Skip to main content

Op 13 augustus storing gemeld. Lampje op modem blijft knipperen en kan niet verbinden.

storingen gebeld, gereset etc etc. Men wist niet waar het “zat”. Dan toch maar even een Box 12 geleend van zwager, geen oplossing.

Geen actie KPN, stilte ….

Toch maar bellen, “ohhh ja, ik zie een ticket ! Probleem niet opgelost dus ?”

Ehhhh hoe ?? Kabouters ??

Toch maar monteur gestuurd, lang verhaal kort, zware kast uitruimen, kast verplaatst zo dat monteur ruim baan heeft bij het ENIGE aansluitpunt in huis (WCD met meerdere dubbeladers) pruts pruts pruts, en ja hoor SYNC !

Monteur “u heeft de aders verwisselt meneer” dus ik had U eigenlijk een rekening moeten geven, maar dan had ik foto’s van de gewijzigde situatie moeten nemen !

Uhhhhh ….. wahhhh ?? Deze kast is niette tillen en al 3 jaar niet van zijn plaats geweest en U gaat mij vertellen dat ik de DA (dikaders) hebben gewisseld?

Ja…. jammer dat ik geen foto hebt gemaakt….

Wat hij niet wist dat ik ZELF 20 jaar bij PTT later “KPN” gewerkt heeft. Maar dat een monteur het lef heeft dit te zeggen vind ik onvolprezen KNAP, en dan niet eens gas terug nemen en zeggen “GRAPJE”…. Het is gezien mijn leeftijd dat ik geen zin had in een discussie, en vanwege het al bijna een week zonder internet en tv te zitten en al eigenlijk “blij” was vind ik het ronduit schandalig dat je dit volhoud. Mijn conclusie is veel simpeler met 20/25 jaar ervaring als monteur ……

Buiten DA gewisseld (verwisseld), klaar simpel, bijverdienen doe je maar bij AH voor mijn part. En moet ik nog dankjewel zeggen ook 🤷🏼‍♂️
Maar wel bijna een week zonder 😞

 

 

Maar waar bestond het “pruts, pruts” dan uit? Wat heeft de monteur gedaan? Wel jammer dat u zo negatief bent want de monteur heeft dus gedaan waar hij/zij voor kwam; de storing verhelpen!


Ik heb meer dan één keer moeten bellen, anders had ik nu nog zonder gezeten.

En monteur gaf aan dat ik zelf had “geprutst” aan draden. (DA paren)

Pruts Pruts staat voor jouw fantasie. En ik ben negatief en niet dankbaar als ik beticht word van iets wat ik ZELF niet gedaan heb (“geprutst”).

En storingsmonteur is bij aanvang geen dankbaar beroep, mits je je werk goed doet en niet de klant de schuld geeft 👍

“Pruts pruts” staat voor adertje verwisselen 🤪

Vaak “Pruts & Priegelwerk” …

NB

Ik heb opleiding gehad als “storingsmonteur” in 1977 voor vele jaren. In een tijd dat je storingen moest melden bij “007” (nee niet bij James Bond, 0800 0403 bestond niet) Ik ben dus storingsmonteur geweest (met nadruk op STORING) Dus ik weet van de hoed en de rand, ik vind het fijn dat je het voor die monteur “op neemt” maar dat is niet jouw taak 👍

 


Prima. Als mede klant is het dus niet mijn taak volgens u om suggesties aan te reiken. Fijne dag dan nog.


Even voor mijn beleving, maar u had dus voor die 13e augustus gewoon verbinding, ondanks dat de aders niet goed zaten ? @ Hoe dan ?


Ja, al vele jaren ….. dus wie het snapt mag het zeggen 🤷🏼‍♂️
En mijn PUNT blijft dat een monteur maar “gewoon” zegt “U hebt aan de draden zitten prutsen”. (knoeien voor Ernst Jan) 

En gewoon volhouden dat ik dacht dat hij serieus een grapje maakte en “geen rekening kon schrijven, want hij had geen foto gemaakt voor en na de situatie”. Kast moet leeggehaald worden om te verplaatsen, want PTT (KPN WCD / ISRa) zit achter de kast. 

Even voor alle duidelijkheid, het heeft altijd gewerkt, maar waarschijnlijk heeft KPN bij las of omsteek werkzaamheden in Streetcabinet / DSLAM de lijn op het reserve paar gezet OF heeft de monteur dit gedaan VOOR hij naar mijn adres kwam. MAAR dan toch MIJ de schuld geven …. raar maar waar. Ik hou best wel van een grapje, ook na 5 dagen zonder TV en internet, maar grappen over een rekening én foto’s met een staal gezicht 🥴 nee niet leuk 👎🏻 

@Ernst Jan / sorry, ik zie geen suggestie, maar een vraag én een opmerking over “NEGATIEF” zijn over werkzaamheden monteur. (wat ik vertaal in “ondankbaarheid”)

Bij navraag KPN staat er in LOG, fout buiten, maar zegt meneer van KPN “dat moet u niet zwart /wit zien, dat kan ook binnen zijn” 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️
 

Die tropentemperaturen eisen echt zijn tot nu 🥵

 

 

 

 

 


(knoeien voor Ernst Jan) 

 


@Ernst Jan / sorry, ik zie geen suggestie, maar een opmerking over mijn “ondankbaarheid” over werkzaamheden monteur. 

Geen woorden in mijn mond leggen! Ik heb het nergens over knoeien gehad!

In uw openings post schrijft u dat de monteur “pruts, pruts, pruts” deed. Ik vroeg alleen wat dan was om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is geweest.

Ik ben met deze thread verder klaar, ik hou er niet van beschuldigd te worden als je iemand probeert te helpen.


Ik hou niet van NOTOIRE schrijvers, ik beschuldig je nergens van, je stelde vragen over “pruts pruts” en was niet blij met mijn negatieve opmerkingen in de richting van de monteur. Maar met 560 commentaren van jou op andere postings kan ik met die van jou niets. Ik zie nog steeds geen suggestie in jouw commentaar. Met je 560 commentaren kan je veel beter frisse neus halen 👍 Ik wacht op uitleg van KPN (vm PTT)


@eXpTTr Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring met de monteur hebt gehad. Het is natuurlijk vreemd dat het altijd gewerkt heeft op de eerdere manier. Als de monteur constateert dat de aderparen dus eigenlijk verkeerd om hebben gezeten. Alleen is het natuurlijk niet nodig om hierbij een schuldige aan te wijzen. 

Er zijn dus geen kosten in rekening gebracht. Ik begrijp dat je voornaamste probleem zit in het feit dat de monteur aangaf dat je het probleem zelf veroorzaakt hebt? 

Wel is het onnodig om persoonlijk te worden om het probleem op te lossen. Op het forum helpen klanten elkaar, en als dit niet lukt dan komt een moderator langs. 

Ik weet zeker dat @Ernst-Jan het in dit geval goed bedoelt en je probeert te helpen of het probleem probeert vast te stellen. Onderlinge persoonlijke discussie zou ik hiermee dan ook graag willen beëindigen. 


Ik zie geen enkele oplossing in het commentaar van genoemde. alleen maar een vraag wat ik met “pruts pruts” bedoeld, en dat ik dankbaar moet zijn dat de monteur het probleem heeft opgelost. 
En dat hij het jammer vind dat ik zo negatief denkt  of mij uit laat over de monteur. Ik zoek geen begrip van mede forum gebruikers, ik zoek naar een antwoord van KPN ! Hoe komt een monteur tot de conclusie dat IK aan de aders in een doorgaans onbereikbaar/ ontoegankelijke WCD (wandcontactdoos) heb gezeten en het jammer vindt geen foto’s genomen te hebben (als) bewijs zodat hij mij GEEN rekening heeft kunnen geven.

Is dit klantvriendelijk anno 2022 ??

Wat wordt hier niet begrepen ? Ik zie niet in hoe forum gebruikers een oplossing kunnen bieden. Het probleem is immers opgelost, ik wil graag antwoord van KPN! Ik zit helemaal niet te wachten op “hulp” van Ernst Jan, want ook U (Rutger) heeft niet goed gelezen, deze meneer BIED geen oplossing. Maar ik dien wel een klacht in…. want de discussie gaat nu niet meer over een door mij verwisselde DA in een WCD (wat ik niet gedaan heb) maar over een forum gebruiker die het jammer vind dat ik dat ik negatief ben over de monteur die een storing heeft opgelost en mij de schuld geeft en het jammer vond mij geen rekening te kunnen geven. Ik was blijkbaar onterecht in de veronderstelling dat een moderator de mogelijkheid had even iets na te kijken en een zeker onterecht schuldgevoel weg te nemen, niet dus 👍

Bij deze discussie gesloten 🔐 

 


 


Hallo @eXpTTr , als je niet wilt dat forumleden reageren, moet je niet posten op een openbaar forum, maar rechtstreeks contact met KPN opnemen.

 


Dat is iets wat ik nét niet begrepen heb. Ik dacht dat KPN hier de problemen op zou nemen of een antwoord zou geven 🤷🏼‍♂️
Er kan geen oplossing word gegeven want het probleem is immers opgelost. Het was immers om mijn ongenoegen te ventileren, en ja, positief was ik niet en nog steeds niet. Zou niet weten waarom. Ik heb dit even verkeerd begrepen. Ik ga de klacht / ongenoegen wel via de e-mail indienen. Ik heb inderdaad het forum ten onrechte gebruikt voor een klacht. Want de oplossing was er al na wat gepruts (🫢) in de WCD van de 🧑‍🔧 monteur. Steek de BBQ maar aan met de rekening van prutsers die goed voor de baas denken te zijn indien ontvangen, en maak voortaan zelf eerst foto’s vóór er een monteur binnen is👍 En pruts allemaal naar hartelust👍

 


Hier vindt u de mogelijkheden om klachten in te dienen.


KIJK 👍👍👍👍 dat is dan de hulp die ik na mijn bericht had moeten hebben ! 👍👍👍 Bedankt førum gebruiker 🙏🏻