Skip to main content

Ik heb vandaag een tijdelijke nood dongel binnen gehad van KPN om thuis toch toegang tot Wifi te kunnen krijgen. Ik heb geen probleem met het werkend krijgen van de dongel op mijn laptop/PC. Het werkend krijgen van de dongel op de Experia Box v10A is wel een probleem.

Ik steek de dongel in de USB-poort van de Experia Box. Het lampje knippert blauw om aan te geven dat de dongel werkt, maar er komt geen wifi netwerk beschikbaar voor de telefoons en overige apparaten in huis om een internetverbinding te verkrijgen. Hoe krijg ik dit aan de praat?

 

Groet,

Samir

Beste @Samir92, welkom! Jammer om te lezen dat het in de V10A niet werkt: daar is het juist voor bedoeld! Heb je al eens handmatig gezocht naar een ander netwerk? Dan komt ‘ie er ook niet tussen? Kan je misschien de internet kabel uit de Experia Box trekken? Werkt het dan wel? En als laatste tip, zou je in de webinterface van de V10A kunnen inloggen en kijken of onder het kopje network/netwerk 4G wel aan staat (apn internet) en geen password.


De Experiabox zend altijd een WiFi netwerk uit. Of die nu verbinding heeft met internet of niet. Ook als de Experiabox geen verbinding heeft met internet is WiFi er gewoon. Als u de dongel in de Experiabox steekt, dan komt er ook geen extra WiFi netwerk bij ofzo.

Wat als u een pc of laptop bekabeld aansluit op de Experiabox? Heeft u dan internet? 


Ik heb het inderdaad ook zonder de netwerkkabel in de Experia geprobeerd en dat heeft ook niet gewerkt. Als ik in de webinterface kijk krijg ik de melding "Geen simkaart beschikbaar". Dit is natuurlijk heel vreemd aangezien de dongel wel in laptop/pc werkt


Ik heb het inderdaad ook zonder de netwerkkabel in de Experia geprobeerd...

Wat bedoelt u hier mee? Wat bedoelt u met "Experia"? De Experiabox? Of Experia WiFi versterkers? 


Ik heb het inderdaad ook zonder de netwerkkabel in de Experia geprobeerd...

Wat bedoelt u hier mee? Wat bedoelt u met "Experia"? De Experiabox? Of Experia WiFi versterkers? 

Moet ik dat oprecht voorkauwen? Uit context kan je toch wel opmaken dat ik het hier over de Experia V10A heb. Allereerst benoem ik dit feit bij het aanmaken van de topic en bovendien adviseert Marcia_ me hierboven letterlijk om de kabel uit de "Experia Box" te trekken. 


Beste @Samir92, is het inmiddels gelukt? Heb je anders inmiddels al vaste diensten? Of kan je er mee uit de voeten als je de dongel in een laptop plaatst? Anders zou ik moeten kijken of we een nieuwe dongel jouw kant op kunnen krijgen. 


Beste @Samir92, is het inmiddels gelukt? Heb je anders inmiddels al vaste diensten? Of kan je er mee uit de voeten als je de dongel in een laptop plaatst? Anders zou ik moeten kijken of we een nieuwe dongel jouw kant op kunnen krijgen. 

Het werkt helaas nog steeds niet. Vaste dienst gaat 4 mei pas in. Ik zou een nieuwe dongel enorm waarderen


Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen! Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?


Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen! Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

Done! Dankjewel, Marcia.


Hoi @Samir92, bedankt voor je gegevens. Ik ben nog even voor je aan het uitzoeken. Je schrijft in een van je eerdere berichten dat je er geen wifi komt. Kun je dat toelichten? Zoals Nick ook al schreef zou het wifinetwerk van je V10a er zelfs moeten staan als er geen wifi is. Staat je wifi wel aan als je in de webinterface?
Als we daar nu tegenaan lopen gaat een nieuwe dongel namelijk niets oplossen.

Los hiervan, had je ook al contact gehad met onze telefonische collega's bij 0800-0402?Â