Skip to main content

Beste Forumleden,

 

Misschien hebben jullie een idee voor het volgende;

Als ik soms mijn meterkast opentrek zie ik de media converter kastje de ‘ethernet’ led niet groen maar oranje branden (100MB/s) dit zou dus groen moeten zijn anders veroorzaakt dit naar mijn idee vertraging terwijl ik een 1GB/s abbo heb. Power en Glas branden wel altijd groen

Bij oranje Ethernet led heb ik ook lage kpn speed test waardes (350 ipv 950MB/s)

-Cat7 ethernet kabel tussen media converter en modem

Kan zijn dat dit een paar dagen achter elkaar wel goed gaat (groen lampje)

om dit na oranje weer op groen te krijgen moet ik de media converter spanningsloos maken wachten en weer aan zetten.

 

 

 

 

 

Als jij 350Mbps meet, dan heb je "fysiek" dus wel een 1Gbps verbinding. 

Bij een 100Mbps verbinding zou je geen snelheden ongeveer boven de 94Mbps kunnen meten.

Meet altijd vanaf een bekabeld aangesloten PC en gebruik daarbij de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store. Kies voor XS4ALL of RoutIT B.V. als server.

Hoeveel Mbps meet je dan?

 

Vervang overigens en UTP kabel tussen NTU en Experia Box, die lijkt niet goed te zijn.

Je hoeft hier overigens geen Cat 7 te gebruiken, Cat 5e of 6a is goed genoeg.


Er zijn op dit forum problemen gemeld met Cat 7 kabels i.c.m. KPN apparatuur (ExperiaBox). Ik sluit me aan bij de laatste zin van wjb, eigenlijk nog dringender: Gebruik een standaard Cat5e kabel, beschreven symptoom lijkt erop dat het waarschijnlijk is dat de ExperiaBox geregeld niet in staat is een fout-vrije 1Gbps link te onderhouden met de NTU.