Beste Alex,
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn modem (versie 12) valt steeds uit en start vervolgens opnieuw op. Dit probleem speelt nu al ruim twee weken, ondanks dat ik al een nieuw modem heb ontvangen. Tot mijn frustratie vertoont dit nieuwe modem exact hetzelfde probleem.
Tijdens een telefoongesprek met uw klantenservice werd mij een week geleden beloofd dat ik een nieuwe adapter zou ontvangen om het probleem mogelijk op te lossen. Deze adapter zou gisteren geleverd worden, maar tot op heden heb ik niets ontvangen.
Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn probleem niet serieus genomen wordt en dat KPN mij liever kwijt dan rijk is als klant. Ondertussen zit ik al twee weken met een zeer gebrekkige internetverbinding, wat een grote impact heeft op mijn dagelijkse activiteiten.
Met vriendelijke groet,
Simon
Admin: topic samengevoegd met bestaand topicÂ
Â
Hoi ​@MaertzÂ
Als eerste werd er gisteren 1 januari 2025 geen post en pakketten bezorgd door PostNL, alle medewerkers waren vrij wegens Nieuwjaarsdag.
Dus dat de adapter gisteren geleverd zou gaan worden, is dus niet correct.
De kans is groot dat je de adapter vandaag (2 januari 2025) of uiterlijk morgen zal gaan ontvangen, dus nog even geduld.
Ik kan je als mede klant en oud medewerker van KPN vertellen, dat elke klant serieus genomen wordt door KPN, maar dat KPN geen invloed heeft over het bezorgen van de nieuwe adapter, dat ligt weer bij PostNL.
Buiten de nieuwe adapter, zou je ook nog een lijnmeting kunnen laten uitvoeren door een medewerker van KPN, dan wordt jouw glasvezellijn tussen de wijkcentrale en jouw woning doorgemeten, om te zien of daar geen problemen op zijn.
Zijn er problemen dan kan daar gelijk op ingespeeld worden, om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Hiervoor kun je gewoon contact opnemen met de klantenservice van KPN.
Omtrent die toegestuurde adapter, kan ik alleen maar zeggen wacht vandaag en morgen nog even af, heb je hem zaterdag nog niet ontvangen, bel dan weer even de klantenservice.
31e zou het worden bezorgd. ik heb uiteindelijk gister de adapter ontvangen. Adapter vervangen en nu nog steeds hetzelfde probleem..... Op naar de derde week zonder werkend internet
Lijnmeting en alle controles zijn al gedaan. Ik heb al 6x hierover met de klantenservice van KPN gebeld en contact gehad. Zelfs al een klanten'service'-medewerker die mij vertelde dat het nieuwe modem even aan het wennen was en dat het vanzelf wel goed kwam.Â
Hoi ​@MaertzÂ
Vervelend dat het probleem niet is opgelost met de nieuwe adapter.
Ook is je KPN Modem al een keer omgeruild voor een nieuw exemplaar, en zijn er al lijnmetingen op jouw glasvezelverbinding verricht.
Je zou (als advies) kunnen overwegen om de Fritz!Box bij KPN te gaan huren, de Fritz!Box is kwalitatief een flink stuk beter dan het modem van de provider (Box 12) zelf.
Daarnaast heb je een zeer overzichtelijk modem menu bij de Fritz!Box, en kun je veel instellingen zelf in het modem wijzigen.
Alles over de Fritz!Box huren bij KPN, klik dan op de volgende link:Â KPN FRITZ!Box: het modem voor pro's
Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber los gekocht, en direct aangesloten op het glasvezel.
Vanaf dag één geen problemen of storingen gehad, de Fritz!Box draait doorlopend als een zonnetje.
Ha Michel, dank voor de tip. Zelf een modem aanschaffen maakt je minder afhankelijk van een provider qua apparatuur, dat is wel een goed idee. ik zal eens kijken of ik via die weg helemaal van mijn (kpn) problemen kan losraken.Â
Hoi ​@MaertzÂ
Het zelf aanschaffen van een actuele Fritz!Box bij bijvoorbeeld Bol.com of Fritzshop.nl is sowieso een goede investering voor vele jaren, plus het is gelijk je eigendom.
Kies dan bij voorkeur voor de Fritz!Box 5590 Fiber aangezien die speciaal gemaakt is voor glasvezel aansluitingen.
De Fritz!Box 5590 Fiber kun je zowel via de WAN poort aansluiten op glasvezel (net zoals bij het modem van KPN), maar ook direct door middel van een Patch Cover (los te koop) aan de speciale SFP module in de Fritz!Box.
Zorg dan wel dat je voor de juiste kiest, je hebt een versie voor AON en XGS-PON, dus check eerst welke glasvezelaansluiting je hebt in de meterkast.
Dit kun je gemakkelijk controleren door je postcode en huisnummer in te voeren op de bestelpagina van KPN, kun je dan kiezen voor een abonnement tot een downloadsnelheid van 1 Gbit/s dan heb je AON aansluiting, kun je ook kiezen voor het 4 Gbit/s abonnement dan is het XGS-PON.
Nog een groot voordeel als je een eigen Fritz!Box hebt:
Ga je ooit overstappen naar een andere provider met glasvezel, dan hoef je de Fritz!Box niet weg te halen, maar alleen opnieuw in te stellen op je nieuwe provider in het menu van de box.
Â
Â