Skip to main content

Beste,

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice van kpn. 

Ik woon sinds kort in een nieuwbouw woning waarin alleen een glasvezel aansluiting en coax aanwezig is. Gek genoeg ziet kpn deze glasvezel aansluiting niet in hun systeem. Vervolgens contact opgenomen met kpn netwerk en zij zeggen dat er wel degelijk een glasvezel aansluiting aanwezig is en zelfs in gebruik is ( ik ben de eerste bewoner in dit huis en weet zeker dat niemand hem gebruikt)  

Kpn netwerk adviseert een foto te maken van de meterkast met als bewijs van de glas aansluiting. Ik weet geen raad meer.  (Het lukt me niet om de foto up te loaden

 

@alicice Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat dit niet goed verloopt. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. 


Heb mijn profiel ingevuld.


@alicice Ik zie inderdaad terugkomen dat er op het adres alleen een koperkabel zou liggen. Terwijl ik ook zie dat KPN Netwerk aangeeft dat er wel glasvezel is. 

Ik durf niet direct te zeggen hoe dit kan, ik ga uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit kan en of ik dit kan rechtzetten. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen! 


Ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Ga over 2 weken naar een nieuwbouw woning waar glasvezel zou liggen.

Kpn klantenservice zegt 30 dec 2020 is aansluiting gereed, Kpn netwerk zegt wij weten nergens van wie moet ik nou geloven


Kpn netwerk adviseert een foto te maken van de meterkast met als bewijs van de glas aansluiting. Ik weet geen raad meer.  (Het lukt me niet om de foto up te loaden

Is de foto te groot? Wat je kunt doen is een schermafdruk maken van de foto. Die is doorgaans veel kleiner en kun je wel uploaden.


Hierbij de foto. Ik heb inmiddels een kpn hussel 50mbit abbo afgesloten. Mevrouw van de klantenservice gaf aan dat dit het beste idee was. De bedoeling is dat de monteur eerst komt kijken en dat hij met zn EIGEN ogen kan zien dat ik geen koper heb maar alleen GLASVEZEL!!  wordt hier zo moe van.

 


@alicice Ik zie inderdaad terugkomen dat er op het adres alleen een koperkabel zou liggen. Terwijl ik ook zie dat KPN Netwerk aangeeft dat er wel glasvezel is. 

Ik durf niet direct te zeggen hoe dit kan, ik ga uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit kan en of ik dit kan rechtzetten. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen! 

@Rutger_  en @alicice Deze dingen vind ik altijd erg intrigerend dus als het van alicice mag, kan Rutger mij dan het adres sturen? Dan kijk ik mee in de netwerkadministratie.

 

 


Ja dat mag


Ik heb reeds contact gehad met de aannemer van de nieuwebouw woningen en die heeft aangegeven dat ze de glasvezel verbinding hebben aangemeld via mijnaansluiting.nl 


@alicice Ik heb ondertussen contact gehad met mijn collega en het blijkt dat een voor een deel van de wijk iets mis gegaan is. Waardoor een deel nu wel zichtbaar glasvezel heeft en een deel, waar jij helaas invalt nog niet.

Op dit moment wordt er aan gewerkt om dit alsnog zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Zodra ik meer informatie heb zal ik het zo snel mogelijk delen! 


Ik heb reeds contact gehad met de aannemer van de nieuwebouw woningen en die heeft aangegeven dat ze de glasvezel verbinding hebben aangemeld via mijnaansluiting.nl 

@alicice : Je aansluiting is ook gewoon bekend in de netwerkadministratie. De woningen hiervoor met dezelfde adressen hadden namelijk ook al een aansluiting. Dus dat is niet veranderd.

 

Probleem is wat Rutger omschrijft en dat is niet bij de netwerkbeheerder (mijn afdeling dus) maar bij de kant van KPN die de diensten levert. Dit komt vast snel goed.


@alicice Ik heb ondertussen terugkoppeling gehad van mijn collega. Administratief is er nu ook glasvezel aanwezig op het adres. Ik zie dat er een monteur gepland staat voor 18-11, op deze manier zou het in orde moeten komen!