Skip to main content

Ruim 3 weken geleden heb ik als nieuwe klant een abonnement afgesloten op KPN glasvezel. Vooraf is mij verteld dat er binnen 5 werkdagen na het afsluiten van het abonnement een afspraak gemaakt zou worden voor het realiseren van de aansluiting, dit is alleen nog niet gebeurd.

 

Is het normaal dat dit zo lang duurt of is het verstandig om te gaan bellen met KPN netwerk?

(Het nieuwe abonnement zou in moeten gaan op 16-06)

Hallo @lbakker01,

Als je nog geen binnenhuis aansluiting hebt (FTU), zou de order pas opgeleverd gaan worden als KPN Netwerk de order heeft afgemeld. KPN neemt na afmelding de order verder in behandeling. 

Wanneer is bij jou de kabel tegen de gevel gelegd? En wat zegt de tool van KPN Netwerk qua verwachte opleverdatum? 


Hallo @lbakker01,

Als je nog geen binnenhuis aansluiting hebt (FTU), zou de order pas opgeleverd gaan worden als KPN Netwerk de order heeft afgemeld. KPN neemt na afmelding de order verder in behandeling. 

Wanneer is bij jou de kabel tegen de gevel gelegd? En wat zegt de tool van KPN Netwerk qua verwachte opleverdatum? 

 

Er ligt nog geen kabel tegen de gevel, dit moet nog getrokken worden vanaf de stoep.


 

Bedoel je deze "tool”?


Er ligt nog geen kabel tegen de gevel, dit moet nog getrokken worden vanaf de stoep.

Dan ga je de 16e sowieso niet halen, de kabel moet nog tegen de gevel en daarna nog worden afgemaakt in de wijkkast. Daarna komt er een aannemer om de kabel naar binnen te boren en deze af te monteren. Hiertussen zit behoorlijk wat tijd en dat ga je niet in een week redden ben ik bang. 

 

Bedoel je deze "tool”?

Ja, meestal staat bovenin een verwachte datum dat je aangesloten bent. 
 

Voorbeeld

 


Meteen maar even gebeld met KPN en een vriendelijke dame wist mij te vertellen dat er in "het systeem” staat dat de klant de aansluiting zelf realiseert! Dus heb ik gevraagd of ik dan een rolletje glasvezel opgestuurd krijg zodat ik deze zelf door de tuin kan ingraven, maar dat is blijkbaar toch niet de bedoeling 😉.

 

Ik wacht het weer af….


 Dus heb ik gevraagd of ik dan een rolletje glasvezel opgestuurd krijg zodat ik deze zelf door de tuin kan ingraven, maar dat is blijkbaar toch niet de bedoeling 😉.

Haha, nou dan zou ik maar snel beginnen met graven. 😉

Alle gekheid op een stokje, alle aansluitingen worden zogenaamde XGS-PON aansluitingen. Meestal plaatst de KPN Netwerk aannemer welke de aansluiting plaatst ook meteen een XGS-PON ONT. Zodat men zelf alleen kabel aan hoeft te sluiten voor verbinding met het modem. Dit kan dan pas als het connection lampje stabiel brandt. Maar goed zover zijn ze nog niet, laat ze eerst maar de kabel naar de gevel brengen. 


Net ook gebeld met KPN netwerk en blijkbaar stond er nog meer verkeerd in het systeem waardoor er helemaal niets mee gedaan is. Wel een hele vriendelijke meneer trouwens die het gaat oppakken en mij vanmiddag nog gaat terugbellen over de aansluiting.


Hoi @lbakker01 . Hoe is dit afgelopen? Is er al meer duidelijkheid?


Hoi @lbakker01 . Hoe is dit afgelopen? Is er al meer duidelijkheid?

Hi @Erwin_  er is nu duidelijkheid over dat ik voor volgende week woensdag gebeld ga worden om mij te laten weten wanneer de kabel door de tuin gelegd gaat worden. Het is ook duidelijk dat de beloofde datum zeker niet gehaald gaat worden.

Ik wacht dus weer rustig af.


@Erwin_  Gezien de bestelling nu al in 2 systemen fout geregistreerd staat hopen we er maar op dat de overstap service van Ziggo naar KPN wel goed gaat en dat we volgende week niet opeens zonder internet en tv zitten.

Tot nu toe hebben we nog geen goed/vertrouwd gevoel bij deze overstap helaas.

 


Daar is de overstapservice voor bedoeld.  Het systeem werkt zo dat de stekker er bij de andere provider pas uitgaat als er een actief signaal is met de nieuwe provider. Dit zou dus niet voor problemen mogen zorgen.


@Erwin_ 

Ik zal hier weer eens een update plaatsen over hoe het gaat met de overstap van Ziggo naar KPN….

 

Het goede nieuws is dat op de afgesproken dag daadwerkelijk de mensen namens KPN Netwerk (Volker Wessels) hier geweest zijn om de glasvezel door de tuin de meterkast in te brengen, het kastje te plaatsen en aan te sluiten en het signaal gemeten hebben. Vervolgens heeft de monteur foto's gemaakt zodat hij de aansluiting kan opleveren. Enkele dagen later heb ik zoals in de email van KPN staat het modem en de tv ontvangers aangesloten en werkt alles naar behoren en zijn wij blij en hebben we de modem en mediabox van Ziggo teruggestuurd………

 

Echter……..

We hebben van KPN geen beloofde informatie ontvangen over de extra media diensten die we afgenomen hebben dus heb ik daar over gebeld met KPN. De vriendelijke dame wist mij te vertellen dat onze aansluiting nog aangesloten moet worden en dat ze meteen gaat regelen dat dit uitgevoerd gaat worden door KPN Netwerk (echter gebruiken wij al 2,5 weken de internet en TV via de KPN glasvezel).

Ik heb dus zelf maar weer gebeld met KPN Netwerk en blijkbaar is het probleem dat de aansluiting officieel nog niet opgeleverd is door Volker Wessels maar deze meneer gaat het voor ons regelen, moet niet moeilijk zijn, alles werkt immers al naar behoren!!!!

 

Afgelopen maandag stond om 8u onaangekondigd Volker Wessels voor de deur met een graafmachine om de glasvezel door de tuin te graven. Na mijn uitleg over de eerder aangesloten glasvezel door zijn collega's heeft de monteur weer foto's gemaakt van het kastje in de meterkast met de correcte statuslampjes en zijn ze vertrokken met de belofte dat ze de aansluiting meteen zouden afmelden als succesvol opgeleverd. Hehe eindelijk dacht ik nog……….

 

Vanmorgen werd ik echter weer gebeld door Volker Wessels voor het maken van een afspraak zodat ze de glasvezel kunnen aansluiten???!!!!

Weer de hele uitleg gegeven waarop de meneer klaagde over de zeer slechte administratie van KPN Netwerk en heeft hij uiteindelijk een afspraak gemaakt dat er a.s. vrijdag weer 2 mensen van Volker Wessels langs gaan komen om voor de 3de keer foto's te maken van de reeds gemaakte glasvezelaansluiting in de meterkast. Hij heeft gezegd dat dit echt noodzakelijk is voor het kunnen opleveren en afmelden van de aansluiting en dat de eerdere afmeldingen helaas niet goed gegaan zijn. Volgens deze meneer zou dit de laatste keer moeten zijn dat er iemand langs gaat komen, ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen maar het vertrouwen is er inmiddels niet meer.

 

Het vervelende van dit alles is dat we inmiddels geen modem en mediabox meer hebben van Ziggo en dat we volgens KPN nog geen abonnement hebben en nu gebruik maken van een "test-signaal” welke uitgezet gaat worden als de aansluiting officieel opgeleverd gaat worden. Dit betekend dus dat we zeer waarschijnlijk voor een onbepaalde periode zonder internet en tv komen te zitten als KPN er opeens achter gaat komen hoe ze deze administratieve puinhoop op orde moeten krijgen!!

 

Kortom, wij beginnen steeds meer spijt te krijgen van de overstap naar KPN glasvezel.


Oef. Wat een warrige boel. :-(

Ik heb even nagezocht. Inderdaad is het wachten op de correcte afmelding door KPN Netwerk.  Die staat voor vandaag gepland. 

Of dat ook echt gebeurt? Gezien jouw verhaal durf ik daar mijn hand niet voor in het vuur te steken. Geef mij hier morgen even een seintje en dan kijk ik of ‘ie is doorgekomen.

 


Ik verwacht dat er vandaag niets gaat gebeuren gezien morgen de aannemer langs gaat komen om opnieuw foto's te maken van de aansluiting. 

Maar laten we proberen positief te blijven, ik houd je op de hoogte. 


Misschien een zijsprongetje in dit topic, maar kan iemand uitleggen waarom een glasvezelaansluiting pas (schijnbaar officieel) afgemeld kan worden na een foto van de statuslampjes op de NT ? Is een "lijntest"van de FTU niet voldoende meer ?

 


@Erwin_ 

Volker Wessels is weer langs geweest met 2 man sterk en ze hebben weer foto's gemaakt van de aansluiting en ze hebben de aansluiting doorgemeten en goed bevonden (hebben ze mij verteld). Ook garandeerde ze mij (wat ze 2x herhaald hebben) dat dit echt de laatste keer is dat ze hiervoor langskomen. 


@lbakker01 ik verwacht datzelfde maandag terug te zien in de order. Zodra die daar te zien is zetten we de vervolgstappen voor je uit. 🙂


Helaas nog niets gehoord of een verandering gezien in de bestelling, we wachten maar weer wat langer. 


Nee, ik zie het ook niet. Ik heb daarom melding gemaakt hiervan met de vraag om de order door te laten lopen. Hopelijk nu snel schot in de zaak.


Nee, ik zie het ook niet. Ik heb daarom melding gemaakt hiervan met de vraag om de order door te laten lopen. Hopelijk nu snel schot in de zaak.

 

Ik zie dat het bericht ten onrechte als beantwoord gemarkeerd is, dit is in ieder geval niet door mij (bewust) gedaan en de situatie is ook nog niet opgelost helaas. 

Nu een week sinds het laatste bezoek van de monteur hebben we helemaal niets meer gehoord of gelezen over de status van onze bestelling. 


Nogsteeds geen enkele verandering, niets meer van KPN, KPN netwerk of Volker Wessels vernomen. 


@lbakker01 Wat spijtig dat het allemaal zo lang moet duren. De laatste update die ik hier zie is van 29-07. Mijn collega geeft aan dat hij toen heeft doorgegeven dat ze de aannemer weer hebben aangestuurd. Heb jij hier bericht van gehad? (mail, sms, telefoontje? )


@lbakker01 Wat spijtig dat het allemaal zo lang moet duren. De laatste update die ik hier zie is van 29-07. Mijn collega geeft aan dat hij toen heeft doorgegeven dat ze de aannemer weer hebben aangestuurd. Heb jij hier bericht van gehad? (mail, sms, telefoontje? )

Hoi Erwin, 

22-07 is de laatste keer geweest dat ik iets van de aannemer gehoord heb, toen zijn ze namelijk langs geweest. Van KPN heb ik al langer niets gehoord of gelezen helaas. 

 

Het is wel heel vreemd dat je aangeef dat ze op de 29ste de aannemer weer aangestuurd hebben,  7 dagen daarvoor hebben ze namelijk voor de 3de keer de aansluiting doorgemeten en foto's van alles gemaakt!


Ik vermoed dat er vanuit hier een moderator iets gedaan heeft waardoor ik vandaag gebeld ben door een dame van KPN, bedankt daarvoor. 

Helaas wist deze dame niet meer te vertellen dan dat ze mij moest bellen omdat ze via webcare te horen gekregen heeft dat ik geklaagd heb omdat ik al lange tijd niets meer vanuit KPN gehoord heb. Maar dat was het dan ook...…

 

Nadat ik de situatie weer uitgelegd had heeft ze wel aangegeven dat ze contact op gaat nemen met KPN netwerk met de vraag om er vaart achter te zetten. Ik hoop dat dit enig nut gaat hebben en dat ik snel meer hoor. 


Tja, ik hoop dat daar snel gehoor aan gegeven wordt, @lbakker01 .