Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds ik in mijn woning ben komen wonen (2 jaar geleden) ligt er een kabel bloot die uit de woning komt (zie foto).

Ik had de kabel uit het zicht weggewerkt, maar wil nu de tuin opnieuw gaan bestraten. Dit kan problemen opleveren met de kabel. Na contact met de verhuurder en T-Mobile blijkt dit om de telefoon-/internetkabel van KPN te gaan, waar zij niet aan mogen komen. In de huidige situatie kan hij snel beschadigd raken, waardoor ik straks dus geen internetverbinding heb.

Ik ben al de hele dag hiermee bezig, maar word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb eerst contact opgenomen met T-Mobile, omdat ik daar TV en internet afneem. Zij laten weten dat de kabel van KPN is, en dat ze daar niets aan mogen doen. Ze verwijzen me dus door naar KPN. Vervolgens heb ik de KPN klantenservice gebeld (0800-0402). Zij gaven aan ook niet te kunnen helpen, en verwezen mij naar KPN netwerken (088-0063744). Hier gaven ze aan dat er een monteur naar moest komen kijken, maar dat ik daar niet zelf de opdracht voor mocht geven. Ik moest dus weer contact opnemen met T-Mobile om dit te regelen. T-Mobile geeft vervolgens weer aan dat zij dit niet kunnen doen, omdat het probleem bij KPN ligt. Als ik vervolgens weer contact opneem met KPN netwerken, geven ze aan dat ze me niet kunnen helpen, en dat ik contact op moet nemen met de klantenservice via 0800-0402. Zo blijft ik dus rondjes lopen, en word ik constant van het kastje naar de muur gestuurd. 

Graag zou ik willen dat de situatie wordt aangepast waardoor de kabel veilig komt te liggen, en ik mijn tuin opnieuw kan bestraten. Hoe kan dit nu worden opgelost???

Dit kan zo te zien niet makkelijk aangepast. Hij komt uit de grond en net daarboven gaat ie je huis in. Hij zou dan lager je huis in moeten. Dat zal niet eenvoudig zijn, anders was dat bij aanleg al gedaan lijkt mij.

Om de kabel te beschermen kun je er het best een ombouwtje omheen maken. Er zijn ook speciale kapjes voor te krijgen, maar dan zou je even bij een bouwmarkt moeten informeren denk ik.

Gewoon een inkeping bij de tegel die er komt te liggen zie ik ook vaak bij dit soort situaties.

Of werk de kabel weg door een plantenbak langs de gevel te construeren.

Verder zitten er best nog wat lagen in voordat je bij de draadjes komt met het signaal.

Je kunt een verplaatsing van een aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl.


Moeilijk verhaal. Toen de kabel gelegd is ... 40 jaar geleden ofzo ... toen lag de grond denk ik hoger waardoor de kabel onder de grond lag. Nu is het wat gezakt en ligt de kabel bloot. Daar kan KPN niets aan doen. En ik denk ook niet dat KPN dit zomaar gratis aan komt passen. Als u het anders wil, dan gaat u dat geld kosten denk ik.

De eigenaar van het pand behoort te zorgen dat de grond om het gebouw op niveau blijft. Dus bijvullen en ophogen zo af en toe.


Ok, ik denk dat dus de makkelijkste oplossing is om bij het betegelen de tuin iets op te hogen, waardoor de kabel onder de grond komt te liggen. Ik neem aan dat er gewoon grond overheen kan, zonder de kabel extra te beschermen?


Ik neem aan dat er gewoon grond overheen kan, zonder de kabel extra te beschermen?

Ja, dit is al een kabel bedoeld voor in de grond.

Ik had nog een tip toegevoegd, die je mogelijk gemist hebt…

Of werk de kabel weg door een plantenbak langs de gevel te construeren.

 


Bedankt voor jullie snelle reactie! Ben blij dat het al met al simpel op te lossen is :grinning:


Toch vind ik dat TM er zich erg gemakkelijk vanaf maakt: je bent klant bij hun, dus jij hebt feitelijk niets met KPN te maken. Zij zouden als provider de melding door moeten geven aan KPNNetwerkNL en niet jou met een kluitje 't riet in sturen en dan maar laten zwemmen. Iets om over na te denken als je je abo gaat verlengen….


Ok, ik denk dat dus de makkelijkste oplossing is om bij het betegelen de tuin iets op te hogen, waardoor de kabel onder de grond komt te liggen. Ik neem aan dat er gewoon grond overheen kan, zonder de kabel extra te beschermen?

Ja inderdaad. En dan hoef je ook bij de deur wat minder ver omhoog te stappen. Want bij de deur is het misschien ook wel gezakt lijkt me.