Skip to main content

Hallo,

 

Een 6 weken geleden dacht ik de overstap naar KPN Glasvezel te maken. 

14 maart de bestelling gedaan, 20 maart een monteur om het glasvezel naar binnen te brengen. Prima denk je. Echter wit de monteur mij te vertellen dat de kabel een breuk had. Een week later is hij nog eens langs geweest en heeft geconstateerd dat de kabel vlak bij het distributiepunt was gebroken. En dat ik bericht zou krijgen over een oplossing. Helaas niet meer van gehoord.

 

7 April zelf maar eens contact opgenomen met KPN netwerk. “ Wij hebben uw bericht meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij zullen uw bericht verder in behandeling nemen en bellen u spoedig terug voor een afspraak. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”

Niets meer van vernomen.

26 April zelf maar weer eens gebeld met KPN Netwerk, deze keer werd ik doorverbonden met een onderaannemer. Ook deze wist mij niets te vertellen. Behalve dat ik binnen een week gebeld zou worden. Je kan het wel raden…. weer niets.

2 mei: Een mail van KPN. Je nieuwe abonnement gaat in. Alles werkt ! Een blik op de NT verteld mij dat niets werkt, want het ding staat nog steeds in storing. Vervolgens stop die middag mijn actieve Ziggo verbinding. Ik bel dus weer met de klantenservice van KPN, verhaal nogmaals uitgelegd. KPN netwerk heeft onterecht een signaal naar Ziggo gestuurd om het internet daar te stoppen. De medewerker weet mij te vertellen dat hij dit zelf niet ongedaan kan maken, en verder niet kan. Het enige wat hij kan doen is een monteur sturen en een noodoplossing een mobiele hotspot.

3 mei, de monteur komt langs. kijkt 2 minuten, en zegt, ja, hier kan ik niets voor betekenen. Ja duh,dat wist ik zelf ook wel. 🙂 Ik vraag hem naar de hotpot…. die heeft hij niet bij zich. Want dat hebben ze nooit, en wie me dat heeft wijs gemaakt ? Klantenservice.

Na vertrek van de monteur nog maar eens gebeld, na een korte verhandeling zou ik binnen 3 uur teruggebeld worden. Je raad het nooit. Er werd niet gebeld.

4 mei nog maar eens gebeld met de KPN klantenservice met de vraag wat de status van de aanvraag is. Medewerker 1 wist me niet zoveel te vertellen en hing op in het midden van het gesprek.

poging 2. Geen echte oplossing, maar een mifi router opgestuurd. Heb ik verder geen zak aan want ik kan het ding niet aansluiten op mijn bekabelde netwerk. Bovendien is het traag.

Ondertussen zelf Ziggo maar gebeld of ze het opnieuw willen activeren tot de KPN z’n zaakjes op orde heeft. Ik moest zelf een datum opgeven wanneer het eindigt. Heb er maar een maand van gemaakt, maar heb er weinig vertrouwen in.

Ik ben nu wel toe aan een fatsoenlijk antwoord, want dit slaat echt werkelijk nergens op.

Vriendelijke groet,

Hans Beld
 

 

Goedenavond @HansyHansy en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai. 

Begrijp na het lezen van je bericht heel goed dat je toe bent aan een fatsoenlijk antwoord; deze gang verdient zeker niet de schoonheidsprijs en je mag uiteraard beter van ons verwachten. In ieder geval positief dat Ziggo je weer aan heeft kunnen sluiten zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van een goed werkende verbinding. Ik wil er vanaf hier in ieder geval alles aan doen wat binnen mijn macht ligt om jou van meer duidelijkheid te voorzien; zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Goedenavond @HansyHansy en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai. 

Begrijp na het lezen van je bericht heel goed dat je toe bent aan een fatsoenlijk antwoord; deze gang verdient zeker niet de schoonheidsprijs en je mag uiteraard beter van ons verwachten. In ieder geval positief dat Ziggo je weer aan heeft kunnen sluiten zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van een goed werkende verbinding. Ik wil er vanaf hier in ieder geval alles aan doen wat binnen mijn macht ligt om jou van meer duidelijkheid te voorzien; zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Volgens mij is alles wat je nodig hebt van me al ingevuld in het profiel.


Yes, bedankt @HansyHansy.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er staat op dit moment een ticket open. Dat houdt in dat de technische dienst jouw case in beheer heeft en kijkt naar een oplossing. In het desbetreffende ticket heb ik een toelichting gemaakt en aangegeven wat op dit moment de stand van zaken is plus het verzoek vanuit heb om zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. Ik ben het echt helemaal met je eens dat dit allemaal veel te lang duurt en dit is ook zeker niet de start zoals wij die voor ogen hadden. Mocht je begin volgende week nog steeds niks hebben gehoord, laat mij dit dan vooral weten. Het liefst had ik je nu meteen al willen voorzien van de gewenste duidelijkheid maar dat gaat me simpelweg niet lukken, het spijt me. 


9-mei: gebeld door KPN n.a.v. deze forum post. Contact persoon zou de onderaannemers van KPN netwerk gaan vragen naar een status update.

16-mei: nog maar eens gebeld met het speciale nummer van KPN. Want verder geen status update meer gehad. Blijkbaar is er een vraag bij KPN Netwerk uitgezet waar ze nog geen update van hebben gehad. Dus ze zouden er achteraan gaan en me terug bellen… 


9-mei: gebeld door KPN n.a.v. deze forum post. Contact persoon zou de onderaannemers van KPN netwerk gaan vragen naar een status update.

16-mei: nog maar eens gebeld met het speciale nummer van KPN. Want verder geen status update meer gehad. Blijkbaar is er een vraag bij KPN Netwerk uitgezet waar ze nog geen update van hebben gehad. Dus ze zouden er achteraan gaan en me terug bellen… 

Bedankt voor de terugkoppeling @HansyHansy, ik hoop uiteraard dat je snel van ze hoort! 


17 Mei: Inmiddels 14.45 maar nog steeds niets vernomen van KPN en of KPN Netwerk. Gister e.o.a. verhaal dat het ticket was verwijderd, en er een nieuw ticket was gemaakt. Nog maar eens bellen. Poging 1 werd ik er door de automatische telefoon centrale er uit gegooid :-D 

 

Poging twee….  

Er komt een monteur op 23 mei.
 

23 Mei. Monteur geweest, constateert exact hetzelfde als de monteur op 27 maart. Verzekerd me dat ik komende week nog wat van ze hoor, en dat ze een nieuwe onderaannemer van KPN Netwerk zijn, en dat zij wel alle problemen snel oplossen.

Mooi we zijn in ongeveer 60 dagen precies 0 opgeschoten. Nog even en de winterjas kan weer uit de kast.


25 Mei gebeld door iemand van KPN Netwerk of de onderaannemer, ze zouden iemand sturen op de 26ste maar naar even wat heen en weer, kwam het er op neer dat er meer problemen waren in de buurt, en dat mijn ticket gesloten zou worden, en in een groter gezamenlijk ticket zou worden opgepakt. maar ja. Wanneer dat is mij nog steeds niet bekend.

….

 

WTF KPN..


25 Mei gebeld door iemand van KPN Netwerk of de onderaannemer, ze zouden iemand sturen op de 26ste maar naar even wat heen en weer, kwam het er op neer dat er meer problemen waren in de buurt, en dat mijn ticket gesloten zou worden, en in een groter gezamenlijk ticket zou worden opgepakt. maar ja. Wanneer dat is mij nog steeds niet bekend.

….

 

WTF KPN..

Klopt @HansyHansy, dat zie ik ook staan in het ticket. Ik kan je helaas vanaf hier ook niet vertellen wanneer dit verder wordt opgepakt maar het feit dat de juiste afdeling hiermee bezig is, geeft me goede hoop dat het snel wordt opgepakt. 


We zijn inmiddels alweer bijna 30 dagen verder na het openen van dit Topic. Feitelijk ben ik nog geen snars verder dan 30 dagen geleden. Mijn geduld begint een beetje op te raken. Zeker nadat ik gister dood leuk een factuur van de KPN kreeg of ik even wou betalen. (ik heb de overboeking gestorneerd want ja. Er is niets geleverd, behalve een pak aan frustratie. De zogenaamde “ we gaan er nu echt mee aan de slag “ mensen blijven angstvallig stil….


Zo, 5 juni alweer. Vrijdag nog maar eens gebeld met de kpn. Weer geen datum. Ja we zien dat er iets met het ticket is gedaan…. als u volgende week niets hoort, dan moet u nog maar eens bellen. 

Ondertussen zijn we een maand verder en is Ziggo er met gestopt. Die heb ik vandaag ZELF maar weer eens met ZIGGO gebeld en het hele verhaal nog maar eens uitgelegd. Nu blijven ze leveren tot 1 augustus. Ik heb ze gezegd: de volgende keer als ik bel, dan is dat om internet bij jullie af te nemen want als de KPN het dan NOG niet voor elkaar heeft…. dan to hell with it.


Zo, 5 juni alweer. Vrijdag nog maar eens gebeld met de kpn. Weer geen datum. Ja we zien dat er iets met het ticket is gedaan…. als u volgende week niets hoort, dan moet u nog maar eens bellen. 

Ondertussen zijn we een maand verder en is Ziggo er met gestopt. Die heb ik vandaag ZELF maar weer eens met ZIGGO gebeld en het hele verhaal nog maar eens uitgelegd. Nu blijven ze leveren tot 1 augustus. Ik heb ze gezegd: de volgende keer als ik bel, dan is dat om internet bij jullie af te nemen want als de KPN het dan NOG niet voor elkaar heeft…. dan to hell with it.

Snap ik helemaal dat je er zo in staat @HansyHansy.

Ik zie ook dat je afgelopen vrijdag 2 juni contact hebt gehad met de juiste afdeling en dat zij contact met je gaan nemen zodra ze meer weten over het desbetreffende probleem (schijnbaar iets met de voeding). Het liefst had ik je natuurlijk van een datum willen voorzien maar daarvoor zijn we als provider (KPN) afhankelijk van de netwerkleverancier (KPN Netwerk). 


Nou, uiteraard zelf maar weer eens achter aan gebeld, want pro-actieve communicatie is er alleen wanneer er betaald moet worden. Nu komen ze op zaterdag maar weer eens bij me langs om te constateren dat de kabel op 200m is gebroken… voor de -tigste keer. Ik ben er wel een beetje klaar mee…. als ik volgende week niets weet over een definitieve oplossing met een datum er op, dan ga ik wel weer terug naar Ziggo.


 

Snap ik helemaal dat je er zo in staat @HansyHansy.

 (schijnbaar iets met de voeding). 

Haha. De kabel is GEBROKEN. ik heb er foto’s van gezien van de 1ste monteur die langs kwam…
Leuk dat ze de voeding gaan repareren. Mijn god. Wat een gepruts.

 


 

Snap ik helemaal dat je er zo in staat @HansyHansy.

 (schijnbaar iets met de voeding). 

Haha. De kabel is GEBROKEN. ik heb er foto’s van gezien van de 1ste monteur die langs kwam…
Leuk dat ze de voeding gaan repareren. Mijn god. Wat een gepruts.

 

Ik geef alleen aan wat ik in het ticket zie staan @HansyHansy. Zie dat je gister ook nog contact hebt gehad en dat je hebt aangegeven beter op de hoogte te willen worden gehouden, wat ik gezien de situatie heel goed begrijp. 


Ik geef alleen aan wat ik in het ticket zie staan @HansyHansy. Zie dat je gister ook nog contact hebt gehad en dat je hebt aangegeven beter op de hoogte te willen worden gehouden, wat ik gezien de situatie heel goed begrijp. 

 

Dat snap ik.

Het is gewoon wel heel interessant, dat de monteurs die komen allemaal hetzelfde constateren, namelijk; kabelbreuk, maar er in het ticket heel iets anders staat, niet? Er gaat echt iets mis in de communicatie bij jullie en met jullie onderaannemers en of in jullie ict systemen en koppelingen. Toch interessant voor een bedrijf dat in ‘communicatie’ werkt.


Ok, nog even een kleine update. Vandaag zou er een monteur komen van de onderaannemer zo is mij verteld in het laatste belletje. Dus ik had huisarrest van 8 tot 11 (en volgens de meneer van de KPN zou het ook wel eens 13 uur kunnen worden). Je raad het al: niemand gezien. 


Ok, nog even een kleine update. Vandaag zou er een monteur komen van de onderaannemer zo is mij verteld in het laatste belletje. Dus ik had huisarrest van 8 tot 11 (en volgens de meneer van de KPN zou het ook wel eens 13 uur kunnen worden). Je raad het al: niemand gezien. 

Sterkte er mee en ik heb bewondering voor je geduld!


*zucht* Dan staat mij nog h.e.e.a. te wachten…

Ongelofelijk dat KPN zo met z’n klanten om durft te gaan! En helaas kan ik beamen dat je niet de enige bent en dat het gewoon 1 grote teringzooi is. Zelfs hier op het forum wordt door van allerlei mensen zoals moderators e.d. zaken beloofd maar zelden nagekomen. Wellicht tijd om onze klachten eens te bundelen en een instantie zoals de ombudsman of consumentenbond in te schakelen? 


Ok, nog even een kleine update. Vandaag zou er een monteur komen van de onderaannemer zo is mij verteld in het laatste belletje. Dus ik had huisarrest van 8 tot 11 (en volgens de meneer van de KPN zou het ook wel eens 13 uur kunnen worden). Je raad het al: niemand gezien. 

15 juni alweer. Ik heb 13 juni nog gebeld. Ze wisten me weer niet veel te vertellen dan dat het ticket was geupdate. Een datum met wanneer er iets zou gebeuren wisten ze me niet te vertellen. Na wat aandringen zou men toch maar weer eens met KPN Netwerk bellen, en mij op de hoogte houden. Nou nog steeds niets gehoord natuurlijk. Ook bij het “ we gaan het nu allemaal voor je regelen “ telefoonnummer is mijn vertrouwen dusdanig gezakt dat ze me beter het nummer van de planner van de onderaannemer kunnen geven. Want dat pro-actief oplossen en pro-actieve communicatie valt me echt smerig tegen.


@JanZ_ Hallo? Mag ik een update ?


@JanZ_ Hallo? Mag ik een update ?

Sorry @HansyHansy, ik ben niet altijd aanwezig!

Wel zie ik dat het ticket (uiteraard) nog steeds openstaat maar ook dat er 16 juni vlak nadat je dit bericht had gepost, contact is geweest. 


Wat is de status. Zijn jullie er überhaupt wel mee bezig? Ik heb niet het idee dat jullie het ticket proberen gesloten te krijgen en dat jullie alleen maar een passief doorgeef luikje zijn @JanZ_ Kom op zeg. Stroop die mouwen eens op… 


Goedemorgen @HansyHansy, ik begrijp je frustratie hoor want we vragen veel van je geduld. Ik kan vanaf hier alleen geen ijzer met mijn handen breken; het is in beheer bij de juiste afdeling en ik heb vanaf hier geen mogelijkheid om dit proces voor je te versnellen, het spijt me. Het is in zeker geen kwestie van onwil dus ik hoop ook op een beetje begrip vanuit jouw kant. Zodra er meer bekend is, zal er echt contact met je worden opgenomen. En als ik dat had kunnen versnellen, dan deed ik dat ook. 


@JanZ_ dat geloof ik graag, maar als jullie niet veel kunnen doen, wat is dan ‘t hele nut van jullie afdeling? Pappen en nat houden?!
 

Van hier uit ziet het er toch echt anders uit. Ik hoor nu sinds de aanvraag “ja het ligt nu bij die en die afdeling, het gaat nu goed komen” ondertussen worden er tickets gesloten en aangemaakt ( goed voor je kpi ) en gebeurt er voor mijn gevoel helemaal niets. Als ik in juli niks weet dan maakt kpn voor mij de keus om naar ziggo te gaan jammer maar helaas. Aan mijn geduld zit ook een grens.


Ik zou de hele rataplan al lang geannuleerd hebben. Terug naar de kabelboer.