Skip to main content

Beste,

Wij hebben sinds 3 weken onze glasvezel aansluiting in huis. Echter hebben wij alleen een kastje ontvangen met de aansluiting.

Er is voor ons geen enkele manier om het glasvezel aan te sluiten op ons modem (Xperia 10a).

Wij missen de rode kabel en de NTU aansluiting . Ons pakket is wel omgezet maar ja daar kunnen we nu dus niks mee.

Hallo @Tijseh , er zal nog een monteur de glasvezelmodem aan moeten komen sluiten, is daar nog geen afspraak voor?


Hi Jan,

nee ons is verteld dat we die niet kregen en dat het zo goed was en klaar. Nou zit ik zelf in de IT dus weet ik dat het niet zo is.

wel worden we heen en weer gestuurd en komen we niks verder dus hier maar even proberen!

Dank voor je reactie 

Hallo @Tijseh , er zal nog een monteur de glasvezelmodem aan moeten komen sluiten, is daar nog geen afspraak voor?

 


Hoi @Tijseh, welkom op het KPN Forum.

Als ik het goed begrijp ligt de glasvezel al wel in jouw woning maar is er nog geen aansluitpunt aanwezig. Hiervoor moet nog een monteur komen, heb je inmiddels al via een andere wijze contact gehad met KPN? 

Zo niet help ik je graag verder, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan kijk ik mee. 


Hi @Hanna_ , 

Vriendelijk bedankt!

 

Ik zou vandaag teruggebeld worden door een medewerker. Er schijnt een wijziging doorgevoerd te zijn die leeg was en daar is het systeem op stuk gelopen. Ze zou mij bellen om ons abbonement over te zetten naar een andere. Nog niks gehoord helaas. Gisteren wel begrepen dat de wijziging nog niet was geannuleerd en dat jullie een administratieve storing hebben gehad.

 

Mijn profiel zal ik ook even aanvullen wellicht dat jij me dan wat meer kan vertelen.


Hi @Tijseh,

Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens. Ik zie dat mijn collega's van de telefonische klantenservice druk voor je aan de slag zijn geweest maar jou helaas nog niet hebben weten te bereiken. De omzetting van koper naar glasvezel is door een fout in ons systeem helaas vast gelopen, momenteel zijn onze systeembeheerders druk bezig om dit op te lossen. Het herstel hiervan kan maximaal 3 weken duren. Voor nu is de omzetting tijdelijk geannuleerd, wanneer het systeem hersteld is kun je opnieuw bellen om de omzetting opnieuw aan te vragen. Dan zou het helemaal goed moeten komen.

Is jouw vraag hiermee beantwoord? Als er verder nog onduidelijkheden zijn hoor ik het graag. 


Hi @Hanna_ ,

Excuses voor de late reactie ik heb even afgewacht op een ander telefoontje die ik zou krijgen. Deze heb ik tot op heden nog niet gehad. Ik moet de des betreffende persoon treffen omdat dit nu ook de enige is die de status kan zien. Dit maakt het voor ons erg lastig.

Mijn vriendin en ik werken beide thuis en in de cloud met grote bestanden wij zouden echt heel graag verder willen en gewoon die glasvezel aansluiting goed hebben.

Zou jij mij verder kunnen helpen. Wellicht door de desbetreffende persoon een reminder te sturen?


Hoi @Tijseh,

Mijn excuses maar ik begrijp het verhaal momenteel niet helemaal. Ik help je desalniettemin graag verder.  

De collega die jou terug zou bellen heeft een terugbel poging gedaan maar het is niet gelukt om je te pakken te krijgen. Vervolgens heeft hij voor andere collega's een duidelijke notitie achter gelaten in het geval dat je zelf zou bellen (of zoals nu, de hulp van het forum inschakelt :wink: ). 

Jouw wijziging van koper naar glas is in ons systeem vastgelopen. Dit probleem moet handmatig worden opgelost. De wijziging is daarom handmatig geannuleerd en onze systeembeheerders zijn de oorzaak van het probleem aan het opzoeken en zijn het aan het verhelpen. Hier staat maximaal 3 (inmiddels nog maar 2) weken voor. Hierna kunnen we de wijziging opnieuw aanvragen. Een wijziging aanvragen gebeurt altijd in overleg met de klant, mijn persoonlijke advies is om hier telefonisch contact met ons over op te zoeken. Zo kan een medewerker alle details nog even met je nalopen en weet je zeker dat alles klopt.

Dit is de situatie nu. Heb ik wellicht informatie gemist wat de situatie anders maakt? 


@Hanna_ ,

Ik zal het even kort toelichten.

Kort gezegd is er een lege wijziging door gevoerd. Waarna nog een aantal verschillende medewerkers hebben geprobeerd om de wijzing door te voeren. Leuk dus deze was leeg.

Toen is een vrouwelijke medewerker van jullie daar achtergekomen en die heeft alles in werking gezet. We zijn in totaal nu al bijna 8 weken onderweg wat echt bizar veel is ook hebben we 20+ keren gebeld om een status op te vragen. Ik krijg alleen maar mensen aan de telefoon die dingen willen regelen en verkopen in plaats van het helpen dus daar word ik wel een beetje moe van. Dan lezen ze de notities en snappen ze het niet.

Ik zou het dus erg op prijs stellen als die persoon die het wel goed heeft geregeld mij nog een keer zou kunnen bellen gezien zij weet hoe het daadwerkelijk zit. Wat ze ook zou doen maar dat heeft ze dus niet gedaan. En ik vind het lastig omdat ik ook niet weet of ze het nog een keer gaat doen.

Wat ik wel weet is dat ik niet nog 20 keer ga uitleggen wat het probleem is. Simpel gezegd geen NTU/FTU poort voor de aansluiting naar glasvezel.


Hoi @Tijseh,

Bedankt voor de verdere uitleg, dan had ik het probleem dus wel direct goed begrepen.:grinning: Mijn collega heeft meerdere pogingen gedaan om contact met je op te zoeken, na meerdere malen geen gehoor heeft zij een duidelijke notitie achter gelaten waarin ze de situatie uitlegt en een oplossing aandraagt. Het was dus niet de intentie van mijn collega om nog een terug bel poging te doen. Ik kan natuurlijk mijn collega verzoeken om het nog een keer te proberen, maar ik kan geen toezeggingen doen voor andere collega's. 

Mijn collega heeft echter geen nieuwe/andere informatie dan ik. Het advies is om nu nog 2 weken te wachten totdat onze systeem beheerders de problemen die de lege wijziging veroorzaken zeker weten hebben opgelost. Hierna kunnen we de wijziging opnieuw aanvragen, dit zou dan in een keer soepel moeten verlopen. Je hoeft dan het probleem ook niet opnieuw uit te leggen omdat het dan verholpen zou moeten zijn. 


Reageer