s verzorgen de wifi. De wifi op de box12 moet dus uit om verstoringen te voorkomen. Het inkakken van de snelheid is alsnog wel vreemd. Wat is er verder allemaal aangesloten? En gaat het om een koper of glasvezel verbinding? 


Het gaat om koper, ik zal hem uitzetten en kijken of dit helpt, ik ben dat aan en uitzetten een beetje zat 🙃


Verder niets aangesloten als alleen 2x tv verder niets


Ok even kijken of dat helpt. Is het puur op wifi of ook bekabeld? 

Kun je überhaupt bekabeld testen? Of anders inloggen op de box12 om te zien welke snelheid er binnen komt?


Ds 111,2 mbit/s

 

VS 33.0 mbit/ s


Dat ziet er allemaal goed uit. Wifi staat dus nu uit op de Box 12. SuperWifi's regelelen de wifi, alleen de snelheid zakt in. Heb je de wifi tips al eens doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?


Ik heb alles gedaan, wifi uit op modem, alles doorlopen voor trage wifi en nog steeds zakt hij in en nu hersteld hij wel zonder op te starten, dat herstel duurt soms een hele dag, dus eerst 90 mbit/s daarna ( een paar uur) 15-20 mbit/s, volgende dag weer uit zich zelf 90 mbit/s maar zakt dan weer..... Dus ik ga die wifi kanalen handmatig kiezen misschien helpt dat....... 

 

Groeten Jeroen

 


Dus u heeft 2 tv ontvangers bekabeld rechtstreeks aan de KPN Box aangesloten, en een SuperWiFi? De 2de SuperWiFi heeft u tijdens koppelen ook eerst gedurende een half uur ofzo aangesloten? Op dat moment zijn dus alle 4 de LAN poorten bezet? Haalt u daarna weer 1 SuperWiFi's los?


Klopt,zoals je omschrijft is het gedaan


Nu net speed test gedaan, 21 mbit/s gemeten


U heeft dus geen switch in uw netwerk? Geen draadloze verbindingset? 


Ik heb wel een switch voor tv en KPN kastje voor tv, netgearGS105E voor interactieve tv ontvanger


Zou je de switch eens los willen halen? Heb je dan de mogelijkheid om de SuperWifi's rechtstreeks aan het modem te koppelen? Gaat het dan goed? 

Als dat zo is kan je er nog voor kiezen om de SuperWifi op de switch aansluiten. Blijft de snelheid dan ook stabiel?