Skip to main content

Sinds 01 mei ben ik tot mijn spijt overgestapt van Ziggo naar KPN.

Tot heden is het mij niet gelukt zo dichtbij mogelijk bij de snelheid van 1000 mb/s te halen. 

Hiervoor had ik Ziggo met 200 mb/sec. En daar haalde ik meer dan mijn abonnement. 

Alle mogelijke geprobeerd. Herhaaldelijk modem opnieuw gestart ook mede het glasvezel box. 

Laptop (netwerk ) die 1GB ondersteund rechtstreeks op de modem gekoppeld ( overige poorten leeg gehouden en daar haalde ik de belabberde snelheid van 94,89 DL om 120,35 UP. 

Upload is hoger dat download snelheid. 

De vraag is wat ik nu zou moeten doen. Om alsnog de aangeboden snelheid van 1GB te halen. Nu haal ik niet eens de snelheid van mijn vorige aanbieder. 

Alvast dank.

Sanjay P

 

Natuurlijk behoor je de goede snelheid re kunnen halen. Bekabeld met een geschikte laptop zou je zo rond de 930/930 moeten halen. Ik raad je aan om de klantenservice 0800-0402 te bellen.


Natuurlijk behoor je de goede snelheid re kunnen halen. Bekabeld met een geschikte laptop zou je zo rond de 930/930 moeten halen. Ik raad je aan om de klantenservice 0800-0402 te bellen.

Dat zal vandaag niet gaan helaas:

Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Dank voor de reacties. Ik heb hierover eerder al contact gehad met KPN. Volgens hen leveren zij, wat men belooft heeft.  Volgens hen meten zij 1GB/s.

Een medewerker vond als ik 400 zou meten ( speednet.net) dat zij ( lees KPN) als acceptabel vinden. Terwijl ik voor 1000GB heb gekozen. 

Ik ga maandag wederom een poging wagen.

Gr. 

Sanjay P 

 


Heb je al een andere kabel geprobeerd of een andere laptop? Kan het een instelling zijn in de laptop?


Branden er 2 ledjes bij de poort achter op de KPN Box? 


Bekabeld zou je gewoon rond de 900 moeten halen zowel download als upload. Wel is het advies om de app van ookla zelf te downloaden en niet via de browser. Controleer voor de zekerheid of je laptop ook wel echt bekabeld is verbonden en niet stiekem toch via wifi. Klantenservice kan je niet laten opschepen met '’het is wel goed genoeg'’, vraag in dat geval een monteur om het te komen controleren. Doe dit wel als je je eigen apparatuur hebt uitgesloten want als wij een perfecte snelheid meten op onze apparatuur dan moet je voorrijkosten betalen.


* Beide lampjes (groen/geel) branden op de modem. 

* Meerdere kabels (cat 5e en cat6). gebruikt .

* Laptop netwerkcard ondersteund 1GB ( dit ook doorlopen volgens stappenplan gegeven door KPN.

Kortom ik heb alle mogelijke van mijn geprobeerd. 

Dank voor jullie reacties.

 


* Beide lampjes (groen/geel) branden op de modem. 

@Sanjay P zei je nou groen/geel? Zou je eens een foto kunnen plaatsen? Als je de V10 hebt dan moet alles groen zijn, heb je de KPN Box 12 dan moet er geen geel lampje branden. 🤔

Op deze topic kun je er alles over lezen:

Ook wat die lampjes inhouden. 


* Beide lampjes (groen/geel) branden op de modem. 

@Sanjay P zei je nou groen/geel? Zou je eens een foto kunnen plaatsen? Als je de V10 hebt dan moet alles groen zijn, heb je de KPN Box 12 dan moet er geen geel lampje branden. 🤔

Op deze topic kun je er alles over lezen:

Ook wat die lampjes inhouden. 

Op de LAN en WAN poorten achter het modem zitten twee lampjes, een groene en een gele/oranje. Bij een groen lampje betekend het dat er een apparaat verbonden is en bij het gele/oranje lampje dat er daadwerkelijk dataoverdracht plaats vindt. Dit staat los van de lampjes aan de voorkant van het modem.

 

 


Met Geel en groen lampje bedoel ik de poorten aan de achterzijde van de modem. 

Aan de voorzijde branden allen groen..

 


Hi @Sanjay P, welkom hier. Ik denk ook graag mee. 

Welke waardes haal je als je een speedtest doet op je telefoon in de omgeving van de modem? Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? 


Hoi Alex, 

Zowel glasvezel box als modem zijn spanningsloos gezet en getest. Waarden lag rond 123DL en 89,8 Ul.u

Uiteindelijk heeft de 1ste lijn het opgeschaald naar de 2de lijn. Uiteindelijk is besloten om de modem om te ruilen. Want de metingen bleven laag. 

Het is nu wachten op de nieuwe modem die morgen wordt geleverd. Het nu even afwachten. 

Tot zover, wordt vervolgd.

Mvg,

Sanjay 


Laat je het even weten of dat de oplossing is? 


Update!!

Modem is omgewisseld en afgelopen dagen op meerdere momenten gemeten. Download is aanzienlijk veranderd naar gemiddeld 900mb/s. Upload is niet wat het zou moeten zijn en dat kijk ik even aan.  Ik blijf de snelheden monitoren.

 


Dat is dus nog lang niet goed immers zowel de download als de upload zouden rond de 940Mbps moeten liggen.

 

Heb je die meting ook een keer op een andere computer uitgevoerd?


Nog geen andere metingen op een ander pc gedaan.

Ik ben het nog aan het monitoren.

Wordt vervolgd.

 


Hi Sanjay, ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat en of het nog lukt om het op een andere pc te meten. 

Ik vroeg je nog om een meting te doen op je smartphone, waren dit de resultaten? Ik ben namelijk benieuwd wat te uploadsnelheid daarop is. 

Hoi Alex, 

Zowel glasvezel box als modem zijn spanningsloos gezet en getest. Waarden lag rond 123DL en 89,8 Ul.u

 


Beste Alex,

Het is mij nog niet gelukt om op een ander pc te testen. 

Op mijn mobiel heb ik dat wel kunnen testen (zie foto). Metingen zijn niet consequent.

 


Op mobiel kan het kloppen dat het niet consequent is, ik wilde alleen weten welke upload je haalt en dat is dus wel hoog. Dus ik verwacht dat het toch ergens in de laptop moet zitten. 


Reageer