Skip to main content
Let op! Over 15 maanden wordt je kopernetwerk uitgezet. Lees hier meer informatie.
nog 15 maanden.
 
Mooi is dat. Hier zit namelijk terdege een “dreigement” in. Ga je niet over op glasvezel, ben je straks de pineut, want die “boodschap” wordt ermee overgebracht. Heeft de kpn nog “maar” ruim één jaar de tijd om hèt glasvezeldrama bij een heleboel mensen op te lossen. Maar dat gaat ze gezien de huidige blunders/fouten echt niet lukken :-(
 
Het zou een erg verstandige zet zijn om hier de eerste pakweg 10 jaar vanaf te zien. Heeft de kpn genoeg tijd om hun administratie wat glasvezel betreft op orde te krijgen.

Wat is het probleem? Werkt glasvezel bij u niet?


Welke structurele blunders of fouten? Ik maak dagelijks een hoop mensen blij met glasvezel. En waar dat niet lukt word het binnen een korte tijd opgelost. Dus ik mis denk ik je boodschap. Verder geldt dit bericht enkel voor mensen die al glasvezel hebben, dus niet waar dit geen optie is.


Nee, dat werkt niet. In december 2021 is de gereedmelding (******) door kpnnetwerk/glaspoort gedaan. Een paar maanden later is de FTU in de meterkast geplaatst en zijn er “tig” monteurs langs geweest die iedere keer weer onverrichtte zaken weg zijn gegaan (ja ze hebben me “tijdelijk” op adsl aangesloten wat dus niet de bedoeling is) omdat ik al adsl had en wanneer ik dan bel, word je iedere keer weer met een nieuw kluitje het riet in gestuurd. Ik heb speciaal een kpn abonnement afgesloten om glasvezel, maar wacht ik al meer dan één half jaar op de activatie van de kpn. Op zowel kpnnetwerk als glaspoort wordt aangegeven dat er glasvezel sinds december 2021 beschikbaar is.

Ik betaal nu voor iets waar ik niet om gevraagd heb maar de oh zo gebrekkige administratie van glasvezel valt in het water bij de zeer goede administratie wanneer iemand dus binnen het jaar daarom dus weg wil bij de kpn.

 

Admin: postcode en huisnummer verwijderd met het oog op de privacy.


Oke, en in welke stap van oplossing zit je nu? Ik neem aan dat NetwerkNL al geïnformeerd is en ze er mee bezig zijn? 

 

Verder ben je best heel actief op het forum, dan weet je dat je beter niet je privé gegevens achter kan laten.


Oke, en in welke stap van oplossing zit je nu? Ik neem aan dat NetwerkNL al geïnformeerd is en ze er mee bezig zijn? 

 

Verder ben je best heel actief op het forum, dan weet je dat je beter niet je privé gegevens achter kan laten.

Och zoveel “privé” gegevens bevat desbetrefende postcode ******** niet. Zeker als het hier een “verzamel” postcode gaat met “toevoegingen”. Ga daar maar eens kijken en vragen dat er daar wel degelijk glasvezel bij de mensen in huis zit.

Admin: postcode en huisnummer verwijderd met het oog op de privacy.


Je weet als geen ander dat enkel moderators in de systemen van klanten dingen mogen opzoeken. Ik als monteur ben enkel bevoegd om dat te doen bij de klanten waar ik zelf (of een collega die hulp nodig heeft) werkzaamheden uitvoer. 

Maar wat is dan nu de status van het glasvezel? Je geeft aan dat het een verzamelpand is waarbij sommige bewoners (of bedrijven) wel al glasvezel heeft en andere niet. Lijkt me dat ze dan nog druk bezig zijn.  


Je weet als geen ander dat enkel moderators in de systemen van klanten dingen mogen opzoeken. Ik als monteur ben enkel bevoegd om dat te doen bij de klanten waar ik zelf (of een collega die hulp nodig heeft) werkzaamheden uitvoer. 

Maar wat is dan nu de status van het glasvezel? Je geeft aan dat het een verzamelpand is waarbij sommige bewoners (of bedrijven) wel al glasvezel heeft en andere niet. Lijkt me dat ze dan nog druk bezig zijn.  

Toe maar……. Ik vind een postcode (zoals ik die gegeven heb) niets te maken heeft met privacy. Er wonen “tig”  (dus niet maar één) mensen met die postcode en daarom heeft dat niets te maken met privacy.

> Lijkt me dat ze dan nog druk bezig zijn.  

Nee hoor! Sinds de gereedmelding in december 2021 zijn ze daar niet meer werkzaam. Geen eindjes glasvezel boven het maaiveld, geen opengebroken stoepen/straten of nog zichtbare dingen waaruit blijkt dat ze er nog “druk” bezig zijn. Kpnnetwerk heeft toen namelijk hun “werkzaamheden” daar afgerond en is ergens anders glasvezel gaan aanleggen. Er is dus in de hele wijde omtrek geen activiteiten meer te ontdekken wat aanleg van glasvezel betreft.


Eigenlijk moeten we dit gesprek in je andere topic houden maar dat terzijde.
Je gaf aan dat er wel meerdere monteurs waren geweest, kan je vertellen wat die dan hebben gedaan? 


Eigenlijk moeten we dit gesprek in je andere topic houden maar dat terzijde.
Je gaf aan dat er wel meerdere monteurs waren geweest, kan je vertellen wat die dan hebben gedaan? 


> Je gaf aan dat er wel meerdere monteurs waren geweest, kan je vertellen
> wat die dan hebben gedaan? 

Kort en krachtig NIETS, NJENTE, NADA!!!!!

Iedere keer is er naderhand gebeld en gevraagd wanneer de glasvezel wel te gebruiken is en iedere keer komt de kpn weer met een andere, nieuwe smoes op de proppen waarom het niet mogelijk is om de glasvezel te activeren. Nu pas blijkt dat er wel degelijk iemand glasvezel heeft en dat al vanaf december 2021 kort na de gereedmelding van kpnnetwerk.

Er “zullen” problemen zijn maar waarom dat dan alleen bij die vriend het geval is, laat zich alleen maar naar raden. Laat staan dat hij nu al meer dan een half jaar wacht om van de glasvezel gebruik te kunnen maken en daar speciaal een kpn-abonnement voor genomen heeft. Waarom dan andere mensen die op dezelfde glasvezel zitten aangesloten dan geen enkel probleem ondervonden hebben met de activatie van glasvezel blijf ik- en ook mijn vriend- dat erg vreemd vinden………

De vriend is er dus mooi ingestonken door de mooie praatjes van de kpn. Ze beloven je met glasvezel de hemel op aarde, maar die beloftes komen ze niet na en de “klant” blijft met de problemen zitten tot hij of zij een “ons” weegt. En maar betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt……...


Lijkt me beter dat die vriend gewoon zelf een topic aanmaakt. En dat niet u hier op het forum er hele pagina's over vol schrijft. Dat is zinloos.


Ik las ergens dat als het kopernetwerk uitgeschakeld wordt, dit op postcode/huisnummer niveau gebeurt.

Concreet: als er in een bepaald gebied glasvezel ligt en er zijn klanten die nog aan de koperlijn vastzitten, die lijn tot nader order gewoon actief blijft.

Ik meen dat @Ward_ dat laatst een keer schreef n.a.v. een ander topic binnen dit forum.

Dus paniekvoetbal voor niets.

 


Ik las ergens dat als het kopernetwerk uitgeschakeld wordt, dit op postcode/huisnummer niveau gebeurt.

Concreet: als er in een bepaald gebied glasvezel ligt en er zijn klanten die nog aan de koperlijn vastzitten, die lijn tot nader order gewoon actief blijft.

Ik meen dat @Ward_ dat laatst een keer schreef n.a.v. een ander topic binnen dit forum.

Dus paniekvoetbal voor niets.

 

Ja, dat klopt. Maar dat is ook wat hier bij (de vriend van) @gensnet speelt. De melding dat het kopernetwerk over 15 maanden uit gaat heeft hij van de site van kpnnetwerk.nl, dat weet ik zeker. En dat is op adresniveau.

En ja, dat zou als een dreigement kunnen voelen maar het is meer bedoeld als een waarschuwing. We zetten in principe de koperverbinding alleen uit op adressen waar mensen in het verleden geen toestemming gaven of meerdere keren niet thuis waren. Overstappen van koper naar glasvezel zou dan ook mogelijk moeten zijn zonder technische belemmering.

Die informatie halen we uit de netwerkadministratie. Als deze niet klopt (en dat kan best een keer zo zijn) dan is er ook een ontsnappingsroute.

Concreet: Als een adres in de administratie op gereed staat (en dat kan ook bij de gevel of de erfgrens zijn)  maar om wat voor reden dan ook niet activeerbaar of aansluitbaar is, kan de provider een uitzonderingsverzoek indienen bij KPN Netwerk. Hiermee wordt dan de uitschakeling van de koperverbinding (tijdelijk) gepauzeerd of geheel geannuleerd, afhankelijk van wat er aan de hand is met de glasvezelaansluiting.

Bij adressen waar de aannemer van KPN Netwerk zelf langs gaat op basis van een bestelling, en deze is niet te maken wordt het adres in de glasvezeladministratie op “belemmering” gezet en volgt die pauzering of annulering vanzelf in het volgende kwartaal. 

Wat hier specifiek aan de hand is kan ik zonder concreet adres uiteraard niet beoordelen. 


Hallo @Ward_ , bedankt voor je bevestiging en reactie.

 


Ik las ergens dat als het kopernetwerk uitgeschakeld wordt, dit op postcode/huisnummer niveau gebeurt.

Concreet: als er in een bepaald gebied glasvezel ligt en er zijn klanten die nog aan de koperlijn vastzitten, die lijn tot nader order gewoon actief blijft.

Ik meen dat @Ward_ dat laatst een keer schreef n.a.v. een ander topic binnen dit forum.

Dus paniekvoetbal voor niets.

 

Ja, dat klopt. Maar dat is ook wat hier bij (de vriend van) @gensnet speelt. De melding dat het kopernetwerk over 15 maanden uit gaat heeft hij van de site van kpnnetwerk.nl, dat weet ik zeker. En dat is op adresniveau.

En ja, dat zou als een dreigement kunnen voelen maar het is meer bedoeld als een waarschuwing. We zetten in principe de koperverbinding alleen uit op adressen waar mensen in het verleden geen toestemming gaven of meerdere keren niet thuis waren. Overstappen van koper naar glasvezel zou dan ook mogelijk moeten zijn zonder technische belemmering.

Die informatie halen we uit de netwerkadministratie. Als deze niet klopt (en dat kan best een keer zo zijn) dan is er ook een ontsnappingsroute.

Concreet: Als een adres in de administratie op gereed staat (en dat kan ook bij de gevel of de erfgrens zijn)  maar om wat voor reden dan ook niet activeerbaar of aansluitbaar is, kan de provider een uitzonderingsverzoek indienen bij KPN Netwerk. Hiermee wordt dan de uitschakeling van de koperverbinding (tijdelijk) gepauzeerd of geheel geannuleerd, afhankelijk van wat er aan de hand is met de glasvezelaansluiting.

Bij adressen waar de aannemer van KPN Netwerk zelf langs gaat op basis van een bestelling, en deze is niet te maken wordt het adres in de glasvezeladministratie op “belemmering” gezet en volgt die pauzering of annulering vanzelf in het volgende kwartaal. 

Wat hier specifiek aan de hand is kan ik zonder concreet adres uiteraard niet beoordelen. 

 

> En ja, dat zou als een dreigement kunnen voelen maar het is meer bedoeld als een waarschuwing.

Een overbodige waarschuwing die erg tegenstrijdig is. Eerst dreigen met de afsluiting van het kopernetwerk en de mensen dan “dwingen” om dan toch vooral glasvezel te nemen, maar die glasvezel helemaal niet kunnen waarmaken cq leveren.
Iemand een worst voorhouden en die op het laatste nippertje lekker niet geven.

Dat kopernetwerk is destijds op staatskosten door de ptt aangelegd en bij de privatisering de ptt in de schoot geworpen en de verantwoordelijkheid heeft de staat ook over gedragen zodat de kpn met dat kopernetwerk kan doen wat ze maar willen. Gewoon het kopernetwerk in stand houden (ja, een “erfenis” kost nu eenmaal geld) en dat pas afsluiten wanneer de laatste klant die het kopernetwerk gebruikt is overleden. De kpn zal dus nooit van het kopernetwerk afkomen, omdat er gebieden blijven waar het zich niet loont om glasvezel aan te leggen en de mensen dan afhankelijk blijven van het kopernetwerk.

Maar blijven volhouden dat er al meer dan een half jaar geen glasvezel in huis zit en dan ook nog iedere keer een andere smoes klanten wijsmaken die daardoor de beroemde bomen het bos niet meer zien is echt geen goede reclame om glasvezel te nemen. Als de mensen mij dus vragen waarom ze glasvezel zouden moeten nemen, raad ik dat de mensen af, wanneer ze tevreden zijn met hun huidige internet verbinding en zich al die ellende van de kpn te besparen.

> Als deze niet klopt (en dat kan best een keer zo zijn) …….

Dat klopt dat kan best één keer zo zijn, maar mijn eigen ervaring is toch echt dat dit meer dan één keer mis gaat. Je doet nu net alsof dit een uitzondering is maar het is eerder regel dat er dingen mis gaan.


@gensnet Wat een zure reactie. En feitelijk nog incorrect ook. Ja, bij de privatisering in 1989 (dus 33 jaar geleden)  is het netwerk overgedragen aan een NV. Die daarna nog vijf jaar lang volledig in handen was van diezelfde overheid. En die in 1994 naar de beurs ging waarvoor diezelfde overheid dus heel veel geld heeft terug ontvangen. Dat is dus belastinggeld dat weer terug ging naar de overheid.

En wat 33 jaar geleden onderdeel was van het netwerk is echt al lang afgeschreven. Dat is economisch niets meer waard. Daarentegen heeft KPN zelf (als commercieel bedrijf) honderden miljoenen uitgegeven aan de opwaardering van dat kopernetwerk. ADSL, VDSL, VPlus, glasvezelbackbones, etc..

KPN kan dus prima beslissen om het kopernetwerk uit te gaan schakelen. En dat doen we heel netjes (naar mijn mening) alleen daar waar glasvezel beschikbaar is en alleen op adresniveau. Of we in de toekomst in gebieden waar geen glasvezel ligt (waar KPN op levert) gaan uitzetten weet niemand. Misschien zijn er dan ook goede alternatieven, anders dan glasvezel.

 

En wat dat andere betreft: Je projecteert je eigen ervaring en berichten op dit forum op een uitrol in heel Nederland van bijna 10.000 woningen per week. Je hebt geen idee of het overal fout gaat maar dat roep je gewoon wel.

Voel je vrij om mij de postcodes te DM-en die eerder zijn weggehaald in dit bericht, dan kijk ik wat er aan de hand is.

Maar hou eens op met het zwartmaken van een bedrijf waar ook gewoon mensen zoals jij en ik werken. Mensen die het gewoon goed willen doen maar net als tegen fouten aan kunnen lopen. Fouten die ze willen herstellen, en reacties zoals die van jou nodigen niet uit om dat te blijven doen. 


“Dat kopernetwerk is destijds op staatskosten door de ptt aangelegd en bij de privatisering de ptt in de schoot geworpen en de verantwoordelijkheid heeft de staat ook over gedragen zodat de kpn met dat kopernetwerk kan doen wat ze maar willen.”

Nog een kleine aanvulling op de prima reactie van Ward…

Bij de privatisering is KPN ook een grote hoeveelheid beperkingen opgelegd. Zoals het vrijwel kosteloos onderhouden van het noodnet, toelaten van concurrenten, beneden kostprijs moeten onderhouden van netwerken tot op de meest afgelegen plekken, druk op lage prijzen door de OPTA, beperkingen omtrent concurrentie door KPN op coax etc. etc.

KPN heeft voordeel (nog steeds) van de erfenis van het oude koper maar zo zwart/wit als jij het schetst is het echt niet geweest.

En helemaal daarbuiten zou ik je het volgende een ter overweging willen geven. Wil jij op je grafsteen hebben staan “En toch kwam ik van rechts.”?


@gensnet Wat een zure reactie. En feitelijk nog incorrect ook. Ja, bij de privatisering in 1989 (dus 33 jaar geleden)  is het netwerk overgedragen aan een NV. Die daarna nog vijf jaar lang volledig in handen was van diezelfde overheid. En die in 1994 naar de beurs ging waarvoor diezelfde overheid dus heel veel geld heeft terug ontvangen. Dat is dus belastinggeld dat weer terug ging naar de overheid.

En wat 33 jaar geleden onderdeel was van het netwerk is echt al lang afgeschreven. Dat is economisch niets meer waard. Daarentegen heeft KPN zelf (als commercieel bedrijf) honderden miljoenen uitgegeven aan de opwaardering van dat kopernetwerk. ADSL, VDSL, VPlus, glasvezelbackbones, etc..

KPN kan dus prima beslissen om het kopernetwerk uit te gaan schakelen. En dat doen we heel netjes (naar mijn mening) alleen daar waar glasvezel beschikbaar is en alleen op adresniveau. Of we in de toekomst in gebieden waar geen glasvezel ligt (waar KPN op levert) gaan uitzetten weet niemand. Misschien zijn er dan ook goede alternatieven, anders dan glasvezel.

 

En wat dat andere betreft: Je projecteert je eigen ervaring en berichten op dit forum op een uitrol in heel Nederland van bijna 10.000 woningen per week. Je hebt geen idee of het overal fout gaat maar dat roep je gewoon wel.

Voel je vrij om mij de postcodes te DM-en die eerder zijn weggehaald in dit bericht, dan kijk ik wat er aan de hand is.

Maar hou eens op met het zwartmaken van een bedrijf waar ook gewoon mensen zoals jij en ik werken. Mensen die het gewoon goed willen doen maar net als tegen fouten aan kunnen lopen. Fouten die ze willen herstellen, en reacties zoals die van jou nodigen niet uit om dat te blijven doen. 

Incorrect nog ook. Ja, ja, ik heb echt medelijden met het bedrijf dat zich “koninklijk” mag noemen, omdat de overheid er nog wàt op die manier van kon maken……..

> Voel je vrij om mij de postcodes te DM-en die eerder zijn weggehaald in dit bericht,
> dan kijk ik wat er aan de hand is.

Och alles heeft geen enkele zin meer, want dat heeft de kpn nu wel erg goed laten merken dat ze helemaal niet in staat zijn om problemen op te lossen. Het geven van een postcode; het geven (omgekeerde bewijslast) van een foto dat er wel degelijk een FTU zit in de meterkast: dat er wel degelijk blijkt dat er al in december 2021 iemand is die in het zelfde complex al glasvezel heeft; diverse monteurs zijn langsgeweest die allemaal onverichtte zaken weer weg gegaan zijn en iedere keer wanneer er dan over gebeld wordt, krijg je weer een nieuwe smoes waarom het niet mogelijk is om glasvezel te activeren.

Je wordt iedere keer aan het lijntje gehouden. Als de kpn eerlijk zou zijn, zouden ze de klant vertellen wat er mis is en dat dan proberen op te lossen. Natuurlijk kost dat tijd op een probleem op te lossen. Voor dat oplossen heeft de kpn nu meer dan een half jaar de tijd gehad.

Ernst-Jan schrijft: Wil jij op je grafsteen hebben staan “En toch kwam ik van rechts.”?

Nee. Kpn: Alleen maar nemen en niets geven……..


Ik geef het op... Je krijgt hulp aangeboden van een KPN Netwerk medewerker met veel ervaring en kennis en zelfs dat wijs je af en blijf je afgeven op het bedrijf als totaal. Is ook fijner natuurlijk. Een bedrijf is onpersoonlijk.

 

Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden. Je vraagt geen hulp van KPN, niet van de forumleden. Het is gewoon 1 lange rant.


Ik geef het op... Je krijgt hulp aangeboden van een KPN Netwerk medewerker met veel ervaring en kennis en zelfs dat wijs je af en blijf je afgeven op het bedrijf als totaal. Is ook fijner natuurlijk. Een bedrijf is onpersoonlijk.

 

Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden. Je vraagt geen hulp van KPN, niet van de forumleden. Het is gewoon 1 lange rant.

Inderdaad zou een gezond denkend mens dit na zo'n lange tijd wachten opgeven. Is een heel normale reactie.

Natuurlijk kun jij dat niet weten. Ik heb meerdere keren hulp gevraagd in dit forum en iedere poging is in het kpn-moeras verdwenen. Ik blijf niet aan de gang om voortdurend voor de gek gehouden te worden. Er zit aan mijn geduld (na meer dan een half jaar aan het lijntje gehouden te worden en je kunt nu duidelijk merken dat de kpn er helemaal geen belang bij heeft om tevreden klanten te hebben) grenzen……..


Nou even een “update” van het glasvezel “drama” bij mijn vriend. Veertien dagen geleden heeft een medewerker van kpnnetwerk/glaspoort en kpn bij mijn vriend de zoveelste poging gedaan om de glasvezel te activeren voor een andere provider en natuurlijk is dit weer mislukt omdat er “ergens” een “breuk” in de glasvezel kabel “zou” zitten. Ze zouden de maandag daarop nog weer langskomen maar tot op heden niets gezien. En ook telefoneren heeft geen enkele zin.

Dat dit nu dan eindelijk na méér dan een half jaar is geconstateerd/toegegeven dat er wel degelijk een probleem met de glasvezel is, zou je toch denken dat ze nu de oorzaak weten en dan zo snel mogelijk dit probleem te verhelpen. Maar nee, je ziet niemand meer. Hoe heet dit alweer? Ze laten een klant mooi in de kou staan.