Skip to main content

Hallo,

sinds een jaar heb ik nu glasvezel in de regio Moerdijk via Glasnet, deze verbinding is in januari 2024 hier in de straat aangelegd en mijn abonnement ging daar in februari 2024 in

nu wil ik mij gaan oriënteren op een nieuwe provider en aangezien ik in mijn vorige huis jarenlang kpn had ging ik eerst hier kijken 

via de website van kpn de postcode check gedaan en daar staat dat kpn druk bezig is met de aanleg van glasvezel op mijn adres via glaspoort.

ik kan maximaal iets van 146 mb internet nemen nu bij kpn

via alle online checks kan ik voornamelijk kiezen uit odido ( glasvezel) en ziggo en dan max 1000 mb vooral, kpn komt bij geen enkele online check naar voren 

hoe kan dit eigenlijk?

is dit omdat efiber zelf bepaalt wie er op hun aangelegde aansluiting mag?

iemand een idee? Want odido en ziggo daar heb ik geen trek in

Mvg

Eddy

is dit omdat efiber zelf bepaalt wie er op hun aangelegde aansluiting mag?

Nee. Efiber zal dit prima vinden. Uiteraard tegen betaling. Maar KPN wil niet leveren over het glasvezel van efiber. KPN gaat op bij jou in de straat gewoon zijn eigen glasvezelnet aanleggen. 

Beste ​@Hcmv KPN is druk doende alle koperlijnen te vervangen door glasvezel en KPN is niet geïnteresseerd in het huren van capaciteit bij derde partijen.

Derde partijen kunnen wel capaciteit inhuren bij KPN Wholesale ( de groothandel van KPN zeg maar.

Op dit moment kun je dus wel bij KPN terecht via de ‘oude’ koperlijn met op jouw adres maximaal 146Mbit/s, een mooie snelheid, voor de meeste consumenten meer dan voldoende.

Succes met je beslissing.

Citaat over Glaspoort:

Is Glaspoort KPN?

Glaspoort is een in 2021 opgerichte joint-venture van KPN en pensioenuitvoerder APG om de glasvezelstrategie van KPN te versnellen en daarmee de marktpositie van KPN te versterken.31 okt 2024

Dank voor jullie reacties 

ik begrijp dat glaspoort dan een eigen glasvezel aansluiting wil gaan realiseren?

weer de straten open en een tweede kabel in huis?

lijkt me apart, maar dan zoeken we verder

nogmaals dank voor de reacties 

mvg

Eddy

Beste ​@JanD 

146 mb is tegenwoordig niet echt meer zo’n mooie snelheid met 2 grote gamepc’s en 2 PlayStations in huis waar naar hartelust online op gegamed wordt 

en dan nog alle randapparatuur op wifi

gelukkig kan het tegenwoordig allemaal tegelijk 

mvg

Eddy

Reageer