Skip to main content

beste mensen,

 

ik hoef alleen maar een antwoord op mijn vraag hoe het komt dat mijn internet signaal golft van boven naar beneden als een jojo.

 

alles geprobeerd hier om die klote wifi goed te krijgen niets heeft geholpen

 

.

 

snelheid verhoogd van 50 naar 100 ,  is glas internet in nieuwbouw , appartement alles 1 woonlaag. 

nieuw V10 modem geeist had een V9 

een TP link DUO repeater gemonteerd met 2 aparte wifi signalen 2,4 en 5.0

( zowel de 2,4  als de 5.0 niet bruikbaar, halen beide de 5 MB/sec amper )

snelheid 5 meter bij die V10 vandaan met NIETS ertussen nog een 5 MB/sec

inmiddels maar gewoon kabels getrokken en eindelijk snel internet , ca 80 MB / sec. op de smart tv waar films via wifi op kijken eerst totaal onmogelijk was.

 

maar WAT IS NU DE OORZAAK DAT HET WIFI SIGNAAL als een JOJO van boven naar beneden stuitert, zie afbeelding , dat zou ik graag willen weten van een expert op dit gebied.

Probeer dit eens 

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Als uw netwerk eruit ziet zoal ik hieronder heb omschreven dan heeft u uitstekend Wi-Fi.


Ik vind de tips prima allemaal. maar uiteraard is de wifi manager al 6 x geprobeerd , modem resetten , student aan huis die het wel even zou fixen , TP link repeater van 80 euro , niets helpt ondanks nieuwbouw , dikke 30 cm gewapend beton muren met amper signaal van de buren .

Inmiddels de Smart TV bekabeld aangesloten , ik hoef daar geen wifi meer !

dat is een gepasseerd station NU na 6 maanden ellende

 

het enige wat ik vraag en wil weten is;     waarom gaat , zie de foto , het wifi signaal als een JOJO van boven naar beneden gaat , zover naar beneden zelfs dat het internet zelfs STIL komt te liggen !

Alleen dat zou ik graag willen weten van een echte WIFI kenner .

Waarom die enorme golf beweging ?

( Het lijkt de koers van de bitcoin wel :-)

 

 


Kan zijn dat je op een kanaal zit met een stoorbron of modems van andere mensen die jou signaal verminken. Ligt ook aan op hoeveel MHz je zit. de TP-Links zitten gebruikelijk op een 40MHz spectrum waardoor je altijd een hele hoge bandbreedte hebt op je 2.4Ghz hier ligt dikwijls de oorzaak. Ga eens met "WiFi Analyzer" na, te downloaden via de "Microsoft Store" in je je Start menu op Windows 10. Of je inderdaad met jou SSID/Router andere bronnen raakt in het circulerende golflengte netwerk.


En een repeater van 80 euro, zonde geld, de basis is belangrijk, iets slechts herhalen maakt het nog slechter.

De meest gemaakte fout op WiFi gebied wat door bijna iedereen word onderschat.

Beste blijft de kabel zo lang mogelijk zodat je dicht op het WiFi punt zit, en heb je meer plekken nodig, een goede Mesh oplossing die elkaar aanvullen  en geen losse punten die elkaar tegen gaan werken.