Skip to main content

Beste,

 

Vanmiddag is in mijn nieuwe huis tijdens een verbouwing een blauwe KPN kabel geraakt (zie foto's - het gaat om het kleine blauwe stukje kabel wat rechtsonderin uit de muur steekt). Dit is een jaren 70 woning. En dit is waar de kpn kabel de woning binnen komt aan de voorzijde van woning in de muur van de woonkamer. 

Ik heb geen idee wat ik nu moet of wie ik kan bellen om te helpen dit te herstellen. Wie/welke partij kan mij helpen bij het herstel hiervan of het eventueel aanleggen van een nieuwe aansluiting naar de meterkast? 

 

Als u KPN gaat afnemen, kan de monteur dit mogelijk nog herstellen al is het stuk draad wel heel klein geworden. Vul u profiel aan zodat medewerkers even mee kunnen kijken.


Ja ik heb op mijn huidige adres KPN. Alleen op het nieuwe adres heb ik nog geen aansluiting/provider omdat ik pas 15-01 over ga. Ik was wel van plan om dat aan te vragen, maar dan moet dit waarschijnlijk eerst hersteld zijn..? De muren moeten ook gestuukt worden en de vloer gelegd dus hoe eerder dit hersteld / gerepareerd wordt hoe beter… 


Ik weet niet of een monteur zomaar extra langskomt. Of het dan gratis is, kan ik al helemaal niet garanderen. Hier zal een medewerkers antwoord op moeten geven.


Goed dat je dit meldt, @Harm-Jan Schless! Als je al diensten had op dat adres was het geen probleem om gewoon gelijk een monteur te plannen. Maar zonder dat, of een lopende verhuizing, wordt het wat lastiger. Ik zie een adres in je forumprofiel. Is dat het nieuwe adres waar de kabel nu stuk is? Wil je ook nog je huidige adres toevoegen aan het profiel, mag wel in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan gaan we kijken wat wij kunnen doen.


Hoi Erik,

Dank voor je reactie. Het adres in mijn profiel is mijn huidige adres waar ik al klant ben van jullie. Het adres waar ik binnenkort naar toe hoop te verhuizen en waar de kabel nu stuk is + additionele info m.b.t. het probleem heb ik zojuist toegevoegd aan de sectie “persoonlijke opmerking” .

Ik hoor graag! 


Ik zie dat ik hier nog niet weer op terug gekomen ben. Sorry dat het zo lang geduurd heeft, @Harm-Jan Schless! Het gaat helaas niet lukken om hier een monteur te krijgen zonder dat er een lopende aanvraag (nieuw, of verhuizing) is op dat nieuwe adres 😞 En op het moment dat er een aanvraag is, nieuw of verhuizing, dan zal de monteur ook op of na de geplande leverdatum pas kunnen komen, niet van te voren al. Je kunt het beste dan ook, als je al een idee hebt van wanneer je gaat verhuizen, nu al de verhuizing (of nieuwe aanvraag) op het nieuwe adres regelen. Je kunt dan ook zo snel mogelijk een afspraak maken zodat deze ook op de leverdatum kan. 


Beste Erik,

Aangezien ik op dat adres via kabel aanzienlijk hogere downloadsnelheid kan bereiken dan via KPN heb ik besloten om voor een andere internetprovider te gaan. Dank voor je tijd en moeite. 

 

Ps: Mochten jullie ooit op dat adres glasvezel leggen zal ik KPN als aanbieder heroverwegen :)

 

Mvg,

Harm-Jan Schless


ik zou de aansluitpunt niet wegwerken. 

als ik u was. als u dat toch doet en u wilt van provider wisselen dat onder het kpn structuur valt. 

dan moet alles weer opengebroken worden. 

of er moet een hele nieuwe kabel ondergronds naar binnen gebracht worden. 

en dit kan heel duur zijn. 

 

een hogere snelheid zegt niets als de lijn instabiel is.

 

ik zou een elektricien vragen of ieamd die er verstand van heeft om de kabel professioneel te verlengen. dan zou je het kunnen stucen. 


Hoi Darkie,

 

Dat is reeds gebeurd. We hebben de kabel laten uitkomen in een contactdoos zodat deze altijd bereikbaar blijft voor een monteur in de toekomst, maar bedankt voor het meedenken ;)


Beste Erik,

Aangezien ik op dat adres via kabel aanzienlijk hogere downloadsnelheid kan bereiken dan via KPN heb ik besloten om voor een andere internetprovider te gaan. Dank voor je tijd en moeite. 

 

Snap ik helemaal, Harm-Jan :smile:

En fijn dat je de kabel zo handig hebt weggewerkt, dat scheelt een boel gedoe als het aansluitpunt ooit nog wel weer nodig is :thumbsup_tone1:

 

Dat is reeds gebeurd. We hebben de kabel laten uitkomen in een contactdoos zodat deze altijd bereikbaar blijft voor een monteur in de toekomst, maar bedankt voor het meedenken ;)