Skip to main content

KPN zegt over zichzelf: “Ons bedrijf bestaat bij de gratie van onze klanten. Zonder klanten verliezen onze betrouwbare netwerken, diensten en producten hun toegevoegde waarde. Bij alles wat we doen, stellen wij daarom onze klanten en hun belang voorop.

 

Vorig jaar kreeg ik een brief van KPN dat er glasvezel in mijn straat komt. Als mijn woning wordt aangesloten wordt mijn aansluiting kosteloos omgezet naar glasvezel. Hierbij wordt de volgende toezegging gedaan: “Hierdoor profiteert u van een snellere internetverbinding zonder dat u daar meer voor hoeft te betalen.”

 

Toen de aansluiting was gerealiseerd, bleek dat ik een ander abonnement nodig had en €20 per maand duurder uit zou zijn. Naar aanleiding van een klacht hierover is dit gecorrigeerd en bleef de prijs gelijk.

 

Nu blijkt dat de internetsnelheid ca 40Mbits is, gemeten via wifi en via de kabel. Deze snelheid had ik echter al. Het eerste onderdeel van de belofte, dat ik zou profiteren van een snellere internetaansluiting is dus nog niet gerealiseerd.

 

Bij de Helpdesk wordt dit niet begrepen. De reacties zijn onder andere: “uw internet is sneller maar uw abonnement niet, dus u moet een ander abonnement hebben" . Mijn reactie was dat ik dan duurder uit ben en dat klopt dus niet met de belofte. Een andere reactie is dat ze zeggen, dat ze dit niet kunnen veranderen. Ze bevestigen dus dat de gedane toezegging niet wordt nagekomen!

 

Nu had ik een beeld dat KPN een betrouwbare leverancier was maar dat valt dus erg tegen. Om klanten over te halen om glasvezel te gebruiken, worden beloften gedaan die vervolgens niet worden nagekomen.

 

Nu lees ik op jullie website bij jullie waarden dat jullie je klanten en hun belangen voorop zetten. Daarom en omdat ik al jarenlang klant ben bij KPN, doe ik een beroep op KPN om de gedane toezegging, dat ik zal gaan profiteren van een snellere internetaansluiting zonder extra kosten, ook na te komen.

 

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet, JHSmit

Welk type abonnement heb je nu? Want ik vraag me af of het sowieso wel goed gaat.


Hoi Joep,

 

Dit betreft een “Alles-in-één-zilver” abonnement van 40Mbits met veel extra's

Daarbij heb ik een Experia box 9 en Experia Wifi


Allemachtig dat is al oud!!! Maar anderzijds zeg je dat je abonnement aangepast is zonder prijsverhoging. Hoe zit dat dan?


Via een reactie op mijn klacht.

Je kunt nu aangeven dat je abonnement moet worden overgezet naar glasvezel en dan veranderen de kosten niet.

Dat ‘vinkje’ was er eerst niet...


Hoi @JHSmit . Welkom op het forum.

De potentie van glasvezel is vele malen groter maar wordt uiteindelijk wel bepaald door het abonnement wat je hebt. 

In jouw geval is dat een erg oude abonnementsvorm en daar zit de grens bij 40Mbit. Mocht je dus meer rendement willen dan is een upgrade naar een nieuw abonnement de enige oplossing.  (context op die zin die je aanhaalt. Veel mensen halen door de afstand tot de wijkcentrale en weerstand op het koper niet de volledige snelheid die bij het abonnement hoort. Bij glasvezel is deze garantie er wel. )

 


Erwin,

 

Prima.

Ik sta open voor een andere en sneller abonnement.

Graag ontvang ik een aanbieding hiervoor.

Uiteraard met dezelfde functionaliteit welke ik nu heb en, conform de gedane toezegging, ook voor dezelfde prijs.

 

Met vriendelijke groet, Jaap

 

 


Als het waterleiding bedrijf schrijft dat jij kan genieten van meer water, dan is bepalend of ze schrijven dat ze de druk verhogen of dat ze de toevoer mogelijkheid van de hoeveelheid water vergroten. 

Data stroomt vergelijkbaar met water. KPN heeft niet geschreven dat ze de druk verhogen met glasvezel. Dat kunnen ze niet want de wijze waarop Data door glasvezel gaat is niet anders dan over koper. Met glasvezel gaat het om de mogelijke hoeveelheid data. 

Net als met water zal je de kraan moeten verbreden om meer binnen te krijgen. Dit gaat gepaard met een verandering in de apparatuur die KPN bij jouw heeft geplaatst. Dit doen ze niet in de vorm van eenmalige kosten zoals de loodgieter, maar zoals gebruikelijk is in deze branche via maandelijks in rekening te brengen kosten. 

Nu is het profiteren uitsluitend dat glasvezel in het algemeen minder gevoelig is dan koper voor storing, dat KPN sneller beloofd heeft lees ik nergens in jouw bericht. 

KPN belooft trouwens nooit wat, Het is altijd een ellelange opsomming van “Je kan”


Beste CorL,

 

Leuk verhaal maar het volgende citaat is volgens mij een zeer duidelijke belofte: “Hierdoor profiteert u van een snellere internetverbinding zonder dat u daar meer voor hoeft te betalen.”

Ik wacht de reactie van Erwin af.

Groeten Jaap


Glasvezel is sneller. Zonder duurder abonnement kan je dat niet benutten, maar sneller is het zeker 😉

De upload is in ieder geval hoger. Bij een verbinding over koper is de upload ongeveer 10 % van de download. Dus heb je een 100 mbit abonnement, dan heb je 100 mbit down en 10 mbit up. Bij glasvezel is de upload gelijk aan de download. Het abonnement is hetzelfde, kost bij glasvezel geen cent extra.


Nou in Hoorn was sprake van glasvezel in 2012. Toen ben ik er ingestonken. Het is nu 2021 en het is er nog niet.


Nou in Hoorn was sprake van glasvezel in 2012. Toen ben ik er ingestonken. Het is nu 2021 en het is er nog niet.

In 2012 werd er nog anders over de aanleg van glasvezel gedacht. Men legde toen glasvezel aan tot de wijkcentrale en vertelde dan tegen de klanten: u krijgt glasvezel. Terwijl het laatste stukje naar de woning nog gewoon koper bleef. Zo was dat toen.


@Nick83 en @CorL , lees even wat @JHSmit  schrijft, KPN belooft een snellere verbinding maar TS kreeg al de max volgens zijn dino contract, foutje in het nadeel van de klant dus, niet sneller wel stabieler voor hetzelfde geld.

@CorL Als het waterleiding bedrijf de aanbieding zou doen voor sneller water voor dezelfde prijs en men zet meer druk op de kraan zodat er meer liters per minuut uit kunnen komen betaal je nog steeds hetzelfde voor een liter water, alleen gebruik je er meer dus ga je wel meer betalen, maar is totaal niet te vergelijken met een internet aansluiting, je betaald namelijk voor de aansluiting en de mogelijke snelheid, niet hoeveel je gebruikt.


 

@CorLAls het waterleiding bedrijf de aanbieding zou doen voor sneller water voor dezelfde prijs en men zet meer druk op de kraan zodat er meer liters per minuut uit kunnen komen betaal je nog steeds hetzelfde voor een liter water, alleen gebruik je er meer dus ga je wel meer betalen, maar is totaal niet te vergelijken met een internet aansluiting, je betaald namelijk voor de aansluiting en de mogelijke snelheid, niet hoeveel je gebruikt.

Dat is de eerste keer dat ik je er op betrap dat je gelijk hebt. Voorbeeld was toch niet zo goed. :joy:


@Nick83en @CorL , lees even wat @JHSmit  schrijft, KPN belooft een snellere verbinding maar TS kreeg al de max volgens zijn dino contract, foutje in het nadeel van de klant dus, niet sneller wel stabieler voor hetzelfde geld.

De upload is nu met glasvezel in ieder geval hoger. Dus wat dat betreft is het sneller.


Ben toen wel voor glasvezel gaan betalen. De offerte en de factuur is zo ingericht  


Ben toen wel voor glasvezel gaan betalen. De offerte en de factuur is zo ingericht  

Ik weet niet hoe het toen was. Tegenwoordig maakt het niets uit. Prijzen voor koper of glasvezel verbinding zijn gelijk.


Ik heb geprobeerd het uit te leggen. KPN heeft je kosteloos overgezet naar een infrastructuur die je internetbehoeften toekomstbestendig maakt en waar een veel groter rendement uit te halen valt. Over die zin kunnen we blijven twisten maar dat lijkt me zinloos. Je kunt ‘gewoon’ met je bestaande abonnement verder op dit stabielere netwerk. 

Ik kan je geen aanbieding doen.